در آستانه سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مراسمی با حضور دکتر حسنی مدیرکل دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، جمعی از مسئولین اردکان و رؤسای مراکز آموزش عالی شهرستان ساختمان جدید سازمان مرکزی و دانشکده فنی مهندسی مجتمع آموزش عالی اردکان افتتاح شد.

این ساختمان در زیربنای1200 مترمربع و در 3طبقه احداث گردیده و شامل سازمان مرکزی، دانشکده فنی مهندسی، کتابخانه و سایت کامپیوتر می باشد و برای احداث و تکمیل آن بالغ بر 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

در ادامه مسئولین با حضور در ساختمان جدید سازمان مرکزی مجتمع طی جلسه ای به بررسی نیازهای مجتمع آموزش عالی و سایر مراکز آموزش عالی اردکان پرداختند. در ابتدای این جلسه دکتر غفوری چرخابی رئیس مجتمع آموزش عالی اردکان با بیان ظرفیت های علمی و فرهنگی موجود در منطقه به خلاصه ای از فعالیت های صورت گرفته در حوزه های مختلف آموزشی، عمرانی، فرهنگی و پژوهشی در مجتمع آموزش عالی پرداخت.

سپس نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مواهب توسعه را یادآور شد و تأکید کرد: توسعه بایستی در همه جوانب باشد و همه ابعاد را فرا بگیرد و نهایتاً منجر به عدالت در اجتماع گردد. دکتر محمدرضا تابش با برشمردن نام برخی از علما و فضلای اردکان گفت: بایستی با تأمین زیرساختها ی لازم، شرایط جهت تداوم علم پروری در این شهر حفظ شود. وی از مسئولین وزارت علوم خواست تا نسبت به راه اندازی رشته های مورد نیاز، ایجاد تحصیلات تکمیلی و ارتقاء مراکز دانشگاهی اردکان اهتمام لازم را داشته باشند.

 در این جلسه  مدیرکل دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری هم در سخنانی توسعه آموزش عالی در کشورمان را از جمله برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در رشد و گسترش آموزش عالی بایستی همواره ارتقاء کیفی مدنظر باشد. وی توسعه هدفمند آموزش عالی، اجرای طرح آمایش در مناطق مختلف و نیاز سنجی را از جمله برنامه های وزارت علوم در توسعه آموزش عالی برشمرد. دکتر حسنی همچنین با بیان اهمیت اسلامی کردن و بومی کردن دانشگاه ها در خصوص نیازهای مجتمع آموزش عالی و سایر مراکز دانشگاهی اردکان قول پیگیری لازم را داد. حجه الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه اردکان هم در این مراسم به پیشینه دینی و مذهبی اردکان اشاره و آمادگی مجموعه شهرستان را جهت هرگونه همکاری با مسئولین وزارت علوم اعلام کرد.

احمد کمالی فرماندار اردکان هم در سخنانی توانمندیهای عظیم معنوی، صنعتی و گردشگری شهرستان را مورد اشاره قرار داد و خواستار ایجاد زمینه های لازم جهت توسعه آموزش عالی همپای توسعه سایر حوزه ها شد.

در پایان این جلسه و پس از بازدید از بخش های مختلف مجتمع با اهدای لوح تقدیر از سوی مسئولین مجتمع آموزش عالی اردکان از خدمات دکتر حسنی در امر گسترش آموزش عالی تشکر و قدردانی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا