كتاب خاطرات زندگي زنده ياد مهدي آذر يزدي پدر ادبيات كودك و نوجوان با همكاري سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد منتشر شد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد، " حكايت پير قصه گو" عنوان كتابي است كه به بيان خاطرات و زندگي نامه مهدي آذر يزدي و حوادث اجتماعي فرهنگي دهه هاي 30 تا80 شمسي پرداخته است. آنچه در اين كتاب از مرحوم آذريزدي آمده است ماحصل گفت و گو و مصاحبه هايي است كه واحد تاريخ شفاهي سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد با پير قصه گوي يزد داشته است. استوديو آرشيو شفاهي سازمان اسناد ملي يزد پيش از درگذشت اين شخصيت برجسته در مصاحبه هايي مفصل، خاطرات و صحبت هاي وي را ضبط و ثبت كرده است. متن صحبت هاي ارزشمند مهدي آذريزدي پس از پياده سازي، در نهايت دقت و امانت ويرايش شد و سرانجام پيام شمس الديني كتاب " پير قصه گو" را با استعانت از متن مصاحبه هاي مهدي آذريزدي در سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد، تهيه و به بازار عرضه نموده است.

گفتني است واحد آرشيو شفاهي سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد، پس از شناسايي شخصيت ها و پيش كسوتان علمي، فرهنگي، سياسي، هنري و اجتماعي استان و برقراري ارتباط با آن ها زمينه انجام يك مصاحبه در موضوعات موردنظر را فراهم مي نمايد. پس از انجام مصاحبه و ضبط آن، متن مصاحبه پياده مي شود و به همراه مدارك شخصي ارائه شده از سوي مصاحبه شوندگان در گنجينه آرشيو شفاهي سازمان نگهداري مي گردد تا محل رجوع و چراغ راهي براي پژوهشگران و علاقمندان به تاريخ باشد.

سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد از تمامي آگاهان و مفاخر استان دعوت مي كند تا با حضور در استوديو آرشيو شفاهي و بيان خاطرات و تجارب خويش، منبع ذي قيمتي از مردم شناسي و جامعه شناسي را به مخاطبان خود عرضه كنند و از اين طريق به تكميل تاريخ تحولات استان در دهه هاي قبل بپردازند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا