باپيگيري فرماندار و رئيس شوراي تامين شهرستان تفت، مورد مشكوك در انتقال و جابجايي اتباع غيرمجاز به مقامات انتظامي معرفي و به دست قانون سپرده شد.

باپيگيري فرماندار و رئيس شوراي تامين شهرستان تفت، مورد مشكوك در انتقال و جابجايي اتباع غيرمجاز به مقامات انتظامي معرفي و به دست قانون سپرده شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، " ابوالقاسم دهقان" در جريان بازديدهايي در مسير جاده تفت به دهشير، پس از مشاهده سواري پرايد با چند سرنشين از اتباع غيرمجاز موضوع را به مقامات مربوطه گزارش و سواري مشكوك، با هماهنگي و همكاري نيروهاي خدوم انتظامي شهرستان متوقف و بازداشت شد. فرماندار در اين خصوص از همكاري شايسته فرمانده نيروي انتظامي تفت و عوامل تحت امرش در اقدام سريع و عاجل قدرداني كرد. گفتني است اين اقدام فرماندار تفت مسبوق به سابقه مي باشد.

  فرماندار تفت در اين رابطه با تاكيد بر اهميت حفظ امنيت و آرامش شهروندان اظهار داشت: تامين امنيت مردم از اولويت اصلي مسئولان بوده و در اين رابطه با متخلفان مماشات نخواهد شد. 

 وي با تاكيد بر اجراي دقيق قانون و مقررات در اين رابطه ، به مسئله حضور اتباع بيگانه غيرمجاز اشاره كرد و اظهار داشت: اتباع بيگانه كه از كارت تردد برخوردار هستند نيز صرفا مي توانند در شهرك انصار تفت و تنها با توجه به ظرفيت محدود موجود مستقر شوند.

دهقان با قدرداني از تلاش بي وقفه نيروهاي خدوم امنيتي و انتظامي در مسير تامين امنيت مردم تاكيد كرد: تفت بايد ظرف يك ماه آينده از وجود اتباع غيرمجاز خالي شود و همه دستگاههاي مرتبط موظفند در اين رابطه به صورت قاطع به مسئوليت خود عمل نمايند.

 وي با اشاره به تشكيل ستاد ساماندهي اتباع بيگانه با حضور عوامل امنيتي و انتظامي شهرستان و مديران دستگاههاي مربوطه ادامه داد:  با مراكز و واحدهايي كه نسبت به استفاده ازاتباع بيگانه غيرمجاز اقدام نمايند برخورد قاطع صورت خواهد پذيرفت. 

 فرماندار تفت در پايان با اشاره به قوانين موجود در اين رابطه به متخلفان هشدار داد: بر اساس قانون، كارفرماياني كه اتباع بيگانه را كه فاقد پروانه كارند و يا مدت اعتبار پروانه كارشان منقضي شده است به كار گمارند و يا اتباع بيگانه را در كاري غيراز آنچه در پروانه كار آنها قيد شده است بپذيرند، باتوجه به شرايط و امكانات خاطي و مراتب جرم به مجازات حبس از 91 تا 180 روز محكوم خواهند شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا