دولت و مجلس تصویب کردند: کمک نقدی 70 تا 100 هزار تومانی هفته اول اسفند واریز می‌شود

 

در جلسه امشب دولت و مجلس مقرر شد تا کمک نقدی 70 تا 100هزار تومانی برای هر نفر در نظر گرفته شود.


به گزارش نامه، در ادامه جلسات مشترک دولت و مجلس، چهره های اقتصادی دولت و مجلس امشب برای تعیین تکلیف چگونگی اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و چگونگی کمک معیشتی به مردم در پایان سال با حضور محمود احمدی نژاد و علی لاریجانی روسای دو قوه مجریه و مقننه بار دیگر نشست مشترکی را برگزار کردند.

براساس این گزارش جلسات مشترک دولت و مجلس از 26 دی ماه تا کنون برگزار شده و در این جلسات علاوه بر روسای دو قوه جمعی از وزیران کابینه و همچنین روسای کمیسیون های تخصصی مجلس و برخی نمایندگان دیگر نیز حضور داشته اند.

در همین رابطه رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس به فارس گفت: در جلسه امشب کمک نقدی برای جبران هزینه‌هایی که بر مردم وارد شده مصوب شد.

رحمانی ادامه داد: قرار شد این کمک به صورت نقدی و برای هر نفر بین 70 تا 100 هزار تومان باشد که البته افرادی مانند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی 20 درصد بیشتر از این کمک بهره‌مند می‌شوند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بر اساس تصمیمی که امشب گرفته شد قرار شد این مبالغ تا هفته اول اسفند به حساب مردم واریز شود.

البته گفته شده که توافقات حاصل از این نشست مشترک که با حضور روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و برخی نمایندگان شاخص اقتصادی وهم‌چنین بخش اقتصادی کابینه دولت تشکیل می‌شود، باید به تصویب نهایی مجلس برسد.

مجلس تاکنون با اجرای مرحله‌ی دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری مخالفت کرده و ممنوعیت اجرای فاز دوم در سال 91 را نیز به تصویب رسانده؛ چرا که مجلس معتقد است اجرای فاز دوم در شرایط فعلی به تورم منجر خواهد شد. با این حال مجلس و دولت در مورد اجرای فاز دوم در سال آینده به بحث و گفت‌وگو نشسته‌اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا