عبدالرضا شیخالاسلام که در معرض استیضاح نمایندگان است هرگونه تطمیع و تهدید نمایندگان را تکذیب کرد و گفت که برخی استیضاح کنندگان به او گفتهاند در ازای تغییر برخی مدیرکلها، از قید استیضاح میگذرند اما او نپذیرفته است.


به گزارش نامه، وزیر کار رفاه و تامین اجتماعی بار دیگر در جلسه عصر امروز مجلس به دفاع از خود پرداخت و گفت: تمام آنچه که انجام دادهام بر اساس قانون بوده و ذرهای از قانون عدول نکردهام. اگر هم تدبیری شده و تصمیم گرفتهایم در چارچوب استفاده از ظرفیتهای قانون بود. اگر کسی برداشتش از قانون متفاوت است، نیازی نیست اینقدر به ما نسبت قانون گریزی و قانون شکنی بدهد.
 
وی به استناد مصاحبه رئیس دیوان عدالت اداری که گفته بود «وزیر مصوبه ما را ابلاغ و اجرا کرده است»، گفت: ما قانون را تفسیر به رای نکردهایم. در مباحث حقوقی عرف و رویههای جاری از ملاکهای قابل اعتنا است. چرا تا پیش از این اعتراضی به برخی نصبها نبوده است؟

شیخ الاسلام در واکنش به نامرتبط بودن سابقه تحصیلی و تجربی مرتضوی با سازمان تامین اجتماعی که در سخنان نمایندگان بارها به آن اشاره شد، گفت: لزوم این بحث «تجربه و تحصیل مرتبط» هم یک نوع برداشت از قانون است که برخی نمایندگان بر آن اصرار دارند و وقتی دیوان عدالت هم آن را تایید کرد، ما پذیرفتیم. بعد دولت در چارچوب وظایف قانونی خود به تفویض اختیارات پرداخت. این نوعی استفاده از ظرفیت قانونی و اختیارات است. این نه دعوا است و نه دور زدن قانون! شما هم قانون می نویسید و دوباره و سه باره و چندباره اصلاحش میکنید.

وی افزود: اگر برخی یکسال پیش اعتراضاتی به موقعیت مرتضوی داشتند، امسال با یکسال عملکرد وی روبرو هستند که انصافا موفق بوده و الان بدنه اجتماعی کشور بویژه جامعه کارگری با رویکرد وی موافق است. این افتخار نیست که ما بدنه اجتماعی را با خودمان همراه کردهایم؟ این آفرین ندارد؟ چرا بجایش میگویید که لابی و تلاشی بوده تا استیضاح انجام نشود. من هیچ تماسی با هیچ کسی نگرفتم و تا ساعت 10 شب دیشب مشغول کار مردم بودم و تازه آن موقع کمی به مطالبی که امروز باید بگویم فکر کردم. ما داریم برای مردم کار می کنیم و ادعا داریم که کارمان را خوب هم داریم انجام میدهیم.

وزیر کار با بیان اینکه به مجرمیت مرتضوی نرسیده اما صلاحیت وی احراز شده است، ادامه داد: گیرم که من جواب شما را بدهم یا نه، برایم این مهم است که جواب خدا را بدهم.
وی با بیان اینکه برخی استیضاح کنندگان با تماسهای تلفنی از او خواستهاند تا برخی مدیرکل ها را تغییر دهد تا از قید استیضاح بگذرد، گفت: من به عهدی چنین تعهدی نمیدهم. اگر قرار بود تحت فشار مدیرکل عوض کنم، کارم به اینجا نمیرسید.

او که میگفت برایش مهم است که پای اخلاق و جوانمردی و مردانگی بایستد و هیچگاه از قانون عدول نکند، ادامه داد: این حرف ها درباره قانون گریزی من صحت ندارد. اینکه طی 20 سال گذشته پایم به هیچ دستگاه نظارتی باز نشده برایم افتخار است. در این موضوع هم من رعایت قانون را کردم و باز هم میکنم.
وی با بیان اینکه انتصاب هیچ کس ابدالدهر نیست، متذکر شد: گاهی وقتی ببینیم مدیری توامند نیست، او را عزل میکنیم. این کاری عادی است. ولی چه اصراری دارید که سلیقههای همه یکی باشد؟ بین خود و خدایتان بروید عملکرد یکساله مرتضوی را بررسی کنید و ببیند که موفق بوده یا نه؟ به نظر من که خوب بوده و قابل دفاع بوده است.

او که می گفت من متوجه برخی اتهامات مطرح شده نیستم، ادامه داد: کی نمایندگان را تطمیع یا تهدید کرده؟ اصلا این حرفها به ما میآید؟ اگر تماسی گرفته شود که آقا مانع از کار دولت نشوید، این فشار است؟ یکی از افراد آمده به من می گوید برخی مشخصاتت را بگو تا من در نطقم بیاورم! من هم گفتم که نمی توانم بیایم بگویم که کی هستم و چی هستم!

شیخ الاسلام افزود: چطور با خواندن یک شعر خودتان را صادق و طرف مقابل را کاذب میدانید؟ ما هیچ چیز پنهانی نداریم و کلاهی هم از نمد وزارت برای خودمان ندوختهایم! به دنبال رای اعتماد مجدد هم نیستم. چون همواره قصدم این بوده که با حجت به وظیفه خود عمل کنم. چرا این همه افترا میزنید به کسی که اصلا در مجلس حضور ندارند؟ این افراد عزیز هستند و حرمت دارند. آیا آنها حق ندارند از خودشان حمایت کنند؟ کجا این ظرفیت قائل شده که آنها از خودشان حمایت کنند؟

 به گزارش خبرآنلاین وزیر کار ادامه داد: من در همه دوره مسئولیتم از کسانی که با صفا ومهربانی با من برخورد کردهاند، سپاسگذارم. من همواره از همکاری با مجلس بهره بردهام و همه موفقیتم را مرهون همکاری با مجلس هستم. اکثر قاطع نمایندگان دلسوز و متعهد و متدین هستند. حتی استیضاح کنندگان نیز اینگونهاند. در کمال احترام به استیضاح کنندگان می گویم که به قانون پایبندم و در این دعوایی که شکل گرفت من هیچ نقشی نداشتهام. ما تشخیص دادیم که مصلحت کار ما این است و انشالله خداوند توفیق دهد که انجام وظیفه کنیم.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا