به گزارش نامه، روزنامه آرمان در گزارشی به حضور پررنگ اسفندیار رحیم مشایی در مراسم اختتامیه جشنواره تئناتر فجر در کنار رییس جمهور پرداخته و آورده است؛

 
بعید است اگر بشود در چارت اداری کشور ارتباطی منطقی بین دبیر دفتر جنبش عدم تعهد با سینمای کشور و جشنواره فجر پیدا کرد اما این ارتباط را شخصیت خاص اسفندیار رحیم مشایی برقرار می‌کند. البته اسفندیار رحیم مشایی کسی است که در دولت نهم تقریبا توانست با هر موضوعی ارتباط برقرار کند و در تمام حوزه‌ها به واسطه همین ارتباط تاثیر بگذارد. جشنواره فیلم فجر محلی مناسب بود تا مشایی در قامت چهره‌‌ای فرهنگی در کنار رئیس جمهور بایستد و مورد توجه عکاسان رسانه‌های مختلف قرار گیرد و با آن که صدا و سیما تصویر رحیم مشایی را از کنار رئیس جمهور حذف کرد و او را نه در پایین سن و نه در بالای سن نشان داد، باز هم رسانه‌ها بعد از یک روز تعطیلی توانستند جمله‌‌ای همچون «مشایی دوباره دوشادوش احمدی‌نژاد» را بر صفحه نخست اخبارشان تیتر کنند. اتفاقی که افتاد این بود که رحیم مشایی در کنار سینماگران ایستاد و در جمع آنها سخن گفت و به همراه رئیس جمهور نشان‌های درجه یک فرهنگ و هنر را نیز به سینه برخی سینماگران چسباند. در این میان رابطه جالبی بین حضور رحیم مشایی در مراسم خاص و رونق گرفتن ستادهای انتخاباتی دنیای مجازی او هم وجود دارد. چه آن که با هر حضور، موج جدیدی از رسانه‌ها (سایت‌ها و وبلاگ‌های حامی او) برای طرح نام مشایی و حمایت از او فعال می‌شوند و حتی رسانه‌های حامی دولت که در دوره عزلت مشایی ترجیح می‌دادند، درباره او سکوت کنند و به دفاع از او برنخیزند، پررنگ‌تر خبررسانی ‌کنند و گزارش‌های مربوط به مشایی را پوشش ‌دهند.

مردی که تنها برای اظهار ادب آمده بود!


اغراق نیست اگر تمام حاشیه‌هایی که در این سال‌ها گریبان مشایی را گرفته به حرف‌های او نسبت دهیم. شاید رحیم مشایی ترجیح می‌دهد این چندماه تا پایان دولت را با شیوه‌‌ای دیگر در رسانه‌ها حضور یابد و راهی دیگر بجوید. راهی که سخن گفتن در آن کمتر می‌شود و شاید از آن سو، عمل کردن بیشتر خواهد شد. خبرهایی که از اقدامات دولت منتشر می‌شود نشان از آن دارد که نزدیکان دولت به او به عنوان کسی که می‌تواند ادامه دهنده راه احمدی‌نژاد باشد می‌نگرند. ‌مشایی در اختتامیه جشنواره تئاتر گزیده سخن گفتنش را با گفتن این سخنان رونمایی کرد: «انصاف نیست در این محفل ویژه و شکوهمند که از هنر تقدیر می‌شود با بیان و گفت‌و‌گو وقت را بگیریم. حضور من در این مراسم برای اظهار ادب به همه کسانی است که هنر را فراگرفتند و به دیگران آموختند.» وی گفت: «سینما یکی از ظرفیت‌های بزرگی است که در حوزه هنر در دنیا شناخته شده است. سینمای ایران برخلاف مشکلاتی که قبل و بعد از انقلاب داشته نشان داده همچنان زنده است و می‌تواند به افق بزرگ‌تر دست پیدا کند. هر کاری که به سینما فرصت دهد می‌تواند گامی برای پیشرفت سینما بردارد و این یک تکلیف انسانی و دینی به همراه دارد.»

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا