احمدی نژاد در مجلس گفت اینها ربطی به این ندارد که امروز چه کسی در اینجا دارد صحبت می‌کند، چه کسی آنجا نشسته، چه کسی این بالا نشسته و چه کسی در جای دیگری نشسته است و بعضی مسائل سیاسی و غیرسیاسی که دارد، دخالت می‌کند و من مطمئنم که اکثریت قاطع، بلکه همه نمایندگان مجلس در جریان آن نیستند که من به بعضی از آنها اشاره خواهم کرد.


به گزارش نامه، محمود احمدی‌نژاد در ادامه جلسه مجلس برای دفاع از عملکرد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان این‌که شیخ‌الاسلام جزء بهترین‌های کابینه است، گفت: ایشان عالم، مومن، پرکار، بی‌حاشیه و دلسوز است که هر جا بوده در کارش موفق بوده است و این لطف خداست و ما باید شکرگذار این باشیم که وزرا و خادمانی داریم که عمر، جان و سلامت خود را برای خدمت به مردم گذاشته‌اند.

وی افزود: من ایشان را 27 سال است که می‌شناسم و به ایشان ارادت دارم و افتخار می‌کنم که برادری مثل ایشان دارم. کجا ما خواستیم کاری خلاف قانون انجام دهیم؟ باید ببینیم گیر از کجاست که این بحث‌ها پیدا می‌شود؟

رییس‌جمهور ادامه داد: ما و مجلس یک خواسته داریم و همه خواسته‌های دولت و مردم بالاخره باید از طریق دولت عملی شود. دولت بخش مهمی از قوه مجریه کشور است، یعنی امور معمول کشور به دست دولت انجام می‌شود. اگر مردم، ما، شما و همه در یک راستا قرار بگیریم، می‌بینیم که سرعت پیشرفت کشور چقدر بالا می‌رود. هم شما و هم ما بهترین آرزوها را برای ملت داریم و حرص و جوش‌ خوردن‌ها برای این خواسته‌هاست.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: امروز کشور تحت سنگین‌ترین فشارهاست و دشمن خود را برای فشار آوردن به کشور بسیج کرده است، لذا همه ما باید دست به دست هم بدهیم تا باری را از دوش مردم برداریم، اما بعضی عوامل و علل باعث شده که فشارهایی که در داخل می‌آید، با فشارهایی که از خارج می‌آید، برابری کند. ما باید این علل را بشناسیم و آنها را برطرف کنیم.

رییس‌جمهور ادامه داد: اینها ربطی به این ندارد که امروز چه کسی در اینجا دارد صحبت می‌کند، چه کسی آنجا نشسته، چه کسی این بالا نشسته و چه کسی در جای دیگری نشسته است و بعضی مسائل سیاسی و غیرسیاسی که دارد، دخالت می‌کند و من مطمئنم که اکثریت قاطع، بلکه همه نمایندگان مجلس در جریان آن نیستند که من به بعضی از آنها اشاره خواهم کرد.

وی گفت: البته این را بگویم که من نمی‌خواستم وارد این مسائل بشوم. من همه تلاش خودم را کردم که ورود نکنم. بالاخره شما می‌دانید که دولت سه سال است که تحت سنگین‌ترین فشارهاست. همکاران پاک ما تحت سنگین‌ترین تهمت‌ها و افتراها بودند. همه چیز گفتند. چقدر احضار، برو و بیا و برخوردهای گوناگون صورت گرفت؟ من سکوت کردم، تحمل کردم و همکاران را به تحمل وا داشتم.

احمدی‌نژاد افزود: همین الان شما می‌دانید که بولتن چاپ می‌کنند و در چند هزار نسخه آن را منتشر می‌کنند که سر تا پای آن تهمت و افترا به دولت و همکاران پاک من است، اما ما همه اینها را تحمل کردیم و بالاخره اینها خواهند گذشت، اما در روند اداری یک کشور من می‌دانم به جایی می‌رسیم که فردا خدای ناکرده بن‌بستیم. ملت دارد آسیب می‌بیند، لذا من چاره‌ای ندیدم که برخی از مسائل را در اینجا بگویم.

رییس‌جمهور خطاب به نمایندگان و رییس مجلس گفت: من از شما می‌خواهم حوصله کنید، مطالب را بشنوید و بعدا تصمیم بگیرید.

وی در مورد نکته اول گفت: سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است که متعلق به کارگران و بازنشستگان است. از پول اینها کم شده تا این صندوق تشکیل شده است، برای رسیدگی به امور این افراد تشکیل شده است و نه من و نه شما حق نداریم باری را بر آن تحمیل کنیم و هزینه و بدهی برای آن درست کنیم. فردا این خواهد ماند. بعضی از کشورهای اروپایی جلوی چشم ما هستند. این متعلق به کارگران و افراد معلوم و مشخص است. بزرگان و علما بگویند که از نظر شرعی چطور می‌شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: عده‌ای پول‌هایشان را گذاشته‌اند و صندوقی درست کرده‌اند. من و شما نمی‌توانیم برای آن خرج بتراشیم و باری را بر آن تحمیل کنیم. خلاف شرع است. این مال مردم است. این یک نهاد عمومی غیردولتی است، حالا برای تعیین رییس آن ترتیباتی تنظیم کرده‌اید تا یکی بیاید در هیات امنا انتخاب شود و بالای سر این صندوق بگذارند.

رییس‌جمهور افزود: امروز روزی است که ما باید به سازمان تامین اجتماعی کمک کنیم. ما باید از این سازمان که مربوط به کارگران عزیز است، حمایت و پشتیبانی بکنیم. بارها شده که ما پیشنهاد داده‌ایم، شما مصوب کرده‌اید، شما خواستید مصوب کنید، ما موافقت کردیم. البته بارها هم شده که خارج از اراده ما بارهای سنگینی بر دوش این سازمان گذاشته شده و دچار مشکلات شده است.

وی با بیان این‌که در اینجا وارد بحث‌های اصلی می‌شوم،‌گفت: اینجا حکم دیوان عدالت اداری مطرح می‌شود. صرف‌نظر از این‌که امروز چه کسی رییس دیوان است، موضع سیاسی او چیست چه کسی رییس‌جمهور است، بالاخره دیوان عدالت باید یک نقطه اعتماد و آرامش و ثبات باشد. همین دیوان معظم عین همین شکایت اخیر که مطرح شده در سال 87 هم مطرح شده است. یعنی یک نفر آمده و گفته رییس سازمان تامین اجتماعی واجد شرایط نیست. همین دیوان اظهارنظر کرده است و گفته است چون این یک نهاد عمومی غیردولتی است ما صالح برای رسیدگی به عزل و نصب‌های آن نیستیم.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که امروز چه شده است که دیوان برای رسیدگی به این موضوع صلاحیت پیدا کرده است، گفت: یک اشکالی وجود دارد و ما باید اشکال را پیدا کنیم. اگر آرای هیات عمومی بخواهد تغییر کند چه چیزی ثبات پیدا می‌کند در این کشور؟

وی ادامه داد: البته بگذریم از این‌که پرونده قبلی دو سال و خرده‌ای طول کشید و این مورد اخیر چند ماه بیشتر طول نکشید.

رییس‌جمهور افزود: در سال 85 سازمان مالیاتی یک شکایتی می‌کند که طبق اصلاحیه قانون مالیات‌ها، نهادهای وابسته به شهرداری‌های سراسر کشور از معافیت مالیاتی خارج می‌شوند. پنج سال طول می‌کشد تا به این پرونده رسیدگی شود، اما راجع به موضوع اخیر به سرعت رسیدگی می‌شود.

احمدینژاد افزود: بروید فکر کنید ببینید که چطور هم مصوبات و هم انتصابات دولت را لغو میکنند؟ اگر حق عزل و نصبها از دولت گرفته شود، دیگر دولت چه چیزی برای اداره کشور در اختیارش می ماند؟ این یک بحث دردمندانه است. بنشینید یک راه حلی بیابید وگرنه این اتهام زنیهای پیاپی ادامه خواهد داشت. اگر دیوان عدالت نظری دارد، به چه کسی باید اعتراض کنم؟ میگویند به خودمان بگویید، این که نمی شود!

وی با بیان اینکه من نوکر همه شما هستم اما الان من رئیس جمهور هستم، ادامه داد: خب یکباره بگویید رئیس جمهوری که انتخاب میکنید تحت امر رئیس مجلس است! فردا رفتارهای ما را تحلیل میکنند. باید به اصل قانون برگردیم و مسائل را ریشهای حل کنیم. بحث من دفاع از مرتضوی نیست. من از یک روند که همان حقوق اساسی است حمایت می کنم. سه قوه مستقل داریم. استقلال قوه مجریه کجاست وقتی همه مصوباتش لغو میشود! نمیشود که هر روز بگویند چرا یک معاون یا یک استاندار را میگذارید!

رئیس جمهور خطاب با نمایندگان ادامه داد: آقای شیخ الاسلامی را همه شما میشناسید و فکر نمیکنم نیازی باشد در مورد وی بحث کنم. مرتضوی هم یک فرد همچون دیگر افراد جامعه است. چرا اینقدر حساسیت نسبت به او هست؟
وی که می گفت قصد داشته نواری را پخش کند، اما ابوترابی و برخی دیگر نمایندگان گفتهاند که نگو، افزود: ما میخواهیم بگوییم، میگویند نگو، بعد میگویند چرا نگفتی؟
این اظهارات احمدی نژاد بار دیگر با فریادهای اعتراضی نمایندگان روبرو شد که می گفتند بگو! بگو! رئیس مجلس هم به رئیس جمهور گفت که چیزی را که لازم میدانید بگویید. نوار هم اگر دارید بگذارید. از صبح مدام می گویید یک چیزی هست! خب بگویید چیست؟!
احمدی نژاد با بیان اینکه من و شما باید حوصله داشته باشیم، ادامه داد: داریم با یکدیگر بحث می کنیم.اما صدای اعتراض نمایندگان به سخنان رئیس جمهور همچنان ادامه داشت. رئیس مجلس از نمایندگان خواست تا نظم را رعایت کنند تا رئیس جمهور هر چه میخواهد بگوید.

احمدینژاد هم ادامه داد: یک صلوات بفرستید. من فکر می کنم مسائئلی پشت صحنه می گذرد که نه نمایندگان خبر دارند و نه ما می دانیم. این مسائل وقتی میاید در صحنه کشور، می گویند چرا با هم دعوا دارید؟ ما با هم دعوا نداریم و میخواهیم برای مردم کار کنیم. ملاقاتهایی اتفاق افتاده است که رئیس مجلس هم خوب است به آن توجه کنند!

نمایندگان همچنان با صدای بلند از رئیس جمهور می خواستند که این نوار را بگذارد ولی رئیس جمهور که به نظر میرسید قصد انصراف دارد، گفت: من یک نسخه از این نوار را به رئیس مجلس و روسای کمیسیونها میدهم تا ...
اما رئیس مجلس بار دیگر خطاب به رئیس جمهور از او خواست تا نوارش را پخش کند و افزود: شما یک بحثی را در فضای عمومی جامعه مطرح کردهاید و الان برای مردم سوال شده است. پخش کنید تا معلوم شود چیست؟ شما نوارتان را پخش کنید و چیزی کم نگذارید.

نوار رئیس جمهور بی کیفیتو غیر قابل تشخیص بود و از این رو او که میگفت مشکل از پخش صوتی مجلس است تصمیم گرفت که مشروح مکالمات بین فاضل لاریجانی و مرتضوی را بخواند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا