وحیدی با تاکید بر اینکه برنامه‌هایی از جمله پرتاب ماهواره فجر سازمان صنایع الکترونیک، پرتاب ماهواره دانشگاه شریف، پرتاب ماهواره طلوع ساخته شده سازمان صنایع الکترونیک توسط ماهواره‌بر سیمرغ که گام جدیدی در حوزه فضایی است در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: پایگاه پرتابی به نام حضرت امام مراحل آخر خود را طی می‌کند که پرتاب سیمرغ از آن پایگاه انجام خواهد شد.
وزیر دفاع در جمع پژوهشگران فناوری‌ فضای گفت: پایگاه پرتابی به نام حضرت امام مراحل آخر خود را طی می‌کند که پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ از آن پایگاه انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع در جمع پژوهشگران فناوری فضایی کشور، با تبریک دهه مبارک فجر گفت: فرزندان پاک سرزمین ما زمانی که ماهواره امید را با ماهواره ‌بر سفیر یک A به فضا فرستادند، ناباوری، جهان را فرا گرفت و ما باید از زحمات آنها که آغازگراین را پر افتخار بودند تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان ملت ایران می‌گفتند چطور ایران به چنین دستاورد بزرگ علمی دست یافته است، خاطرنشان کرد: برخی کشورهای پیشرفته علیرغم کمک فنی و علمی قدرت های بزرگ و هزینه های زیاد هنوز نتوانسته‌اند، ماهواره ای به فضا بفرستند.

وحیدی به پرتاب ماهواره رصد دانشگاه مالک‌اشتر، پرتاب ماهواره نوید دانشگاه علم و صنعت و دیگر کاوشگرها و همچنین آخرین کاوشگر که اولین موجود زنده را به فضا فرستاد، اشاره و تصریح کرد: کاوشگر ایرانی 120 کیلومتر بالای جو رفته و در بازگشت محموله خود را به سلامت بازگردانده است اما ما در رسانه های بیگانه شاهد فضای مسموم هستیم چرا که این کار ایران بسیار مهم بوده است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ادعای برخی‌ از غربی‌ها درباره دروغ بودن پرتاب ماهواره‌ ایرانی به فضا، تاکید کرد: در دولت نهم، برنامه ده‌ساله هوا و فضا تدوین شد و این برنامه با سرعت بالایی پیش رفت؛ در این مدت پیشرفت‌های داشته‌ایم که بعضا در بین پنج کشور جهان محدود بوده است.

وحیدی با تاکید بر اینکه برنامه‌های دیگری از جمله پرتاب ماهواره فجر سازمان صنایع الکترونیک، پرتاب ماهواره دانشگاه شریف، پرتاب ماهواره طلوع ساخته شده سازمان صنایع الکترونیک توسط ماهواره‌بر سیمرغ که گام جدیدی در حوزه فضایی است در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: همه دانشگاه‌ها در مسیر مسائل فضایی حرکت می‌کنند که این آینده خوب این حوزه را نشان می‌دهد و مرکز جدید تست موتورهای جدید در این راستا ایجاد شده است؛ پایگاه پرتابی به نام حضرت امام مراحل آخر خود را طی می‌کند که پرتاب سیمرغ از آن پایگاه انجام خواهد شد.

وی در واکنش به ادعای دشمنان انقلاب اسلامی مبنی تهدیدآمیز بودن برنامه‌های فضایی ایران، تاکید کرد: بنا به گفته آژانس، 95 درصد ماهواره‌هایی که در دنیا به کار جاسوسی و تامین مقدمات عملیات نظامی می‌پردازند برای آمریکاست.آنها در اسناد رسمی خود بعضاً از نظامی کردن فضا و ایجاد محدودیت برای دیگران می نویسند و حرف می زنند .آنها چگونه ادعا می کنند که فعالیت فضایی ایران تهدید امیز است؟
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا