چه کسی مقصر حادثه تلخ روز استیضاح بود؟

پاسخ رئیس مجلس به رئیس جمهور متین، قوی و مستدل بود

یزدفردا:وحید احمدی، ضمن اشاره به سخنان تنش‌آفرین رئیس جمهور در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، توضیح داد:‌ روند استیضاح بر اسا روند قانونی و طبق قواعد آیین‌نامه داخلی مجلس پیش‌ می‌رفت ولی متاسفانه برخی نمی‌خواستند که این روند مسیر خود را طی کند و سعی کردند تا جریان استیضاح را منحرف کنند.

 

نماینده مردم صحنه، هرسین، کنگاور و دینور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق روال آیین‌نامه داخلی مجلس استیضاح کنندگان و استیضاح شوندگان باید در مورد یک موضوع واحد صحبت کنند، تصریح کرد: خروج از موضوعات مورد بحث، صرف نظر از صحت و سقم آنها در واقع تلاش برای انحراف جریان استیضاح و کاری خلاف قانون بود.

احمدی با اشاره به اینکه مسائلی که رئیس جمهور مطرح کرد ربطی به موضوع بحث نداشت، افزود: رئیس مجلس چاره‌ای به جز ورود در سخنرانی رئیس جمهور نداشت چرا که اگر پاسخ اتهامات وارد شده را نمی‌داد، دشمنان جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده می‌کردند.

وی پاسخ‌های رئیس مجلس به اتهامات وارد شده را متین، قوی و مستدل خواند و تصریح کرد:‌ رئیس مجلس نه جزء استیضاح کنندگان بود و نه اصراری بر این امر داشت و حتی تمام سعی خود را برای جلوگیری از این استیضاح انجام داده بود.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس توضیح داد:‌همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کرده اند تضعیف قوا خلاف شئون جمهوری اسلامی است از این رو همه در هرجایگاهی که هستند باید از این فرمایشات تبعیت کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا