چه کسی مقصر حادثه تلخ روز استیضاح بود؟

دفاع رئیس مجلس در جلسه روز یکشنبه معقولانه بود

یزدفردا:حبیب برومند داشقاپو، درباره اتفاقات روز یکشنبه ( ۱۵ بهمن ماه)‌ مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان بر اساس وظایف تعیین شده خود می‌توانند وزیری را که از مسیر کاری خود خارج شده را استیضاح کنند.

 

نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در استیضاح وزیر یا سوال از رئیس جمهور نمایندگان مجلس دارای اختیار هستند، افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی با سعه صدر تلاش کردند تا این استیضاح صورت نگیرد و در این زمینه بارها با نمایندگان مجلس صحبت کردند اما نمایندگان استیضاح را انجام دادند.

وی با بیان اینکه شخص وزیر در ابتدای برنامه استیضاح خوب صحبت کردند، تصریح کرد: رئیس جمهور برای دفاع از وزیر صحبت‌هایی را بیان کرد که ربطی به جلسه استیضاح نداشت که در این مرحله نمایندگان حساس شدند و باعث شد تا نمایندگان رای به برکناری وزیر رای دادند.

برومند داشقاپو با بیان اینکه جلسه روز یکشنبه در اذهان عمومی جامعه به ضرر دولت تمام شد، تاکید کرد: رئیس جمهور با این اقدام هم وزیر خود را از دست داد و هم در اذهان عمومی زیر سوال رفت و اگر دفاع رئیس جمهور از شیخ الاسلامی در مسیر صحیح خود قرار می‌گرفت وزیر دوباره رای اعتماد می گرفت و اذهان عمومی مشوش نمی‌شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه رئیس مجلس هم حق دفاع از خود را داشت، یادآور شد: تعیین روند کاری مجلس با رئیس مجلس است و وی این حق را داشت که درباره کیفیت جلسه صحبت می‌کرد.

وی با بیان اینکه رئیس مجلس باید از خود در جلسه روز یکشنبه دفاع می‌کرد، توضیح داد: رئیس مجلس به شکل معقولانه‌ای خود دفاع کرد و نمایندگان مجلس هم دفاع جانانه‌ای از رئیس مجلس انجام دادند که این نشان می‌دهد چقدر به رئیس مجلس علاقه دارند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تاکید کرد: دولت آغاز کننده مشکلات روز یکشنبه مجلس بود./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا