استقلال که در فاصله 48 ساعت پس از رویارویی تیم ملی با لبنان به مصاف راه آهن رفته بود در ترکیب ابتدایی خود جواد نکونام، مجتبی جباری، خسرو حیدری و پژمان منتظری را در اختیار نداشت نیمه اول این دیدار را با تساوی بدون گل پشت سر گذاشت.
 
 تیم فوتبال استقلال با برتری برابر راه آهن بار دیگر به صدر جدول بازگشت.

 هفته بیست‌وپنجم مسابقات لیگ برتر فوتبال از ساعت 17 امروز (جمعه) با دیدار استقلال - راه آهن پیگیری شد. این دیدار که در حضور 18 هزار تماشاگر (طبق اعلام بلندگوی ورزشگاه) در ورزشگاه آزادی برگزار شد با برتری یک بر صفر استقلال خاتمه یافت.

استقلال که در فاصله 48 ساعت پس از رویارویی تیم ملی با لبنان به مصاف راه آهن رفته بود در ترکیب ابتدایی خود جواد نکونام، مجتبی جباری، خسرو حیدری و پژمان منتظری را در اختیار نداشت نیمه اول این دیدار را با تساوی بدون گل پشت سر گذاشت.

مهمترین اتفاقات این نیمه در دقایق 18 و 20 رقم خورد، جایی که سیاوش اکبرپور با ضربه سر توپ را با کمترین اختلاف ممکن از بالای دروازه راه آهن بیرون زد و ابراهیم کریمی ضربه سر حنیف عمران‌زاده را از روی خط دروازه محمدی بیرون کشید. راه آهن هم در نیمه نخست شانس‌هایی داشت که مهمترین آنها در دقیقه 43 نصیب امید عالیشاه شد و او با بی‌دقتی در میان مدافعان سردرگم استقلال به جای تور دروازه،‌ آسمان را نشانه گرفت!

امیر قلعه نویی برای تغییر در آهنگ بازی تیمش ناچار شد در آغاز نیمه دوم خسرو حیدری و مجتبی جباری را جایگزین ویسنته آرزه و ایمان موسوی کند. با ورود این دو بازیکن ملی پوش استقلال جانی تازه گرفت و در دقیقه 53 زنگ خطر را برای تیم دایی به صدا درآورد. با گذشت 8 دقیقه از آغاز نیمه دوم حاتمی در محوطه جریمه راه آهن روی پاس حیدری صاحب توپ شد اما ضربه او با مانع سخت پیروز قربانی برخورد کرد.

راه آهنی‌ها در دقیقه 55 و لحظاتی پس از آنکه استقلال توسط حنیف عمران‌زاده به یک گل آفساید رسید توسط سامان آقازمانی دروازه رحمتی را تهدید کردند. ضربه هافبک پیشین پرسپولیس با کمترین اختلاف ممکن از کنار تیر دروازه استقلال به بیرون رفت. از دقیقه 55 تا 70 بازی سرد و کسل کننده بود و مهمترین اتفاقاتی که در این 15 دقیقه رقم خورد، ضربه سر حاتمی بود که روی ارسال مجتبی جباری دروازه راه آهن را تهدید کرد اما ضربه او به جای تور دروازه این تیم در آغوش محمدی آرام گرفت.

در دقیقه 70 انتظار هواداران استقلال به سر رسید و فرهاد مجیدی وارد زمین شد. مجیدی کمتر از 10 ثانیه پس از ورود به زمین روی اشتباه محمد محمدی، دروازه بان راه آهن دروازه تیم دایی را گشود و کمتر از 10 ثانیه پس از ورود به زمین گلزنی کرد. او در بازی با پیکان هم روی اشتباه حسین آشنا دروازه بان این تیم گلزنی کرده بود.

پس از این گل راه آهن بازی را در دست گرفت اما ابتکار عمل شاگردان دایی نتیجه‌ای نداشت تا استقلال یک بر صفر به برتری برسد. شاگردان قلعه نویی با این برد 49 امتیازی شدند و بار دیگر به صدر جدول بازگشتند.

به گزارش تسنیم هفته بیست‌وپنجم مسابقات لیگ برتر فوتبال طبق برنامه زیر پیگیری می‌شود:

شنبه - 91/11/21
* نفت تهران - پرسپولیس، ساعت 15، ورزشگاه آزادی تهران
* داماش گیلان - فجر شهید سپاسی شیراز، ساعت 15:30، ورزشگاه عضدی رشت
* آلومینیوم هرمزگان - پیکان تهران، ساعت 15:30، ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس
* سایپای البرز - مس کرمان، ساعت 15:30، ورزشگاه انقلاب کرج
منبع: تسنیم
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا