همكار فراري نشريات زنجيره اي نسبت به انتشار نوار مكالمه اش با مهدي هاشمي كه بخشي از هويت جريان آشوب طلب را لو مي دهد، ابراز تأسف كرد.

 

به گزازش کیهان نيك آهنگ كوثر پيش از اين گفته بود بنابر اصرار دادگاه كانادا و شاكي مهدي هاشمي و ضرورت راستي آزمايي، مجبور شده نوار مكالماتش با مهدي هاشمي را به دادگاه بدهد.
 
با اين حال وي به خاطر اينكه باعث دردسر براي نامبرده شده، تحت فشار رسانه هاي ضدانقلاب قرار گرفته و ضمن دريافت انواع ناسزاها و اتهامات، بايكوت نيز شده است چندان كه سايت روز آن لاين انتشار كاريكاتورهاي وي را متوقف كرد.همكار نشريات زنجيره اي در واكنش به اين فشارها نوشت: «تأكيد مي كنم كه خودم هم با مشاهده وقايع اخير نگاهي متفاوت نسبت به گذشته پيدا كرده ام.
 
من به خاطر اثر منفي انتشار يك نوار كه از تاريخ تسليم به وكلاي آقاي هاشمي و بوذري و دادگاه، ديگر اختيارش دست من نبوده، عذرخواهي مي كنم. و تاكيد مي كنم از روز انتشار توسط هر كس كه بوده فشار زيادي را تحمل كرده ام.همچنين مي گويم كه بابت سوءتفاهم هايي كه ايجاد شده، احساس مثبتي ندارم.
 
 ترجيح مي دهم گفتگويي اين روزها نكنم تا مبادا حرف اضافه اي بزنم. حرف اضافه اي كه منجر به دردسر بيشتري براي زنداني شود.»كوثر پيش از اين اعلام كرده كه فايل هاي صوتي ياد شده بالغ بر 20 عدد مي باشد.
 
وي با تأكيد بر سنديت فايل هاي صوتي و توجيه مجدد علت ارائه آنها به دادگاه مي نويسد: امروز فايل ها سرنوشتي يافته اند كه ارزش تحقيقي و ثبت شان، جور ديگري قضاوت مي شود. به عبارتي، فايل هايي كه بايد فقط براي بررسي نگاه خاندان هاشمي به سياست مورد بررسي قرار مي گرفت، آن هم نه به شكل عمومي، الان بلاي جان مهدي هاشمي شده. نمي توانم سنگيني اين فكر را پنهان كنم.
 
 چهار روز گذشته بر من، بيشتر از چهار سال گذشته.من به خاطر تحقيق و گفتگو با طرفين يك دعوا، از جمله مهدي هاشمي، و مستند كردن «اطلاع» آقاي هاشمي از وجود شاكي در كانادا، و يك دادرسي كه حاضر به دفاع از خود در آن نشده بود، از سوي تيم حقوقي هوشنگ بوذري كه مطالب «خودنويس» را دنبال كرده بود، فراخوانده شدم. وقتي فراخوانده شدم، دو چاره داشتم؛ همرايي، يا سرپيچي. سرپيچي از شهادت در كانادا نهايتا حكمش حبس است و گرفتن به زور مدارك، آن هم كنترلش دست آدم نيست... به خاطر تلاش براي پنهان كردن واقعيت.
 
او در پايان تصريح كرد: برخلاف محسن هاشمي و پدرش تاكيد مي كنم فايل هاي ارائه شده به دادگاه، واقعي اند، اما كماكان بر حرف خود هستم و نگران انتشار بقيه ام. انتشار فايل ها در شرايطي كه مهدي هاشمي در بند است را محكوم مي كنم. 2 سال پيش گفتم كه رفتنش به ايران منطقي نيست، امروز هم معتقدم كه دو سال پيش حرف اشتباهي به او نزده بودم.
در همين حال حسين باقرزاده- از اعضاي جدا شده مركزيت سازمان منافقين كه مشتركا با گروهك اتحاد جمهوري خواهان و سلطنت طلبان طيف خادم و آهي همكاري مي كند- درباره ماجراي مكالمات مهدي هاشمي و نيك آهنگ كوثر نوشت: مهدي هاشمي اظهاراتي را در اين مكالمه مطرح مي كند كه مي تواند سرنوشت شومي را براي او رقم بزند. اظهارات آقاي كوثر در مورد الزامات دادگاهي كانادا (كه بر گرفته از نظام قضايي بريتانياست) كاملا با واقعيت مي خواند.
 
بستگان مهدي هاشمي اصالت متن صوتي ياد شده را انكار كرده اند و آن را جعلي دانسته اند. اين موضع البته قابل فهم است. اظهارات و ادعاهايي در اين مصاحبه مطرح شده كه در نظام قضايي ايران از جرايم سنگين امنيتي و سياسي بشمار مي رود و عواقب سنگيني را مي تواند براي گوينده آن ها به دنبال داشته باشد.
 
وي در ادامه اين مطلب كه از سوي سايت ايران امروز منتشر شده مي نويسد: مهدي هاشمي در اين مكالمات در واقع مي گويد خط قرمزي به نام حفظ نظام وجود ندارد.اما گويانيوز از زاويه ديگري به ماجرا پرداخت و نوشت: مهدي هاشمي در اين گفت وگوها به حاكميت مي تازد. در اين ميان مشخص است نيك آهنگ تلاش دارد كه مهدي هاشمي را به گفتارها و مواضع راديكال تر بكشاند.
 
مهدي هاشمي با نظر به موقعيت خودش و پدرش و خواهرش و خانواده اش با توجه به فشارهايي كه از طرف نظام و دستگاههاي امنيتي به آنان وارد مي شود حتي اگر كمترين احتمال ضبط و انتشار اين گفتگوها را مي داد محال بود كه چنين حرفهايي بر زبان براند، اين وجه سلبي موضوع و وجه ايجابي هم نقش و هنر بي نظير نيك آهنگ است كه توانسته تا اين حد اطمينان و اعتماد ايجاد كند كه چنين حرفهاي خطير و پرهزينه اي را از او بكشد.[نيك آهنگ سالها در ايران و خارج كشور با مهدي هاشمي در ارتباط مداوم بوده و حتي براي او روزنامه نگار جور كرده است].
 
گويانيوز درباره شكايت هوشنگ بوذري از مهدي هاشمي كه منجر به كشيدن پاي نيك آهنگ كوثر به ماجرا شده نوشت: مهدي هاشمي داراي پرونده شكايتي در دادگاههاي كانادا هست به طرفيت فردي به نام بوذري كه ظاهرا عنوان شده در ابتداي دهه هفتاد شمسي كه مهدي هاشمي در وزارت نفت شاغل بوده ايشان پيمانكار شركت نفت بوده اند و طبق ادعاي آقاي بوذري در آن دوره جهت واگذاري يك قرارداد بزرگ به ايشان از طرف مهدي هاشمي مبلغ پنجاه ميليون دلار رشوه از بوذري دريافت شده و حالا بابت آن ادعا در دادگاههاي كانادا طرح شكايت كرده اند.

دعوا بر سر نوار صوتی مهدی هاشمی از کجا شروع شد؟

 
مطمئنا ماجرا به اینجا ختم نخواهد شد و در آینده نیز دامنه وسیع‌تری خواهد گرفت. ماجرایی که از کانادا آغاز شده؛ معلوم نیست در کجا تمام خواهد شد.
 

پارسینه - مصطفی مسجدی آرانی: «فریدم مسنجر 57» و انتشار یک فایل صوتی از مکالمه مهدی هاشمی و یک کاریکاتوریست روی «یوتیوب». این آغاز ماجرایی بود که چند روزی است فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را به خود مشغول کرده و حتی باعث جنجال‌ها و دعواهایی شده است. حامیان مهدی هاشمی معتقدند این نوار جعلی است، ارزش حقوقی ندارد و به فرض صحت انتشار آن عملی غیرقانونی و غیراخلاقی بوده است. مخالفان مهدی هاشمی این نوار صوتی را سند دیگری می‌دانند بر مخالفت و بلکه معاندت او با نظام.

شنبه 7 دسامبر 2012؛ فردی با عنوان کاربری «فریدم مسنجر» روی یوتیوب یک نوار صوتی می‌گذارد. مکالمه‌ای است بین مهدی هاشمی و یک کاریکاتوریست خارج نشین. گویا برای مهرماه سال 1389. مکالمه درباره شرایط روز ایران است. در آن حرف‌هایی رد و بدل می‌شود که به طور صریح به برخی از اشخاص و وقایع نظر دارد. سیمای مهدی هاشمی در این مکالمه، سیمای یک مخالف است و سیمای کاریکاتوریست، یک خبرنگار که می‌خواهد تحلیلی را اخذ کند البته با این صراحت که این فایل «قرار نیست خبر شود.» منتشرکننده خبر مدعی این است که 18 فایل صوتی دیگر هم دارد که به زودی آن‌ها را منتشر خواهد کرد.

اما این فایل تبدیل به «خبر» می‌شود. ابتدا موضوع توسط باشگاه خبرنگاران مورد بررسی قرار گرفت و بعد از آن سایر سایت‌ها و رسانه‌ها به آن پرداختند. بیشتر رسانه‌ها صرفا به محتویات فایل صوتی، آن هم به صورت گزیده پرداختند. بعد از انتشار خبر، محسن هاشمی و وکیل مهدی هاشمی، علیزاده طباطبایی، اعلام کردند که این فایل صوتی جعلی است.

اما این فایل چگونه منتشر شده است؟ روایت مکالمه کننده، یعنی نیک آهنگ کوثر این است که در دعوای حقوقی بین بوذری و مهدی هاشمی در کانادا که به فعالیت‌های اقتصادی مربوط می‌شده است؛ او به عنوان مطلع احضار می‌شود و از آنجایی‌که در تحقیقات از او خواسته می‌شود «میزان ارتباط و سطح مکالمات با مهدی هاشمی و یکی از نزدیکان‌شان» را فاش کند، او نیز تمام شواهد ارتباط خود را تحویل دادگاه می‌دهد؛ از جمله همین فایل صوتی.

بدین ترتیب این فایل در اختیار متهم و شاکی قرار گرفته و کوثر مدعی است که ازآن زمان هیچ اختیاری بر این فایل نداشته است. در عین حال، وکیل هاشمی سخن دیگری می‌گوید: او مدعی است که «هفته گذشته نیک آهنگ کوثر یکی از روزنامه نگاران ساکن خارج، به من ایمیل زد و مدعی شد که فایل صوتی پیش من بوده است و این فایل را به بوذری- فردی که مدعی شده بود مهدی هاشمی از او باج گرفته - تحویل داده است. نیک‌آهنگ کوثر در آن ایمیل اصرار داشت که ما با بوذری تماس بگیریم.» او در ادامه گفته است: «بوذری می‌خواهد از این طریق مهدی هاشمی را تحت فشار بگذارد تا شکایتش را پس بگیرد. چون در دادگاه انقلاب به تازگی روشن شده که ادعای بوذری دروغ بوده است.» البته بوذری در گفتگو با یکی از رادیوهای خارج از کشور چنین ادعایی را رد کرده است.

ادعاهای دیگری هم در این زمینه مطرح است. مثل ادعایی که از سوی یک روزنامه‌نگار داخلی مطرح شده و مبتنی بر نفوذی بودن نیک آهنگ کوثر در میان خارج‌نشینان ضد انقلاب است و در انتهای این گزارش به آن پرداخته می‌شود.

اما سوال پیشینی این است که این فایل چگونه ضبط شده و آیا ضبط کردن مکالمه بدون اجازه عملی قانونی و اخلاقی است یا خیر؟ هر چند که خود کوثر می‌گوید: «مطابق قانون، من حق دارم چنین کنم و از حق قانونی‌ام دفاع می‌کنم. هر کسی می‌گوید کار من غیرقانونی است، از قوانین بی‌اطلاع است و از نظر اخلاق رسانه‌ای نیز، اگر کسی بارها حرف خود را تغییر داده باشد، متهم به نقض حقوق انسانی و دخالت در آدم‌ربایی، دخالت در شکنجه و نیز متهم به سو استفاده از اموال عمومی باشد، برای شناخت بهتر و کسب اطلاعات می‌توانم با کسب اعتمادش، حتی بدون اطلاع دادن صدایش را برای دست‌یابی به واقعیت به عنوان سند ضبط کنم.»

اما عده‌ای هستند که اعتقاد دارند: « ضبط صدای دیگران بدون اطلاعشان، ناجوانمردانه و غیر قانونی است. حتی اگر در یک مصاحبه رسمی و در حال ضبط باشد و مصاحبه شونده بخشی از حرفهایش را با قید "نقل نشود” یا همچو چیزی بگوید، انتشار حرفهایش قابل پیگرد قانونی است و از لحاظ حرفه‌ای ویران‌گر اعتماد به کسی که چنین کاری کند. جالب است که نه فقط نیکان اخطاری برای ضبط صدا نمی‌دهد بلکه در اواسط آن تاکید می‌کند که مکالمه خصوصی است.»

بعد از انتشار این فایل صوتی، عضو تحریریه یکی از سایت‌های خبری در مطلبی بیان کرد که طبیعتا این فایل توسط نیک آهنگ کوثر منتشر نشده بلکه توسط کسانی منتشر شده که نیک آهنگ این فایل را به آن‌ها فروخته است و ضمنا گفت که خانواده هاشمی از دستکاری شدن بخشی از فایل سخن می گویند که بر اساس تحلیل ابتدایی آن به وسیله نرم افزار بوده و بعضی کلمات در فایل جایگزین و دستکاری شده اند.

بنابراین مخدوش بودن این فایل نیز جدی است. او در این مطلب هم سندیت نوار صوتی را هدف گرفته بود و هم با هدف قرار دادن هویت ناشناس پخش کننده فایل صوتی، سناریویی را برای آن فرض کرده بود که البته این سناریو را بنا به ملاحظاتی بیان نکرد.

در مقابل کسانی بودند که در ذیل این پست و بعد از آن در سایت رجانیوز، این روزنامه‌نگار را به لقب روابط عمومی خاندان هاشمی خواندند و مدعی شدند خانواده هاشمی قرار است علاوه بر ادعای جعلیت این فایل صوتی به پیشنهاد این روزنامه نگار قرار است بگويند «كه نيك‌آهنگ كوثر نفوذي نظام است و اين كار را به اشاره نظام انجام داده است تا با فراگير كردن اين شايعه، هم از تبعات منفي بيشتر در داخل پيشگيري شود و هم پيشاپيش فايل‌هاي صوتي ديگري را كه شاكي مهدی هاشمی در اختيار دارد و تهديد به افشاي آن‌ها کرده، بي‌اثر نماید.»

ماجرا به اینجا ختم نشد و روزنامه‌نگار فوق الذکر در مطلبی که در دو شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشت؛ این مطلب را نوشت: «در حالت خوش بیننانه که این شنود جعلی نباشد که از نظر قضایی دست کم دو جرم شنود غیرقانونی و افشای آن در رسانه ها رخ داده و در حالت بعدی جعل شنود نیز به آن اضافه می‌شود که مرتکبین آن در دستگاه مربوطه قطعا در آینده نه چندان دور در دادگاه نظامی محاکمه خواهند شد، اما تعجب از (عوامل) رسانه ای این است که با کمال وقاحت دست به جرائمی می زنند که باعث سرشکستگی و رسوایی هر روزنامه نگاری در جهان است.» او در ادامه دو نفر از فعالان رسانه‌ای طیف مقابل را با اسم کامل مورد خطاب قرار داده بود.
 
مطمئنا ماجرا به اینجا ختم نخواهد شد و در آینده نیز دامنه وسیع‌تری خواهد گرفت. ماجرایی که از کانادا آغاز شده؛ معلوم نیست در کجا تمام خواهد شد.

واکنش هاشمی رفسنجانی به انتشار نوار مهدی

 
هاشمی می‌گوید "بعید است مهدی این حرف‌ها را زده باشد"
 
تسنیم: آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به فایل صوتی منتسب به مهدی هاشمی فرزند خود که در رسانه‌های داخلی منتشر شده است، واکنش نشان داده و آن‌را ساختگی خوانده است.

اخیراً برخی رسانه‌ها با انتشار فایلی صوتی که عنوان "مکالمه محرمانه" روی آن گذاشته‌اند، آن‌را به ‌مهدی هاشمی‌رفسنجانی و نیک‌آهنگ کوثر کاریکاتوریست وابسته به اپوزیسیون منتسب کرده‌اند. در این فایل صوتی که زمان آن ۲۱ مهرماه سال ۸۹ اعلام شده، ‌اظهارات تندی علیه جمهوری اسلامی و مقامات عالی‌رتبه آن مطرح شده است.

سایت سیاست‌نامه امروز گزارش داده که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی "هنوز موضع رسمی درباره این فایل صوتی نگرفته است اما در جمع خانوادگی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و آن را ساختگی خوانده است".

در این فایل صوتی ۲۰ دقیقه‌ای، فردی که گفته شده ‌مهدی هاشمی رفسنجانی ‌‌است، می‌گوید: "تفاهم کردیم که همه نیروها باید متحد بشویم و جلوی نظام بایستیم". او همچنین تأکید می‌کند که ‌"هنوز هم معتقدیم باید به رهبری فشار آورد. این هزینه‌اش از همه چیز کمتر است".

به نوشته رسانه‌ها، فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این نوار صوتی می‌گوید‌:‌"‌حرف‌هایی که ماها می‌زنیم، حرف‌هایی که بابای من زد، از همه حرف‌های آقایون (‌اصلاح‌طلب‌) تند‌تر بوده است. ما تقسیم کار کرده‌ایم، هر کسی کار خودش را می کند. بابا(آیت‌الله هاشمی رفسنجانی) کار خودش را می‌کند...‌من وظیفه‌ای برایم تعریف شده که آن‌را انجام می‌دهم...‌‌دعوای من با بابا این است که ما باید تهاجمی‌تر شویم".

این‌ رسانه‌ها همچنین گزارش داده‌اند که آقای مهدی هاشمی در این مکالمه تصریح کرده است: "کارهایی که من کرده‌ام، صد برابر بدتر از سخنرانی‌های شما‌ست و نظام هم می‌داند که من ‌چه کار می‌کنم. ‌اینها ‌می‌دانند اخلال‌هایی که در زمان رفتن رییس جمهور ‌‌به سازمان ملل ایجاد شد، کار من بوده است ... البته من حرف‌های شما را قبول دارم که آقای هاشمی باید فتیله را بالا بکشد. ما ‌هیچ امتیاز عملی الان نمی‌توانیم از رهبری بگیریم و خیالت راحت باشد نظام هیچ امتیازی الان به ما نمی‌دهد. "

باشگاه خبرنگاران با انتشار متن صحبت‌های منتسب به مهدی هاشمی و نیک‌آهنگ‌ کوثر نوشته که "منتشر کننده این فایل در ذیل این دو فایل صوتی که در مجموع ۲۰ دقیقه است، تأکید کرده بیست فایل صوتی در اختیار دارد و ۱۸ مورد دیگر نیز به زودی منتشر خواهد شد".

اما آنطور که سایت سیاست‌نامه خبر داده، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اظهار ناراحتی نسبت به مضمون سخنان این فایل و "مطالب توهین‌آمیزش" گفته که "بعید است مهدی این حرف‌ها را زده باشد و فکر می‌کنم ‌صدای منتشر شده تقلید صدای فتنه‌انگیزان باشد".

روز گذشته نیز محسن هاشمی رفسنجانی برادر مهدی هاشمی با روزنامه اصلاح‌طلب آرمان که گفته می‌شود به خانواده آیت‌الله هاشمی نزدیک است، گفت‌وگو کرده و فایل مذکور را ساختگی خوانده بود.

او می‌گوید: "من به‌عنوان برادر بزرگ مهدی می‌گویم که او علاقه زیادی به نظام و کشورش دارد بنابراین ‌نوار ساخته شده و مشکوک است و سازندگان این نوار، احتمالاً صداهای پراکنده از مهدی داشتند و در بخشی قسمت‌ها هم به تقلید صدای مهدی پرداخته‌اند و در نهایت معجونی را به عنوان صدای ضبط شده مهدی تحویل این سایت‌ها داده‌اند".

با این حال، نیک‌آهنگ کوثر با انتشار مطلبی در سایت «خودنویس»، صحت این فایل صوتی را تأیید ‌کرده است. او نوشته که از زمان خروج ‌مهدی هاشمی از زمان ایران در سال ۱۳۸۸، "به طور مرتب از طریق تلفن و حتی یک ایمیل جداگانه" با آقای هاشمی در تماس بوده و ‌برخی از مکالمات‌ خود با وی ‌را "برای ثبت‌ و بررسی مجدد" ضبط کرده است.

به گزارش تسنیم، مهدی هاشمی ‌رفسنجانی همزمان با برگزاری جلسات دادگاه‌‌ رسیدگی به پرونده متهمان ‌اتفاقات سال ۸۸، از کشور خارج شد و به لندن رفت.

در این دادگاه‌ها، برخی متهمان ازجمله حمزه کرمی در اعترافات خود، مهدی هاشمی را ‌به "پولشویی و دست داشتن در آشوب‌های ۸۸" متهم کردند.

‌‌بعدها، دادسرای تهران بعدها با اعلام خبر ‌‌بازرسی از دفتر مهدی هاشمی رفسنجانی در دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد، از "کشف اسناد و مدارک زیادی درباره برخی قراردادهای نفت و گاز، اسناد مالی غیر‌مرتبط با دانشگاه آزاد، اسناد محرمانه دولتی و ‌گزارش‌های مرتبط با یکی از متهمان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری" خبر داد.

همچنین در گزارش ویژه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ‌درباره حوادث سال ۸۸ اعلام شده بود که "مهدی هاشمی نقش کلیدی در این حوادث داشته است".

فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اوایل مهرماه سال جاری پس از گذشته بیش از ۳ سال، به کشور بازگشت و از فردای آن‌روز بازداشت و برای "طی مراحل بازجویی" به زندان اوین منتقل شد. او هم‌اکنون در بازداشت موقت به سر می‌برد.

روز گذشته محمود علیزاده طباطبایی وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی ‌اعلام کرد که قرار بازداشت موقت مهدی هاشمی تا پایان دی‌ماه تمدید شده است.

"انتقال اطلاعات محرمانه به خارج ‌کشور"، "اخلال در نظام اقتصادی"، "جاسوسی" و "فساد در قراردادهای بزرگ" اتهاماتی است که از سوی مراجع قضایی متوجه مهدی هاشمی شده است.

با این حال وکیل مهدی هاشمی می‌گوید هیچ مدرکی علیه موکلش "وجود ندارد" و او نیز هیچ یک از اتهامات مذکور را نپذیرفته است.

پیش‌تر برخی رسانه‌ها از بازداشت دو فرد مرتبط با مهدی هاشمی در پرونده‌های مالی خبر دادند و آنها را کارکنان سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت معرفی کردند.

‌این رسانه‌ها همچنین از "فشار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به قوه قضاییه و شخص آیت‌الله آملی لاریجانی" در ارتباط با پرونده مهدی هاشمی خبر دادند.

سایت فردا: درخواست‌ مهدی‌هاشمی‌ از آمریکایی‎‌ها

 
مهدی هاشمی منبع خبری بسیاری از رسانه های ( ضد انقلاب ) خارج از کشور بود که گاهی وقتها که تماس میگرفت تا خبری را به ما برساند ، وقتی با منبع دوم خبری چک می کردیم می دیدیم خبر درست نیست و به نظر می رسید وي ( مهدی هاشمی ) نقش بزرگی در خبر سازی دارد و بسیاری از خبرهایی که به رسانه های سبز ( فتنه ) داده می شد و حتی رسانه های بزرگتر توسط وی هدایت شده بود.
 
 سایت فردا نوشت: نیک آهنگ كاريكاتوريست فراري نشريات زنجيره اي پيش از اين اعلام كرده بود كه به درخواست مهدي هاشمي، براي وي روزنامه نگاران اجاره اي معرفي كرده است. این ضد انقلاب فراری در جدیدترین اظهاراتش البته پس از اختلاف با مهدي هاشمي در مصاحبه ویدیویی با فردی به نام "جهانشاه جاويد" اطلاعات جدید و قابل تأملی را ارائه کرده است .  
 
وی در ابتدا با ارائه اطلاعات روابط نزدیکش با خانواده هاشمی  اظهار می دارد:"  در سال 2010 من ( نیک آهنگ )  و مهدی هاشمی باهم مدتها راجع به مسائل مختلف حرف می زدیم و مهدی هاشمی اتهام بزرگی داشت و بخاطر آنکه بارها پیش آمده بود که وی حرفها و ادعاهایش را  تغییر داده بود، من پس از چک کردن با قوانین کانادا تصمیم گرفتم اظهاراتش را ضبط کنم و در مواردی هم که خودش با من تماس گرفته بود ، این موضوع را به خودش نیز اعلام کرده بودم. 
 
مهدی هاشمی منبع خبری بسیاری از رسانه های ( ضد انقلاب ) خارج از کشور بود که گاهی وقتها که  تماس میگرفت تا خبری را به ما  برساند ، وقتی با منبع دوم خبری چک می کردیم می دیدیم خبر درست نیست و به نظر می رسید وي ( مهدی هاشمی )  نقش بزرگی در خبر سازی دارد و  بسیاری از خبرهایی که به رسانه های سبز ( فتنه ) داده می شد و حتی رسانه های بزرگتر توسط وی هدایت شده بود. 
 
*درخواست مهدي هاشمي از آمريکايي ها 
 
 
وی با اظهار تعجب از برخی از رفتارهای مهدی هاشمی ادامه می دهد :" من و مهدی هاشمی بارها با هم در تماس بوده ایم. در یکی از موارد که به من زنگ زد و وقتی فهمید من در حال رفتن به واشنگتن هستم از من خواست تا راجع به بحث تحریم اقتصادی ایران کسانی را در امریکا ببینم و می خواست بداند واشنگتن چه کسانی هستند که بشود با ارتباط و تشویقشان  تحریمهای سنگین تری را علیه مردم ایران تحمیل کرد . این برای من مساله عجیبی بود که مهدی هاشمی پدر و خانواده اش در ایران باشد و بخواهد این بحث تحریم را از طریق امریکایی ها پیگیری کند  و البته با ادمهای مختلفی نیزدر این زمینه صحبت کرده بود." 
 
 
 
 
 
 
*علت جدايي مهي هاشمي از نيک آهنگ چه بود؟ 
 
این ضد انقلاب فراری در خصوص کیفیت روابطش با مهدی هاشمی و چگونگی پایان یافتن آن اینگونه اظهار نظر می کند :"آقای هاشمی در جلسه راستی آزمایی خود ( در دادگاه کانادایی) میزان آشنایی اعضای خانواده خود را با بنده تکذیب کرده و همچنین می‌گویند که هر از گاهی سایت خودنویس را می‌خوانده‌اند و بعد از مدتی به خاطر عدم اعتبار خبرهایش آن را نگاه نمی‌کرده‌اند. آقای هاشمی نمی‌گویند که در محدوده زمانی پیش از ۱۶ اکتبر ۲۰۱۰، چند ده بار به خودنویس زنگ زده است تا خبرهای مختلف را به ما بدهد که برخی بعدا دروغ از آب در آمده و ما از انتشار بسیاری که شاهد دیگری نداشته خودداری کرده بودیم. من در شهادت‌نامه سطح گفتگوها را تشریح و مدارک را ضمیمه کردم. اتفاقا بر سر یکی از خبرها که غیر واقعی بودن آن را به روی‌شان آوردم، با لحنی تهدید آمیز هر چه دل‌شان خواست را به من گفتند و از آن تاریخ یعنی ۱۶ اکتبر ۲۰۱۰ تماس ما قطع شد . 
 
*منبع خبرهاي سايتهاي فتنه مهدي هاشمي بود 
 
ماجرا بر سر این بود که خبرهایی بدون ارائه  مستندات و شواهدی در سایتهای سبز ( فتنه ) منتشر می کردند که عملا وجود خارجی نداشته و وقتی از آدمها و سایتهای مختلف که می پرسیدم آخر سر کارها به مهدی هاشمی ختم می شد . من به مهدی هاشمی می گفتم که  شما خبر را جعل می کنید و خبر سازی می کنید . گاهی مهدی هاشمی اطلاعات مختلفی به ما می داد که منبع دوم خبری هم با وی هماهنگ بود و برخی از خبر سازی هایش برای تحت تاثیر قرار دادن حکومت انجام می گرفت. " 
 
اظهارات این نویسنده روزنامه های زنجیره ای در حالی بیان می شود که چندی پیش نیز" مهرداد حیدر پور" از عناصر ضد انقلاب در مصاحبه با تلويزيون ضد انقلاب میهن با افشاگری پشت پرده منابع مالی سایت های موسوم به "سبز" و مأموریت مخفیانه "مهدی هاشمی" در خارج از کشور مدعی شد: "مهدی هاشمی" در سال 2011 از لندن به پاریس رفته و چهل هزار یورو پول خرج سایت های موسوم به " سبز" کرده است و از جمله سایت هایی که مهدی هاشمی هزینه هایشان را داده است سایت "کلمه" ، "جرس" و"روز آنلاین" هستند . 
 
ادعایی که با منبع خبر شدن سایت کلمه در زمان وابستگی آن به عناصر فتنه گر و معاند جمهوری اسلامی از همان روزهای بعد از انتخابات نمایان شده و نقش جدی تری به خود می گیرد . در همان بدو ورود مهدی هاشمی به کشور بود که مصاحبه‌ای از قول فاطمه هاشمي در سايت "کلمه " منتشر شد (مصاحبه اي که نمي توانست در روزهاي خارج از کشور گرفته شده باشد). در حالي که باز هم جريان‌هاي سياسي کشور منتظر بودند تا اين مصاحبه با صدور بيانيه‌اي تکذيب شود، در عين ناباوري يادداشتي در کلمه منتشر شد که تعجب همگان را به همراه داشت.  
 
خانم عفت مرعشي پس از بازداشت مهدي هاشمي و انتقال او به زندان اوين يادداشتي را در سايت "کلمه " منتشر کرد که دستاويز خبري بسياري از رسانه‌هاي ضد انقلاب شد .  نکته قابل تامل در خصوص انتشار اين شبه بيانيه اينکه بنا به نوشته سايت "کلمه" يادداشت عفت مرعشي در اختيار اين سايت قرار گرفته و سپس در ديگر رسانه‌هاي ضد انقلاب نيز منتشر مي شود. 
 
*پشت پرده همکاري مهدي هاشمي با سايت "کلمه" و " BBC  فارسي " 
 
 
نوع همکاري همراهان مهدي هاشمي با سايت "کلمه" در جايي بسيار تامل برانگيز شد که مهدي هاشمي براي انجام معاينات پزشکي بيشتر به بيمارستان دي منتقل شد .  سايت "کلمه" دو عکس  با کيفيت بسيار بالا در خبر خود از روند ويزيت مهدي هاشمي منتشر کرد،عکس‌هايي که کاملا شفاف بودند و معلوم نبود از طريق چه منبعي در اختيار ستاد سايت  "کلمه " قرار گرفته بود .  در حالیکه هیچ کدام از رسانه های دیگر داخلی چنین عکسهایی را در اختیار نداشتند. سايت "کلمه" در ماجراي ورود مهدي هاشمي به کشور پس از 3 سال حضور در لندن نیز از همه فعالتر بود و خبرهايي که منتشر مي‌کرد از همه رسانه‌ها دسته اول‌تر و به روز تر بود . 
 
نیک آهنگ با اشاره به وضعیت حال حاضر مهدی هاشمی با افسوس و ناراحتی اظهار می کند : " ای کاش که نوه اقای هاشمی رفسنجانی و وکیل اقای مهدی هاشمی به درخواست من توجه می کردند و مدارک ( ارائه شده به دادگاه کانادایی) را آزاد نمی کردند.  
 
من از روز اول به وکیل آقای هاشمی هشدار داده بودم و اخطار کرده بودم این موضوع را، نمی شود فهمید که چه کسی این فایلها ( مکالمات محرمانه ) را منتشر کرده و امیدوارم که فایلهای بعدی انتشار نیابد . مهدی هاشمی اشتباه بزرگی که کرد به ایران بازگشت و محاسبه پیامدهای انتشار این فایلهای صوتی را نکرد و افراد خانواده هاشمی همین که اقای مهدی هاشمی را هشدار نداده اند بسیار بی مسئولیت عمل کرده اند.  
 
لازم به یاد آوری است مهدي هاشمي در یک مکالمه محرمانه 20 دقیقه ای با نیک آهنگ کوثر  به نکاتی در خصوص نگاهش به سیاست داخلی ایران، شرایط بعد از انتخابات ۸۸ و درگیری‌ها و موضوع گیری‌های خودش و پدرش اشاره می‌کند. 
 
 
مهدی هاشمی در حالی از پیامدهای مصاحبه با بی بی سی سخن به میان آورده که منبع خبر بودن بی بی سی از خانواده هاشمی در بسیاری موارد برای افکار عمومی عملا اثبات شده است. از جمله ماجرایي کاملاً هماهنگ شده با بي بي سي در خصوص انتشار اختصاصی تصویر عبور وی از ورودی فرودگاه دبی به همراه یک مصاحبه اختصاصی کوتاه در هنگام بازگشتش به ایران و یا انتشار اولین خبر حضور آقای هاشمی در زندان اوین و ملاقات با فرزندانش از تلویزیون شایعه پراکن بی‌بی‌سی بود. 
 
 
 در جدیدترین این موارد نیز شب گذشته بی بی سی فارسی با اشاره به ماجرای انتشار فایل صوتی محرمانه خبر از افشای مورد مشابه ای از همین گفتگوهای خصوصی مابین مهدی هاشمی و نیک آهنگ با محتوای نظیر آنچه که اتفاق افتاده است در گذشته داد بدون آنکه اعتراضی از سوی خاندان هاشمی در اصالت آن صورت گرفته باشد . بی بی سی دلیل این حساسیت و تشکیک در  فایل جدید را که حتی از لحاظ محتوای گفتگوی بسیار شبیه فایل قبلی بوده است سفرش به ایران و در بازداشت بودنش عنوان کرده است.منبع: فردا
 
 

تأیید اصالت فایل صوتی مهدی هاشمی در بی بی سی فارسی

 
در این مکالمه نیک آهنگ به آقای هاشمی می گوید که قصد ضبط صدای او را ندارد و قرار نیست خبری از این گفتگو در جایی درز و چیزی درباره این مکالمه منتشر شود.
 
جام: چند روز بعد از رسانه ای شدن مصاحبه مهدی هاشمی با نیک آهنگ کوثر، کاریکاتوریست هتاک و مدیر سایت ضد انقلاب خودنویس، و انتشار فایل آن در فضای مجازی که واکنش خانواده هاشمی را به همراه داشت بی بی سی فارسی از صحت این فایل خبر داد.  
     
شبکه بی بی سی با دعوت از جمشید برزگر تحلیلگر سیاسی این شبکه نظرات وی را درباره این فایل از وی جویا شد.  
برزگر با تائید گفتگوی مهدی هاشمی با نیک آهنگ کوثر درباره اصل ماجرا چنین گفت: این در واقع یک مکالمه بوده است نه مصاحبه. آقای نیک آهنگ می گوید بدون اطلاع مهدی هاشمی این مکالمه را ضبط کرده.  
        
وی تاکید کرد: در این مکالمه نیک آهنگ به آقای هاشمی می گوید که قصد ضبط صدای او را ندارد و قرار نیست خبری از این گفتگو در جایی درز و چیزی درباره این مکالمه منتشر شود.  
      
برزگر با اشاره به اینکه این گفتگو در خارج از ایران صورت گرفته می افزاید: البته طبق قانون کانادا و برخی ایالات آمریکا با شروطی این امکان وجود دارد که شما می توانید بدون اطلاع مخاطب صدای او را ضبط نمایید.  
   
آقای برزگر همچنین در پاسخ به اینکه "به هر حال این فایل اکنون منتشر شده و در اختیار رسانه ها قرار گرفته درباره نحوه انتشار آن بگویید" گفت: آقای کوثر می گوید من این فایل را منتشر نکردم و حتی این اقدام را محکوم کرده است. وی می گوید به خاطر دعوای حقوقی بین مهدی هاشمی و هوشنگ بوذری -شاکی مهدی هاشمی در پرونده معروف «استات اویل»- ایشان مجبور شده اند هرچه اسناد از مهدی هاشمی در اختیار داشته اند به وکلای بوذری بدهند که این فایل هم همراه آنها بوده است.  
       
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی هاشمی در قسمتی از این مکالمه تلفنی از نیک آهنگ کوثر می خواهد تا با فحاشی وی را در رسانه ها بیشتر مطرح کند. وی با اعتراف به اینکه روز به روز حلقه بر فتنه گران تنگ تر می شود، خطاب به کوثر می گوید: «من گفتم به شما! شماها باور نکردید؛ این اشتباهی که شما در دوم خرداد کردید و آقای هاشمی را از خاتمی جدا کردید، این دفعه هم شما دعوا راه انداختید. همان دوم خرداد که (اصلاح طلب ها) به ما فحش دادند، ما گفتیم هدفمان مشترک است و دعوا راه نینداختیم. ما می توانستیم، اما تفاهم کردیم که همه نیروها باید متحد بشویم و جلوی نظام بایستیم، استراتژی ما از روز اول همین بوده است...»  
 
مهدی هاشمی در بخش دیگری از فایل صوتی منتسب به او، ضمن توهین به ارکان نظام  و عصبانیت از شکست در مقابل مردم، اظهار می دارد: «هنوز هم معتقدیم باید به رهبری فشار آورد. این هزینه اش از همه چیز کمتر است. من در آن ور (ایران) که بودم، در بین اطلاعاتی ها زندگی کرده ام. اطلاعاتی ها در هر گروه (ضدانقلاب) نیرو دارند و بینشان اختلاف می اندازند و نمی گذارند متحد بشوند. شما الآن نگاه کن! اپوزیسیون شده 300 گروه! باید به آن هایی که در داخل کشور در حال جنگ (فتنه) هستند کمک کرد. الآن بار بر دوش آن هاست...».
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا