قیزدفردا :قصه نامه های سید محمد خاتمی به رهبر معظم انقلاب از جمله قصه های است که در برهه های مختلف مطرح شده است و هر بار هم پس از مطرح شدن عده ای هزار دلیل برای اثبات و عده ای دیگر هزار دلیل برای رد آن و تکذیب آن آورده اند و سید محمد خاتمی هم صلاح را بر آن دانسته که نوشتن نامه ،یا ننوشتن آن بین خود و مقام معظم رهبری باقی بماند و در تازه ترین قصه نامه قصه نامه نگاری خاتمی به رهبر توسط بادامچیان پیر همیش رقیب خاتمی مطرح شد و بهتر است مرور کنیم خبر های پیرامون قصه تکراری نامه نگاری سید محمد خاتمی به رهبر معظم انقلاب اسلامی را .

توضیح بادامچیان درباره نامه خاتمی به رهبری

بادامچیان:اصلاح طلبان از درون به شدت دچار اختلاف نظر هستند و همین مسائل و اختلافاتی که آقای خوئینی ها با دیگر اعضای اصلاح طلب دارند نیز در همین راستا است؛ بنابراین مساله این است که هیاهو برای هیچ بوده است و البته این هیچی بوده است که برای اصلاح طلبان خیلی حرف دارد.
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه خبر پیام خاتمی به رهبر معظم انقلاب به واسطه هاشمی جزو شنیده هایی بوده است که در تحلیل انتخابات آینده ریاست جمهوری ذکر کرده است، گفت: اینکه یک مرتبه این موضوع را به صورت یک هیاهو برای هیچ درآورده اند، نشانگر این است که در درون اصلاح طلبان مسائل انتخابی به شدت مطرح است.

اسدالله بادامچیان در واکنش به انتشار خبری که به نقل از وی در رسانه های مختلف منتشر شده است، بیان داشت: پنجشنبه هفته گذشته در جمع پیروان خط امام (ره) و رهبری گروه های مختلف در انتخابات آینده را تحلیل می کردم و از اصلاح طلبان هم گفتم که دچار تشتت گوناگونی هستند، یک گروه از اصلاح طلبان می خواهند انتخابات را تحریم کنند و برخی از آنها می خواهند اپوزیسیون را فعال کنند و گروهی دیگر نیز می خواهند فرد معتدلی بیاورند.

وی ادامه داد: ضمن این تحلیل بیان کردم که گویا آقای خاتمی توسط آقای هاشمی پیامی برای مقام معظم رهبری فرستاده است و بنابراین اصل بحث من بنا بر احتمال بوده است و به عنوان نقل خبر در اثنای تحلیل و به عنوان پیام بیان شده است نه نامه.

رییس کمیته انتخابات شوراهای شهر جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: بلافاصه بعد از تحلیل بنده دیدم که برخی از سایت ها نوشته اند که من گفته ام نامه ای در کار بوده است و به طور قطع هم این موضوع را از قول بنده نقل کرده اند. البته در همان روز من این موضوع را تصحیح کردم و به نظرم مساله آنچنانی نبود که به این صورت مطرح بشود زیرا در فعالیت های سیاسی اینچنین مسائل هم اتفاق می افتد که افراد پیامی برای شخصیت های مختلف می فرستند.

بادامچیان با بیان اینکه اصلاح طلبان از هیچ یک هیاهو ساخته اند، گفت: اینکه یک مرتبه این موضوع را به صورت یک هیاهو برای هیچ درآورده اند، نشانگر این است که در درون اصلاح طلبان مسائل انتخاباتی به شدت مطرح است و خودشان هم هنوز به اجماع سیاسی نرسیده اند و اگر بر فرض مثال این نامه هم سیاست یک مجموعه از آنها باشد، مشخص است که خود نامه یک مساله ای در میان اصلاح طلبان بوده است؛ ولو اینکه من به طور قطعی این مساله را بیان نکردم اما اصلاح طلبان در این مسائل اختلاف نظر زیادی دارند.

وی با تاکید براینکه برخی شنیده ها و اخبار را در میان تحلیل های خود به کار برده است، اظهار داشت: این خبر به صورت شایعه بوده است و من در تحلیل هایی که انجام می دهم نقل شایعات هم می کنم اما اینکه این را تبدیل کنند به نامه و بعد بی بی سی فارسی عکس من را در کنگره اعتماد ملی سال 87 قبل از فتنه منتشر کند و روزنامه ایران  نیز در یک حرکت هماهنگ عکس من را با آقای خاتمی چاپ کند، به نظر من چیزی در این میان بوده است که برخی ها به آن دنبال مساله هستند.

بادامچیان در پایان گفت: اصلاح طلبان از درون به شدت دچار اختلاف نظر هستند و همین مسائل و اختلافاتی که آقای خوئینی ها با دیگر اعضای اصلاح طلب دارند نیز در همین راستا است؛ بنابراین مساله این است که هیاهو برای هیچ بوده است و البته این هیچی بوده است که برای اصلاح طلبان خیلی حرف دارد.

گفتنی است چندی پیش، برخی از رسانه ها در پوشش خبری سخنان اسدالله بادامچیان در دیدار با اعضای پیروان خط امام و رهبری از قول وی نقل کرده اند که « محمد خاتمی توسط هاشمی رفسنجانی نامه ای به مقام معظم رهبری داده است تا از این طریق راه اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات باز شود.»منبع: خبرگزاری مهر

هاشمی نامه ی خاتمی به رهبری را تکذیب کرد

 
پس از آنکه روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از منابع نزدیک به آیت‌ا... هاشمی وجود چنین نامه‌ای را قرین به صحت ندانسته بود. قدرت‌ا... علیخانی نماینده پیشین مجلس و مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با نقل قول مستقیم از آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی وجود چنین نامه‌ای را تکذیب کرد.
 
انتخابات نزدیک است و این روزها اصولگرایان به جای تدبیر امور و حل و فصل اختلافات بیشتر به اصلاح‌طلبان می‌پردازند و به انحاء مختلف به فضا سازی پیرامون این نحله سیاسی روی آورده‌اند. البته این نکته مسبوق به سابقه بوده و به برهه فعلی نیز ختم نمی‌شود. طی یک سال گذشته هر از گاهی رسانه‌های اصولگرا از فعل و انفعالاتی خبر داده‌اند که روح اصلاح‌طلبان نیز از آن بی‌خبر بوده اما آنان اصرار و ابرام داشته‌اند که چنین ماوقعی جامه عمل پوشیده، به‌واقع آنان مطلعینی بوده‌اند که نسبت به مرتکبین موضوع مورد ادعا وقوف بیشتری داشته‌اند! یک روز خبر جلسه سری اصلاح‌طلبان روی خروجی رسانه‌های اصولگرا قرار می‌گرفت و روز دیگر از قطعیت حضور یک چهره اصلاح‌طلب در انتخابات پیش رو سخن گفته می‌شد، اخباری که به فاصله ‌اندکی جملگی مورد تکذیب اصلاح‌طلبان قرار می‌گرفت اما گوش اصولگرایان به این حرف‌ها بدهکار نبود و مرغشان یک پا داشت. حال با نزدیک شدن به موعد انتخابات بر حجم اینگونه اقدامات افزوده شده و اسدا... بادامچیان در همایش انتخاباتی جبهه پیروان از ارسال نامه انتخاباتی سیدمحمد خاتمی به واسطه آیت‌ا... هاشمی به رهبر معظم انقلاب خبر داد. ادعایی که به فاصله 2روز توسط شخص آیت‌ا... ‌هاشمی‌رفسنجانی تکذیب شد و علاوه بر آن وجود چنین نامه‌ای توسط منابع نزدیک به سیدمحمد خاتمی نیز تکذیب گردید. نکته آنکه در اثنای پاسخگویی به این ادعا، نسبت به رواج اینگونه شایعه‌پراکنی‌ها و اهداف مستتر در لفافه آن واکنش نشان داده شد.

آیت‌ا... هاشمی وجود چنین نامه‌ای را تکذیب کرد

پس از آنکه روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از منابع نزدیک به آیت‌ا... هاشمی وجود چنین نامه‌ای را قرین به صحت ندانسته بود. قدرت‌ا... علیخانی نماینده پیشین مجلس و مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرگزاری آریا با نقل قول مستقیم از آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی وجود چنین نامه‌ای را تکذیب کرد. وی در این خصوص گفت: بنده شخصا از آیت ا... هاشمی در خصوص این نامه سوال کردم که ایشان این موضوع را تکذیب کردند. علیخانی در ادامه تاکید کرد: آقای ‌هاشمی فرمودند موضوع نامه خاتمی صحت ندارد. اسدا... بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی روز پنجشنبه در همایش جبهه پیروان خط امام و رهبری که به مناسبت 9دی برگزار شد، گفته بود: اخیرا آقای خاتمی توسط آقای‌ هاشمی به مقام معظم رهبری نامه دادند که راهی باز شود تا ما به صحنه بیاییم.

جناح مقابل به نیابت از اصلاح‌طلبان سخن نگوید

سیدمحمدرضا خاتمی برادر رئیس‌جمهوری سابق نیز در واکنش به ادعای بادامچیان مبنی بر ارسال نامه توسط خاتمی به رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: نفس نوشتن نامه ایرادی ندارد، اما نامه‌ای وجود ندارد و نوشته نشده است تا بخواهیم درباره آن صحبت کنیم. وی با انتقاد از رواج بداخلاقی و شایعه‌پردازی عنوان داشت: افراد نامطلع نباید شنیده‌هایشان را به عنوان خبر مطرح کنند. نایب رئیس مجلس ششم سخنان بادامچیان را نقض صریح آزادی‌های تصریح شده در قانون اساسی دانست و خطاب به وی متذکر شد: آقای بادامچیان ظاهرا نمی‌دانند که در فضای آزاد نیازی به نامه‌نگاری وجود ندارد و همه به‌ویژه کسانی که پیش از این نیز سابقه خدمت داشته‌اند می‌توانند آزادانه خود را کاندیدا کرده و در انتخابات شرکت کنند. این فعال اصلاح‌طلب هدف اصولگرایان از بیان این سخنان را گرم کردن فضای انتخابات دانسته و تاکید کرد: آنان می‌دانند انتخابات بی‌حضور اصلاح‌طلبان شوروشوق سابق را نخواهد داشت و برای همین به جای آن‌که فضا را آماده انتخابات پرشور کنند با شایعات و اخبار این‌چنینی می‌خواهند فضا را گرم کنند. خاتمی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: بهتر است جناح مقابل به نیابت از اصلاح‌طلبان سخن نگوید و اجازه بدهد که ما خودمان حرف‌هایمان را بزنیم. اگر فضای سیاسی بازتر شود و این امکان به وجود بیاید که ما جلسات و همایش‌هایمان را برگزار کنیم مطمئنا می‌توانیم مواضع خود را بیان کرده و نیازی به سخنگو از جناح مقابل نداریم.

به دنبال فضای رقابتی هستند

محمدرضا تابش نماینده اردکان در مجلس نیز ارسال نامه توسط سیدمحمد خاتمی را تکذیب کرد. خواهر زاده سیدمحمد خاتمی با تمجید از اصولگرایان سنتی، افرادی چون بادامچیان و عسگراولادی را اصولگرایانی کارآزموده خواند که هم تجربه سیاسی بالا و هم حسن‌نیت دارند، وی آنان را دلسوزان انقلاب و نظام دانست که به دنبال فضای انتخابات مشارکتی و رقابتی هستند و این اظهارات را هم در همین راستا عنوان داشت اما متذکر شد که وجود چنین نامه‌ای به کلی تکذیب می‌شود. وی تاکید کرد که از جانب خاتمی هیچ درخواستی ارائه نشده، نه نامهای ارسال شده و نه حتی واسطهای وجود داشته است.

عقب‌نشینی بادامچیان

بادامچیان که پنجشنبه صراحتا خبر از ارائه این نامه داده بود. به فاصله یک روز بعد با عقب‌نشینی فاحش به تغییر و تصحیح سخنان خود اقدام ورزید و در گفت‌وگو با سایت نزدیک به حزب موتلفه عنوان کرد: در این رابطه حرفی از نامه پیش نیامد، بلکه من گفتم گویا آقای خاتمی طی پیامی به واسطه آقای ‌هاشمی از مقام معظم رهبری درخواست کرد تا راهی برای حضور اصلاح‌طلبان باز شود. نکته جالب آنجاست که وی سخنان خود پیرامون ارسال نامه را با توجه به تکذیب آشکار طرفین پس گرفته اما باز هم اصرار دارد که پیغامی وجود داشته است. حال معلوم نیست با چه هدفی روی این گزاره تاکید می‌شود و موضوعی به اصلاح‌طلبان منتسب می‌گردد که خود آنان از وجود آن بی‌خبرند.منبع:روزنامه ی آرمان

جزئياتي جديد از نامه خاتمي به رهبر انقلاب

نامه سيد محمد خاتمي به رهبر معظم انقلاب كه پس از تاييد و تكذيب هاي گسترده بالاخره از جانب اصلاح طلبان تاييد شد داراي جزئيات منتشر نشده اي است كه برادر خاتمي اقدام به بيان آنها كرده است.

به گزارش خبرنگار پرچم: محمد رضا خاتمي با بيان اينكه " ما هيچ كدام در جريان اصل نامه نبوديم" اظهار مي دارد كه پس از رسانه اي شدن نامه جزئيات آن را از برادرش جويا مي شود كه حجه الاسلام سيدمحمد خاتمي مي گويد كه اين نامه را در تابستان به محضر رهبري نوشته اند و در آن ديدگاه هاي مختلفي را بيان كرده اند كه از محتواي آن غير از خاتمي و رهبر معظم انقلاب كسي مطلع نبوده است.

در اين نامه كه به گفته برادر رئيس جمهور سابق ، خاتمي راهكارهايي را براي خروج از بحران در كشور ارائه كرده است بر خلاف اظهارات برخي منابع خبري پاسخي از جانب حضرت آيت الله خامنه اي دريافت نشده و نكته ديگر اينكه سيد محمد خاتمي تنها يك نامه به مقام معظم رهبري نوشته اند و نامه دومي وجود خارجي ندارد.

محمد رضا خاتمي كه با هفته نامه ايراندخت مصاحبه كرده است درباره تكذيب ابتدايي برادرش نسبت به وجود چنين نامه اي گفته است كه " ايشان هيچ گاه اصل نامه را تكذيب نكردند بلكه محتواي نامه و آنچه كه درباره آن مطرح شده بود را تكذيب كردند."

به گفته محمد رضا خاتمي، رئيس جمهور سابق كشورمان در اين نامه به تحليل اوضاع پرداخته و روند اوضاع را توضيح داده و راهكارهايي را كه به نظرشان رسيده مطرح كرده است.

حامل نامه سید محمد خاتمی کیست؟!

 
اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، از احزاب عمده اصول‌گرایان، گفته است که محمد خاتمی در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی از او خواسته است "راهی باز شود تا اصلاح‌طلبان به صحنه بیایند."
 
آقای بادامچیان در نشست "جبهه پیروان خط امام و رهبری" گفته است اخیرا "محمد خاتمی" چنین نامه‌ای برای آیت‌الله خامنه‌ای نوشته است و توسط "اکبر هاشمی رفسنجانی" به دست او رسانده است.

اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، از احزاب عمده اصول‌گرایان، گفته است که محمد خاتمی در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی از او خواسته است "راهی باز شود تا اصلاح‌طلبان به صحنه بیایند."

 
رادیو فردا در بازتاب این خبر نوشت: این چهره عمده اصولگرا که در سال‌های دولت آقای خاتمی از منتقدان او بوده است، روز پنجشنبه ٧ دی در نشست "جبهه پیروان خط امام و رهبری" فراگیرترین ائتلاف اصول‌گرایان گفته است اخیرا "محمد خاتمی" چنین نامه‌ای برای آیت‌الله خامنه‌ای نوشته است و توسط "اکبر هاشمی رفسنجانی" به دست او رسانده است.

منابع نزدیک به اصلاح‌طبان چنین خبری را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

 یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، خرداد ماه سال ۹۲ برگزار می‌شود و در ماه‌های گذشته، بحث‌ها درباره نحوه برخورد اصلاح‌طلبان با این انتخابات بالاتر گرفته است.

رادیو فردا همچنین یادآور شد: در روز چهارم دی ماه محمد خاتمی، رئیس جمهور سال‌های ۷۶ تا ۸۴ ایران، در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره اصلاح‌طلبان گفته بود که اگر اجازه برگزاری به این کنگره داده شود می‌توان آن را علامتی از علاقه جمهوری اسلامی به حضور "همه سلایق" در انتخابات آینده دانست.

آقای خاتمی گفته بود: اگر همه جریان‌های سیاسی ایران که در چارچوب قانون اساسی هستند و با اصل نظام و انقلاب همسویی دارند، نتوانند در فضای سیاسی فعال باشند، بدون شک انتخابات مطلوبی هم برگزار نخواهد شد.

 شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که مجموعه‌ای از احزاب و تشکل‌‌های اصلاح‌طلب است، قصد دارد اواخر دی ماه کنگره‌ای برگزار کند و انتظار می‌رود اصلاح‌طلبان در جریان این کنگره به تبادل نظر درباره انتخابات آینده بپردازند.

آقای بادامچیان همچنین در نشست روز ۷ دی اصولگرایان گفته است در اصلاح‌طلبان "چندگانگی" دیده می‌شود و وجود دیدگاه‌های مختلف بین آنان وجود دارد.

به گفته این عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی، "عده‌ای از اصلاح‌طلبان می‌گویند نمی‌آییم چون حضور ما باعث می‌شود حرف‌های گذشته‌مان باطل شود. برخی می‌گویند باید بیاییم و مواضع‌مان را محکم کنیم."

آقای بادمچیان گفته است از میان اصلاح‌طلبان "کسانی معتقدند که در انتخابات ورود پیدا نکنیم و برخی بحث تحریم را مطرح می‌کنند و در کنار آنها یک عده معتقدند که چهره ملایمی مثل محمدرضا عارف مطرح شود که البته خودش گفت من نامزد اصلاح‌طلبان نمی‌شوم و مستقل می‌آیم. همچنین گروهی می‌گویند باید با یکی از اصولگرایان مداراگر با اصلاح‌طلبان همراهی کنیم تا جایی داشته باشیم."

اسدالله بادامچیان در سخنان روز پنجشنبه ۷ در در نشست اصول‌گرایان در عین حال درباره ادامه "جریان فتنه" همچون انتخابات سال ۸۸ هشدار داده است.

 رادیو فردا همچنین نوشت: اسدالله بادامچیان در نشست ائتلاف اصولگرایان در سخنان خود بر اهمیت انتخابات شوراها که همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود نیز تاکید کرده  و با اشاره به شمار بالا و "حدود ١۵٠ هزار نفری" برگزیدگان شوراها، پیش‌بینی کرده است که اصلاح‌طلبان و  به گفته او "جریان انحرافی" از این فرصت برای رسیدن به "اهداف" خود استفاده کنند.

به گفته رادیو فردا اصولگرایان منتقد دولت به اسفندیار رحیم‌مشایی و نزدیکان او در دولت عنوان «جریان انحرافی» داده‌اند. برخی از چهره‌های عمده اصولگرا محمود احمدی‌نژاد را نیز از جمله این "جریان انحرافی" شمرده‌اند.

آقای بادامچیان گفته است که در جریان انتخابات سال ۸۸ "استکبار توانست میرحسین موسوی را با چهره نخست‌وزیری امام مطرح کند، ما از ابتدا در باطن این فرد مشکوک بودیم تا زمانی که چهره واقعی آن معلوم شد و این زمان ۲۰ سال به طول انجامید."

 
رادیو فردا در خصوص این اظهارات آقای بادامچیان نوشت: این عضو ارشد حزب موتلفه در حالی چنین درباره "میرحسین موسوی" سخن گفته است که حبیب‌الله عسگراولادی، دیگر عضو ارشد حزب موتلفه و دبیر کل "جبهه پیروان خط امام و رهبری" در همین جلسه بار دیگر گفته است: "من موسوی و کروبی را به عنوان فتنه نمی‌شناسم".

به گفته آقای عسگراولادی، "اساسا کسانی که همچون آقای موسوی و کروبی در نهضت و انقلاب سابقه دارند را نمی‌توان به‌راحتی از دست داد."

دبیرکل "جبهه پیروان خط امام و رهبری" در عین حال درباره این که آیا باید از این دو نامزد انتخابات ۸۸ رفع حصر شود، گفته است: "من را وارد سیاست نکنید. این موضوعات کار امنیتی و قضایی است و دستگا‌های قضایی و امنیتی باید به این موضوع رسیدگی کنند."

کمتر از یک ماه پیش در ۹ آذر نیز حبیب‌الله عسگراولادی گفته بود "بنده آن نامزدها [میرحسین موسوی و مهدی کروبی] را اهل فتنه نمی‌دانم. بلکه اهل فتنه دور آنها جمع شده‌اند".منبع:جام

خاتمی به رهبر نامه نوشته است

 
بادامچیان: عارف گفت من نامزد اصلاح‌طلبان نمی‌شوم و مستقل می‌آیم. و برخی دیگر قصد همکاری با اصولگرایان مدارگر را دارند؛ برخی دیگر نیز خواستار حضور در انتخابات با رهبری خاتمی شدند که خاتمی توسط آقای هاشمی به مقام معظم رهبری نامه دادند که راهی باز شود تا ما به صحنه بیاییم.
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:هر کسی از اصولگرایان که احساس وظیفه کرده است در فضای انتخاباتی وارد شده است اما در این باره همه باید با یکدیگر همکاری داشته باشیم.‌

 اسدالله بادامچیان در همایش جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره حماسه 9 دی تاکید کرد‌: در انتخابات پیش‌رو استکبار جهانی قصد دارد همچون انتخابات سال 88 جریان فتنه را ادامه دهد زیرا شکست سنگینی را در سال 88 متحمل شده است‌.‌ در گذشته استکبار جهانی برخی از چهره‌ها را می‌ساخت و در فرصت مناسب از آنها استفاده می‌کرد‌.‌ از این رو باید دقت کنیم تا در دور آینده که مجددا با فتنه گران روبرو هستیم دچار مشکل نشویم.

وی ادامه داد:نباید تنها به مسایل انتخاباتی توجه داشت زیرا افراد، گروه‌های مساله دار و جریان انحرافی نیز قصد دارند وارد فضای انتخاباتی شوند و شاید استکبار جهانی نیز از آنها استفاده کند و فضای انتخابات را به سمت تخریب چهره‌های معتمد و حرمت شکنی پیش ببرد‌.‌

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه افزود‌: همان گونه که آقای باهنر تاکید کردند اصلاح طلبان در انتخابات آینده دارای چند دیدگاه شده‌اند؛ برخی می‌گویند در انتخابات حضور نخواهیم داشت زیرا دیدگاه‌های گذشته ما زیر سوال می‌رود‌.‌ برخی تحریم انتخابات را مطرح می‌کنند؛ گروه دیگری نیز در تلاش هستند تا چهره‌های ملایم و معتدل را از سوی این طیف وارد فضای انتخاباتی کنند،آنها معتقدند که چهره ملایمی مثل «عارف» مطرح شود که البته خودش گفت من نامزد اصلاح‌طلبان نمی‌شوم و مستقل می‌آیم. و برخی دیگر قصد همکاری با اصولگرایان مدارگر را دارند؛ برخی دیگر نیز خواستار حضور در انتخابات با رهبری خاتمی شدند که خاتمی توسط آقای هاشمی به مقام معظم رهبری نامه دادند که راهی باز شود تا ما به صحنه بیاییم.

بادامچیان تاکید کرد‌: گروه دیگری که در فضای انتخاباتی فعال شده است جریان انحرافی است اما نکته مهم این است که این جریان و طیف اصلاح طلب بیشتر برنامه‌های خود را برای انتخابات شوراها در نظر گرفته‌ و بر روی آن تمرکز کرده‌اند زیرا براین عقیده هستند که گستردگی حضور کاندیدا در انتخابات شوراها آنها را در رسیدن به اهدافشان کمک خواهد کرد‌.‌

رییس کمیته انتخابات شوراهای شهر جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد‌: اصولگرایان نیز در مسیر انتخابات دچار تفرقه شده‌اند و هر کسی که احساس وظیفه کرده است در فضای انتخاباتی وارد شده است اما در این باره همه باید با یکدیگر همکاری داشته باشیم ‌.‌

بادامچیان درباره انتخابات شوراهاتاکید کرد‌: نمایندگان جبهه در استانها فعال شوند و ساماندهی اولیه را در این‌باره آغاز کنند‌.‌

وی گفت:اصولگرایان در این مسیر می‌توانند فضای فعلی شوراها را مورد ارزیابی قرار دهند تا ببیند کدامیک از اعضای فعلی قابلیت حضور دوباره در انتخابات رادارند و همینطور رصد و بررسی کنند که دیگر جریان‌ها و گروه‌ها چه کارهایی را انجام می‌دهند‌.‌

بادامچیان با تاکید بر لزوم فضاسازی مناسب در زمان نزدیک به انتخابات بیان داشت ‌: باید این مساله به دقت برای مردم تشریح شود زیرا گروه‌های منحرف با چهره‌های اصلی خود و تابلوی انحرافی وارد فضای انتخاباتی نخواهند شد و لازم است مردم این‌ها را شناسایی کنند تا انتخابات در فضای روشن برگزار شده و کاندیدای اصلح انتخاب شود‌.‌

بادامچیان تاکید کرد‌: از سوی دیگر باید بررسی کرد و دید که طبق فرمایشات رهبری ما چه نیروهایی را با چه خصوصیاتی برای انتخابات شورای شهر و روستا نیازمندیم تا خصوصیات این افراد احراز شود‌.‌

وی با ارایه توضیحاتی به نمایندگان استان‌های این جبهه بیان داشت: باید برای انتخابات شوراها یک شعار سراسری داشته باشیم اما لازم است هر شهرستان نیز برای خود شعاری در فضای انتخاباتی در نظر بگیرد‌.منبع: ایلنا

واکنش بادامچیان به اظهارات رضا خاتمی

 
نایب رئیس حزب موتلفه با بیان اینکه می توان منکر اختلاف و چندگانگی در بین اصلاح طلبان شد، در واکنش به اظهارات اخیر رضا خاتمی گفت: مردم برای شرکت در انتخابات منتظر اصلاح‌طلبان نمی‌مانند.
 
بادامچیان گفت: نمی توان منکر اختلاف و چندگانگی در بین اصلاح طلبان شد، برخی از آنها بر طبل انتخابات می کوبند و گروهی دیگر از حضور در انتخابات سخن می گویند،جالب آنجا است که رضا خاتمی اعلام کرده انتخابات بدون حضور اصلاح‌طلبان شور و شوق سابق را نخواهد داشت. در صورتی که مردم برای شرکت در انتخابات منتظر اصلاح طلبان نمی مانند.

 نایب رئیس حزب موتلفه با بیان اینکه می توان منکر اختلاف و چندگانگی در بین اصلاح طلبان شد، در واکنش به اظهارات اخیر رضا خاتمی گفت: مردم برای شرکت در انتخابات منتظر اصلاح‌طلبان نمی‌مانند.
 
اسدالله بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص واکنش رضا خاتمی نسبت به مواضع اخیر وی مبنی بر ارسال نامه  سید محمد خاتمی توسط  هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب ،گفت: بنده در همایش جبهه پیروان خط امام و رهبری به وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو اشاره کردم و به این نکته پرداختم که گویا شنیده شده محمد خاتمی پیامی توسط هاشمی به مقام معظم رهبری فرستاده، در حالی که هیچ‌گاه از ارسال نامه خبر ندادم و فقط گفتم شنیده‌ها حاکی است که پیامی فرستاده شده ضمن آنکه نوار گفته‌های من در این همایش نیز موجود است .
 
بادامچیان ادامه داد: نمی توان منکر اختلاف و چندگانگی در بین اصلاح طلبان شد، برخی از آنها بر طبل انتخابات می کوبند و گروهی دیگر از حضور در انتخابات سخن می گویند،جالب آنجا است که رضا خاتمی اعلام کرده انتخابات بدون حضور اصلاح‌طلبان شور و شوق سابق را نخواهد داشت. در صورتی که مردم برای شرکت در انتخابات منتظر اصلاح طلبان نمی مانند.
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: ما بارها به صراحت بیان کردیم اصلاح طبان اگر خواستند می توانند در انتخابات شرکت کنند و اگر نخواستند از حق طبیعی خود در فضای سیاسی محروم می شوند.
 
بادامچیان به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اشاره کرد، و گفت: مردم در انتخابات سال 92 باید به دنبال فردی باشند که پایبند به اصول نظام، قانون اساسی و ولایت فقیه باشد. بدون شک یک نیروی ضعیف نمی تواند کشور را به خوبی مدیریت کند.
 
وی همچنین با بیان اینکه برخی از چهره های اصلاح طلب تحلیل نادرستی از سخنان من ارائه کردند، اظهار داشت: اصلاح طلبان و اصولگرایان جزوه توده ملت هستند و می توانند در فضای سیاسی نقش آفرینی کنند،اما نباید با دعوا حرف ها و مواضع خود را بیان کنند. بپذیرند که در رقابت انتخاباتی این مردم هستند که تصمیم می گیریند و باید به رای مردم تمکین کرد،نه اینکه با دعوا حرف خود را به کرسی بنشانند.
 
نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلقه اسلامی تاکید کرد: اینکه گفته می شود بدون این جناح، یا آن جناح انتخابات پرشور نخواهد بود به هیچ وجه حرف درستی نیست، چرا که انتخابات تکلیف شرعی و ملی است و مردم هیچگاه به خاطر جناحی خاص این تکلیف را رها نمی کنند.
 
این فعال سیاسی اصولگرا،ادامه داد: البته احزاب و تشکل های سیاسی می توانند به شور و نشاط انتخابات کمک کنند اما نباید انتخابات را فقط مختص به یک جناح کرد.
 
بادامچیان همچنین رقابت اصولگرایان را مضر ندانست و تصریح کرد: معتقدم حتی اصولگرایان می توانند در انتخابات با هم رقابت کنند و پس از اعلام نتایج گروه‌ها به فرد و جریان پیروز تبریک بگویند، به شرط آنکه در فضای اخلاقی باهم رقابت کنند.
 
سید رضا خاتمی عضو موسس حزب منحله مشارکت روز گذشته در واکنش به سخنان بادامچیان در همایش جبهه پیروان خط امام و رهبری گفته بود: آقای بادامچیان ظاهرا نمی‌دانند که در فضای آزاد نیازی به نامه‌نگاری وجود ندارد و همه به‌ویژه کسانی که پیش از این نیز سابقه خدمت داشته‌اند می‌توانند آزادانه خود را کاندیدا کرده و در انتخابات شرکت کنند".
 
نایب رئیس مجلس ششم، سخنان بادامچیان را  نقض صریح آزادی‌های تصریح شده در قانون اساسی دانسته و مدعی شده بود: «آقایان به خوبی می‌دانند، انتخابات بدون حضور اصلاح‌طلبان شور و شوق سابق را نخواهد داشت و برای همین به جای آن‌که فضا را آماده انتخابات پرشور کنند با شایعات و اخبار این‌چنینی می‌خواهند فضا را گرم کنند.»منبع: تسنیم
 
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا