عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری پیشنهاد قطر برای تشکیل سازمان امنیت‌منطقه‌ای باحضور ایران، گفت: قطر خود بزرگترین ناقض این پیشنهاد است.

محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، گفت: قطر در منطقه به نفع نظام سلطه کار می‌کند و تاکنون نیز سیاست‌های آن در ارتباط با بیداری اسلامی و حمایت از مقاومت منفی بوده است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعید است قطر قصد داشته باشد متحد راهبردی با ایران قرار گیرد، افزود: احتمال مبنای عملی پیدا کردن این پیشنهاد بسیار کم است یعنی این پیشنهاد راهکاری برای عملیاتی شدن پیدا نمی کند بنابراین به صورت همین گفتمان و گفتار باقی خواهد ماند.

وی در ادامه با بیان اینکه قطر در سیاست های خود نسبت به کشورهای منطقه به بن بست رسیده، اظهار گفت: قطر نه تنها نتوانست سیاست های خود را در سوریه به نتیجه برساند بلکه در ارتباط با جنگ سوم غزه که موضعی منفی اتخاذ کرده بود و به موفقیت نرسید.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: سیاست‌های قطر، حرکاتی پیوسته نبود بلکه حرکاتی مقطعی و جزیره‌ای بود که در هیچ یک از آن موفقیتی حاصل نکرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه احتمالا این پیشنهاد قطر در راستای عدم موفقیت در راهبردهای منطقه‌ای است، تصریح کرد: امروز قطر چنین پیشنهادی را داد تا جایگاه از دست رفته خود در کنار ایران را بازسازی کند./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا