فرماندار خاتم با اشاره به اماکن مختلف طبیعی و تاریخی درخاتم ، این شهرستان را دارای پتانسیل بالایی دربخش گردشگری دانست.

"محمد علی شاه حسینی" فرماندار درگفت و گو با مهین رستگار خبرنگار یزد فردا درخاتم با بیان این مطلب تصریح کرد: شهرستان خاتم  در جنوبی ترین منطقه استان یزد و در فاصله 240 کیلومتری مرکز استان قرار دارد و به لحاظ برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی یکی از مناطق منحصر به فرد یزد به شمار می رود اما نام این شهرستان کمتر به گوش گردشگران و مسافران خورده است.

وی جنگل‌هاي باغ شادي و باغ معدن اين شهرستان را از زيباترين و ديدني‌ترين جنگل‌هاي استان يزد برشمرد و افزود: 64هزار هکتار از وسعت جنگل های استان در خاتم قراردارد و بخش عمده این شهرستان، زیر پوشش  جنگلی می باشد،جنگل‌های بنه  باغ شادی و جنگل‌های بادام کوهی چنار ناز ، چاه منج ،بختیاری ،باغ معدن ،کندر و دهستان چاهک  از جمله پوشش گیاهی این منطقه به شمار می‌روند.

فرماندار خاتم  ادامه داد : این شهرستان به دلیل موقعیت خاص خود و به لحاظ برخورداری از منابع آب زیرزمینی از گذشته های دور قطب کشاورزی استان یزد به شمار می رفته است و وجود درختان کهنسال موید آن است که کشاورزی در این شهرستان سابقه ای دیرینه دارد.

 وی گفت: هوبره از گونه های نادر پرندگان که زیستگاه اصلی آن در قره تپه هرات و گوزن زرد نیز به عنوان یکی از پستانداران کمیاب و در حال انقراض، در منطقه حفاظت شده جنگل باغ شادی خاتم تحت حفاظت قرار گرفته است.

شاه حسینی افزود: آثار طبیعی نظیر کوه‌های سر به فلک کشیده، غارها، جنگل‌ها، درختان کهنسال و البته آثار و ابنیه تاریخی همچون نگینی بر انگشتری گردشگری استان یزد می‌ درخشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا