فرماندار شهرستان تفت با حضور در آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی مداد رنگی از نمایشگاه نقاشی و صنایع دستی این مرکز بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "ابوالقاسم دهقان" ضمن بازدید از این نمایشگاه هنری، از نزدیک در جریان مسائل و روند برگزاری این نمایشگاه قرار گرفت.

فرماندار تفت در حاشیه این بازدید با اشاره به جایگاه ارزنده هنر اصیل در رشد و تعالی فرهنگی جامعه، از هنرمندان به عنوان سفیران صلح و زیبایی یاد کرد و اظهار داشت: هنرمندان متعهد با بهره گیری از استعداد خدادادی خویش دست به خلق آثاری ماندگار می زنند که روح انسان را تحت تاثیر قرار می دهد.

دهقان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) که " هنر باید متعالی باشد" ادامه داد: بی شک هنری که متعالی و اصیل باشد بر زلال روح و جان انسانها تاثیر گذاشته و جاودان خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخاب سوژه های مناسب و بومی در نمایشگاه نقاشی مداد رنگی افزود: توجه به موضوعات بومی در کنار بهره گیری از سبکهای مدرن و تکنیک های متناسب، زمینه ساز خلق آثار ارزشمندی در این نمایشگاه شده است که جای قدردانی دارد.

فرماندار برگزاری چنین نمایشگاه هایی را در رونق بخشیدن به فضای فرهنگی هنری شهرستان موثر ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: حمایت از هنرمندان متعهد و توانمند یکی از اولویت هاست و دستگاههای فرهنگساز باید در این رابطه توجه لازم را داشته باشند.

دهقان در پایان از نمایشگاه جنبی صنایع دستی نیز بازدید و رهنمودهای لازم را ارائه کرد. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا