پیش‌فروش حضوری بلیت نوروزی اتوبوس از صبح امروز در تمامی پایانه‌های مسافری و دفاتر شرکت‌های تعاونی مسافربری جاده‌ای در سطح شهر آغاز شد ضمن آنکه پیش‌فروش اینترنتی بلیت نوروزی اتوبوس نیز کماکان دایر است.

 فارس، از ساعت 8 صبح امروز پیش‌فروش حضوری بلیت نوروزی اتوبوس آغاز شد.

همچنین پیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس مربوط به 24 اسفند‌ماه تا 16 فروردین‌ماه از 23 بهمن‌‌ماه آغاز شده بود که همچنان ادامه دارد.

به مسافران ‌توصیه می شود بــرای جلوگیری از اتلاف وقت، هزینه و پیشگیری از ازدحام در دفاتر پیش‌فروش و پایانه‌های مسافربری، بلیت اتوبوس را از طریق غیر حضوری و با مراجعه به سایت‌های www.mosaferyar.ir، www.payaneh.ir و www.safar724.ir تهیه کنند.

 طبق روال سال‌های گذشته در راستای ارائه خدمات با کیفیت بهتر به مسافران و ارائه صندلی کافی در برابر تعداد تقاضا، نرخ‌های بلیـت از 24 اسفند 91 تا 16 فروردین ماه 1392 با افزایش حداکثر 20 درصدی مواجه خواهد بود.

این افزایش حداکثر 20 درصدی نرخ بلیت اتوبوس در ایام روز به آن دلیل است که طی این ایام برخی مسیرها یکسر خالی است یعنی به عنوان مثال در مسیرهای با مبدأ تهران در روزهای ابتدایی نوروز صندلی‌ها اغلب تکمیل است اما در همین روزهای ابتدایی نوروز، مسیرها به مقصد تهران اغلب خالی هستند و یا در روزهای پایانی نوروز تقاضای سفر به تهران بسیار بالا اما تقاضای سفر از تهران به شهرستان‌ها کاهش می‌یابد و اغلب صندلی‌ها خالی است.

طبق وعده وزیر راه و شهرسازی پس از 16 فروردین‌ماه سال 92 قیمت بلیت‌های اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه بین‌شهری به نرخ 23 اسفند‌ماه سال جاری بر می‌گردد.

بنا به گفته‌‌ مسئولان، در سفرهای نوروزی امسال، بیش از 18 هزار و 200 دستگاه اتوبوس، 33 هزار دستگاه مینی‌بوس و 34 هزار دستگاه سواری برون‌شهری در خدمت حمل و نقل عمومی جاده‌ای هستند.

* اعلام زمان و مکان پیش فروش حضوری بلیت‌های نوروزی اتوبوس‌

بنابراین گزارش مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان تهران در این‌باره می‌گوید: با عنایت به افزایش تقاضای سفر در ایام نوروز به اطلاع هموطنان می‌رساند تشکل‌های صنفی استان تهران درسال جاری نیز همانند سال‌های گذشته، طرح ویژه جابه‌جـایی مسافران نـوروزی را با هدف سفرهای برنامه‌ریزی شده، تامین بلیت مسافران نوروزی و جلوگیری از ازدحام غیر منطقی در پایانه های مسافربری، از امروز سه شنبه اول اسفند ماه برای تاریخ‌های 24/12/91 لغایت 16/1/92 به اجرا درمی آورند.

‌سید یعقوب میر کتولی افزود: آن دسته از هموطنان ‌که در نظر دارند با استفاده از اتوبوس در تعطیلات نوروزی به نقاط مختلف کشور مسافرت کنند از ساعت 8 صبح امروز سه شنبه اول اسفند‌ماه می‌توانند با مراجعه به مراکز پیش فروش و پایانه‌های مسافربری، بلیت مورد نیاز برای مسافرت‌های نوروزی پیش خرید کنند.

‌میر کتولی کاهش آلودگی هوا، حذف سفرهای زائد شهری، کاهش ترافیک و صرفه جویی در زمان و هزینه را از مزایایی خرید اینترنتی بلیت ذکر کرد و گفت: به تمامی شرکت های حمل و نقل مسافر اعلام شده که امکان خرید اینترنتی بلیت اتوبوس را در پایگاه اینترنتی شرکت ایجاد کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران تصریح کرد: به منظور فراهم آوردن بستر مناسب برای برنامه‌ریزی دقیق در مورد مسافرت‌های نوروزی به شهرهای سیاحتی و زیارتی پرمسافر، امکان خرید همزمان بلیت رفت و برگشت در پارک سوار بیهقی و مرکز فروش میرداماد و برخی از آژانس‌های مسافرتی فراهم شده است.

وی افزود: از مسافران درخواست می‌شود ضمن توجه به نرخ‌های مصوب و حقوق مسافران که در مراکز فروش بلیت و پایانه‌های مسافربری در معرض دید قرار داده شده است هر گونه تخلف احتمالی را به دفاتر بازرسی مستقر در پایانه‌های مسافربری گزارش کنند، در هنگام مسافرت نیز با توجه به تعدد پایانه‌های مسافربری در ایام نوروز، به محل سوار شدن که در صفحات داخلی بلیت درج می‌شود، توجه کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا