در این مراسم حجت الاسلام سید محمود هاشمی، امام جماعت  کانون فرهنگی شهید حبیبیان بافق و مسئول آموزش سپاه ناحیه این شهرستان در سخنانی ضمن تبریک میلاد سراسر نور ابوالحجه امام حسن عسکری(ع) اظهارداشت: حاکمان دوران از زمان پیشوای نهم شیعیان به دلیل مسئله تولد منجی آل محمد صاحب العصر والزمان (عج)سخت‌گیری‌های فراوانی به ائمه اطهار(ع) وارد می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: خلفای عباسی امام حسن عسکري (عليه السلام) را تمام عمر در منطقه اي نظامي زير نظر گرفتند و افراد بسياري  به عنوان جاسوس در خانه ي امام قرار دادند تا بلافاصله بعد از تولد امام زمان (عج) را به قتل برسانند و شيعه را ريشه کن کنند.
وی افزود: خلفاي عباسي که نتوانسته بودند با زنداني كردن و قتل و فشار بر شيعيان جلوي گسترش مذهب شيعه را بگيرند امام را در منطقه عسکریه اسکان دادند و در واقع ايشان را زنداني کردند تا بتوانند بلافاصله با تولد حضرت مهدي او را از بين ببرند که به خواست خدا و تدابير امام نتوانستند.
حجت الاسلام هاشمی با اشاره به فعالیت‌های علمی پیشوای یازدهم شیعیان گفت: این امام بزرگوار با وجود فشارها و جو خفقان به طور محدود به تربیت شاگردان پرداخت و فعالیت‌هایی برای حفظ اسلام و مبارزه با افکار ضد اسلامی انجام داد.
وی خاطر نشان کرد: شیعیان در دوران این امام بزرگوار در مناطق مختلف پراکنده بودند، بنابراین این امام بزرگوار برای ارتباط با شیعیان شبکه وکالتی را تشکیل داده تا به ترویج آموزه‌ها بپردازد.
وی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) به آماده‌سازی شرایط دوران غیبت اهتمام داشت، گفت: غیبت هر امام و رهبری برای مردم نامانوس بوده بنابراین پیشوای یازدهم با محدود کردن ارتباط خود با مردم اذهان را برای غیبت صغری آماده می‌کردند.
مولودی خوانی حسین جواد کارگران رئیس جامعه مداحان شهرستان بافق، اجرای چند برنامه فرهنگی هنری واهدا جوایز از دیگر برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است،  این مراسم به همت کانون فرهنگی شهید حبیبیان، بسیجیان پایگاه امام حسن عسکری (ع) وهیئت منتظر المهدی بافق در موسسه خیریه فرهنگی مذهبی دارالمهدی (عج) (حسینیه پای پتک) برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا