روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق و با حضور استاد ارجمند جناب آقای دکتر علی قلمسیاه اقدام به برگزاری کارگاه آموزش عکاسی طی سه روز در سالن همایش های آهنشهر نموده که این کارگاه با استقبال بی نظیر روابط عمومی ها و علاقه مندان به این هنر روبرو شد .

حبیب حسن زاده ، مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی با اعلام این خبر گفت : این کارگاه فرصتی است مناسب در جهت ارتقاء سطح نگرش روابط عمومی ها به اطراف خود و فرصتی است تا از حضور استاد بزرگوار قلمسیاه نهایت استفاده را ببرند و این اوقات را غنیمت شمرده و تجربیات ارزشمند این استاد فرزانه را در زمینه عکاسی بکار بندند.

وی در ادامه ، هدف اصلی از برگزاری این کارگاه را آشنایی کارشناسان ، مدیران روابط عمومی و علاقه مندان با عکاسی پایه و مباحث فنی دانست و اظهار داشت : همانگونه که میدانید فراگیری مقدماتی مبادی سواد بصری برای خوانش عکس و چگونگی توصیف، تفسیر و تحلیل عکس از ضروریات و نیازمندی های یک روابط عمومی توانمند است و لذا این کارگاه طی سه روز و در دو مرحله برگزار گردید و این کارگاه ، اولین دوره برگزاری کارگاه عکاسی در بافق است که در این سطح و با این استقبال فوق العاده برگزار می گردد و کارگاه های بعدی در فرصت های آینده و در سطوح بالاتر و با موضوعات پیشرفته تر و تکمیلی برگزار خواهد شد.

حسن زاده در ادامه با اشاره به مراحل انجام گرفته گفت : این کارگاه به صورت تئوری و عملی برگزار شد، و شرکت کنندگان با حضور در مناطق مختلف و بخصوص سایت شرکت سنگ آهن مرکزی ، با عکاسی از طبیعت زیبا و بکر منطقه کویری بافق و حضور در کارگاه تحلیل و تفسیر عکس ، اولین دوره این کارگاه را به پایان رساندند .

مدیر روابط عمومی شرکت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش فوق العاده مهم و ارزنده رسانه ها در حوزه اطلاع رسانی ، جایگاه عکاسی در حوزه خبری را مهم ارزیابی نمود و تصریح کرد : عکاسی یکی از ضروریات ارتقا سطح کیفی فعالیت روابط عمومی ها بوده زیرا عکاسی از هنر های زیبایی است که با تاثیر گذاری بر افراد، قادر خواهد بود غرض و قصد عکاس را به بیننده انتقال دهد.

وی ادامه داد : در عصر ارتباطات نمی توان نقش عکاسی را در زندگی انکار کرد زیرا ما در حصار تصاویر قرار گرفته ایم و گریزی از آنها نداریم. عکاسی از ظریفترین و زیباترین جلوه های پیشرفت هنری و فنی قرن اخیر است و هرعکسي، تفسير دوباره‌اى از جهان پيرامون ماست و ما را عملاً بر آن مى‌دارد که اين جهان را به شکلى جديد ببينيم. هنر عکاسى در ميان هنرهاى کاربردى از ظرافت، دقت و اهميت خاصى برخوردار است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا