مردم دارالعباده استان يزد، فرزندان صبر و قناعت در كوير ، در تشنگي و قطع شريان حياتي آب ايام اخير، بلوغ فرهنگي و رشد اجتماعي خويش را نشان دادند./
اردکان در تاريخ انديشه و معرفت ايران «يونان كوچك» و در زمينه استعدادهاي توسعه منطقه اي «نگين كوير» نام گرفته است/
درخواست شفای عاجل برای نماینده محترم مردم میبد و تفتاز درگاه خداوند/
از کینه‌ها بکاهیم و به فکر حل مشکلات اساسی مردم باشیم/
برخی جریانات سیاسی خود را در جایگاه کل نظام قرار داده‌اند/
اصلاح طلبان برای نجات کشور تمام سرمایه خود را به کار می‌گیرند/
اصلاح طلبان خود را محصول و فرزند انقلاب مي دانند /
رهبري فرزانه نظام به وحدت و حضور آگاهانه و موثر مردم و كانديداها با تنوع سلايق در انتخابات تاكيد دارند و انتساب نداهاي تفرقه افكنانه و تنگ نظرانه به ايشان جفاي بزرگي است/
بايد از گذشته پند گرفت و به آينده نگاه كرد/

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه « مهمترين خطر و فتنه تنگ شدن دایره انتخاب مردم و کاهش امكان مشاركت حداكثري آنهاست»، گفت:« اصلاح‌طلبان عمل صالح را در زمان فعلي آن مي‌دانند كه همه امكانات مشاركت حداكثري و از جمله حضور همه سليقه هاي درون نظام با كانديداي حداكثري آنها فراهم شود.»

به گزارش روابط عمومی دفتر دکتر محمدرضا تابش، متن کامل نطق نماینده مردم شریف اردکان در جلسه علنی امروز مجلس در ادامه می‌آید:

 

 بسم ا.. الرحمن الرحيم

 عرض سلام و احترام و ادب دارم خدمت ملت بزرگوار ايران كه به لحاظ شعور، دانايي، مقاومت و آگاهي به زمان نمونه اي بي همتا در اين دوران هستند و به مردم شريف استان دارالعباده يزد، فرزندان صبر و قناعت در كوير كه حتي در تشنگي و قطع شريان حياتي آب در ايام اخير بلوغ فرهنگي و رشد اجتماعي خويش را نشان دادند و به همشهريان بزرگوار و بلند همت اردكانيم كه چهار بار است بنده را رهين منت خويش مي سازند و شرمنده خدمت به حوزه اي كه در تاريخ انديشه و معرفت ايران «يونان كوچك» و در زمينه استعدادهاي توسعه منطقه اي «نگين كوير» نام گرفته است.

      از خداوند بزرگ براي برادر، دوست و همكار عزيزمان جناب آقاي يحيي زاده نماينده محترم مردم ميبد و تفت كه اكنون در بستر بيماري است شفاي عاجل مسئلت دارم.

      به حسب وظيفه نمايندگي و احساس تكليف، به عنوان عضو كوچكي از خانواده انقلاب، نظام و اصلاحات نكات فشرده اي را به استحضار ملت شريف و نمايندگان محترمشان مي‌رسانم:

1-   لازمه هر اقدام درست سياسي و اجرايي، شناخت زمينه ها و عوامل محيطي است. در اين زمان بايد عوامل تهديد كننده واقعي كشور را در سطح ملي، منطقه اي و بين المللي به درستي شناخت. حاد شدن تهديدات مختلف بين المللي كه در راس آنها تحريم و برخي بحران ها در روابط خارجي و تهديدات منطقه‌اي، شكل گرفتن بعضي منازعات و اختلافات جديد مذهبي ميان شيعه و سني و تهديدات ملّيِ مسئله بحران هاي معيشتي و اقتصادي مردم، گراني و تورم كمر شكن، اختلاف ميان مسئولان، فساد اداري و اقتصادي براي دلسوزان ايران و اسلام نگراني هاي جدي به وجود آورده است، در حالي كه نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي ما ظرفيت‌هاي فراواني دارد كه اگر به دور از تنگ‌نظري، انحصار طلبي و اقتدار گرايي از اين ظرفيت‌ها استفاده شود حتي همين تهديدها مي‌تواند به فرصت تبديل شود.

2-   مهمترين فرصت تكيه بر مشاركت مردم، جلب اعتماد و حمايت نخبگان و در يك كلمه به رسميت شناختن جمهوريت نظام و اصلاح رويه هاي موجود در اداره امور، اين يعني فراهم آوردن زمينه مشاركت فعال مردم و به رسميت شناختن حقوق اساسي مصرّح آنها در قانون اساسي.

3-   در آستانه انتخابات رياست جمهوري توجه به آنچه مي تواند معادلات بدخواهان نظام را برهم زند و شور و شادابي و نشاط در جامعه بيافريند، ضروري است برخي مسئولان و جريان هاي سياسي حاكم كه قيّم مآبانه خود را در جايگاه كل نظام قرار مي دهند و با استفاده نابجا از واژه هاي كلي از هم اكنون مي‌خواهند فضايي به وجود بياورند كه چه كسي بيايد و چه كسي نيايد، با اين گونه تهديدها و موضع گيريهاي سياسي و ابزاري كه نه با موازين قانون اساسي و دغدغه هاي مقام معظم رهبري همسويي دارد و نه با موازين اخلاقي و تدابير سياسي سازگار است، مي خواهند در مردم ايجاد يأس كنند و آنها را از حقوق اساسي خويش كه در رأس آنها اعمال حق حاكميت آنان است و از دستاوردهاي اساسي انقلاب اسلامي است، محروم سازند.

امروز هيچ خطري بالاتر از آن نيست كه به طرق مختلف آرمان و خواسته هايي را كه ميراث انديشه هاي امام راحل است و مردم براي تحقق آنها خون داده اند، با اين موضع‌گيريها و اقدامات به حاشيه ببرند. اين جاست كه به صراحت اعلام مي كنم:

مسئوليت هر آنچه كه در انتخابات آتي به واسطه محروم كردن مردم از اعمال حق حاكميت خويش توسط هر مسئول و غير مسئولي كه سخن نابجا بگويد و نسنجيده اظهارنظر كند و حرف و اظهارات خويش را عين ثواب و صلاح و سليقه تنگ نظرانه خود را حق مطلق مي داند و از موضع نظام حرف مي زند، مسئوليتي سنگيني است كه در برابر خدا و خود در پيشگاه تاريخ بايد پاسخگو باشد و تبعات آن را هم امروز بپذيرد.

4-   كساني و جريان هايي بودند كه حداقل از هشت سال پيش علائم اين بيماريهاي كنوني را كه حذف و محروميت كشور از انديشه و تجربه بخش مهمي از نيروهاي كارآمد بود را مي ديدند و دلسوزانه بيان مي كردند و از چهار سال پيش وضعيت نگران كننده كنوني كشور را پيش بيني مي كردند و هشدار مي دادند. آنها در عمل نشان دادند كه صاحب درد و دورانديشي هستند. لذا امروز بايد فضايي فراهم شود تا از دانش، تجربه و دلسوزي آنها استفاده شود.

5-   اصلاح طلبان خود را در اين زمينه محصول و فرزند انقلاب مي دانند و در عين احترام به جريان هاي ديگر، بر خود لازم مي دانند جهت نجات كشور و بهبود وضع اسفناك مردم تمام سرمايه خود را در اين شرايط به كار گيرند. آنها مهمترين خطر و فتنه را آن مي دانند كه دايره انتخاب مردم تنگ شده و امكان مشاركت حداكثري آنها كاهش يابد، لذا عمل صالح را در زمان فعلي آن مي‌دانند كه همه امكانات مشاركت حداكثري و از جمله حضور همه سليقه هاي درون نظام با كانديداي حداكثري آنها فراهم شود.

6-   بايد از گذشته پند گرفت و به آينده نگاه كرد. در دوران سختي كه به سر مي‌بريم، زمان آن است تا همبستگي كلي و وفاق و رفاقت را زياد كرد و امكان خدمت را از هيچ دلسوز انقلاب نگرفت. اميد است در اين زمينه همه ما بتوانيم به ظرفيت هاي قانوني و اخلاقي و اسلامي براي كم كردن از كينه ها و نفرت ها و فكر كردن بيشتر به مسائل اساسي مردم توجه كنيم.

7-   رهبري فرزانه نظام به وحدت و حضور آگاهانه و موثر مردم و كانديداها با تنوع سلايق در انتخابات تاكيد دارند و انتساب نداهاي تفرقه افكنانه و تنگ نظرانه به ايشان جفاي بزرگي است. ما خواستار حفظ و پاسداشت آرمانها و ارزشهاي والاي انقلاب اسلامي، اجراي كامل قانون اساسي، رفع محدوديت ها و محروميت هاي ايجاد شده براي نخبگان جامعه، اجازه فعاليت احزاب و تشكل هاي سياسي و صنفي در چارچوب قانون و پرهيز از اعمال فشارهاي مستقيم و غيرمستقيم، با واسطه و بي واسطه به اصلاح طلبان هستيم. ما خواستار حاكميت اخلاق اسلامي در جامعه هستيم و رواج تهمت و دروغ و بهتان و ناسزاگويي و بداخلاقي با مردم و خصوصاً شخصيت هاي مورد احترام و علاقه آنها را بر نمي‌تابيم و خواستار خاتمه دادن به اين گونه اعمال خلاف شرع و قانون كه در صورت تداوم آن دامن همه مسئولان را خواهد گرفت و به اصلاح طلبان منحصر نخواهد شد، هستيم.

   در آستانه عيد فرخنده نوروز و فرا رسيدن بهار از خداي بزرگ كه دگرگون كننده حال و احوال طبيعت، انسان و جامعه است مي خواهيم كه در اين ايام حال و احوال همه ما را نيكو بگرداند.

ز كوي يار مي آيد نسيم باد نوروزي

   از اين باد ار مدد خواهي چراغ دل برافروزي


طريق كام بخشي چيست؟ ترك كام خود كردن

   كلاه سروري آن است كز اين ترك، بردوزي


سخن در پرده مي گويم، چو گل از غنچه بيرون آي

   كه بيش از پنج روزي نيست، حكم مير نوروزي

 


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا