همایش فرهنگ سازی اخلاق سیاسی از نگاه امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (مدظله) و با سخنرانی دکتر محسن اسماعیلی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان و استاد دانشگاه در سالن آمفی تئاتر ساختمان تحصیلات تکمیلی مرحوم دکتر علی سلطانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.

این مراسم با حضور دکتر مسلمین ریاست دانشگاه و جمعی از مسئولین واحد یزد ، روسا و اعضای هیات رئیسه واحدهای دانشگاهی استان یزد ، نماینده دانشگاه در تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه های آزاد اسلامی استان یزد ، اساتید و تعدادی از کارکنان و دانشجویان برگزار شد.

در ابتدای این همایش دکتر مسلمین ریاست واحد یزد ضمن خیرمقدم ، یاد و خاطره مرحوم دکتر علی سلطانی بنیانگذار واحد یزد را گرامی و در ادامه خلاصه ای از گزارش عملکرد و فعالیت های این دانشگاه را ارائه نمود.

دکتر مسلمین در این رابطه گفت: از 30 مردادماه 1387 مسئولیت واحد به اینجانب واگذار شد ، با عنایت خداوند متعال و تلاش، وحدت همکاران باعث شد واحد یزد کلیه جنبه های فرهنگی ، آموزشی، پژوهشی و عمرانی و... رشد بسیار خوب و قابل قبولی داشته باشدو در طی این مدت این واحد دانشگاهی توانسته امتیاز خود را از 1400 بالغ بر 3000 برساند که انشاء ا... در مدت زمان کوتاهی به واحد جامع تبدیل خواهد شد.

دکتر مسلمین ادامه داد: امور دانشگاه با سرعت قابل قبولی پیش رفته و امیدوارم با وحدت و همدلی همکاران، واحد یزد همچون نگینی در استان و کشور بدرخشد.

در ادامه دکتر محسن اسماعیلی عضو محترم حقوقدان شورای نگهبان و استاد دانشگاه در باره موضوعاتی از جمله فرهنگ سازی برای اخلاق سیاسی ، آسیب شناسی اخلاقی و حقوقی انتخابات ، اخلاق سیاسی و انتخاباتی و انتخابات اخلاقی ، بررسی مقایسه سیستم انتخابات ایران و کشورهای جهان و بعد فرهنگ سازی به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی افزود: فرهنگ سازی برای اخلاق سیاسی یک بحث بنیادی و جدی تری است ، اخلاق بسترسازی می خواهد اگر اخلاق سیاسی نباشد قوانین حقوقی هم کاری از دستشان برنمی آید.

دکتر اسماعیلی در ادامه با اشاره به آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات ریاست جمهوری مهم است و الحمد... در طول 34 سال گذشته و پس از پیروزی انقلاب ، انتخابات با شور و حرارت مردم در مجموع به نفع مصلحت نظام ، انقلاب و کشور برگزار شده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان دانشجویان را سرمایه برشمرد و با تاکید بر اینکه دانشجویان و دانشگاهیان امروز مسئولیت بیشتری دارند تا با فرهنگ سازی و اصلاح خود در مساله انتخابات علاوه بر انجام تکلیف بتوانند روی دیگران تاثیر گذار باشند و انتخابات خوبی انجام شود.

وی در ادامه احترام به منافع ملی کشور را مهم برشمرد و اظهار داشت: هر یک رای که در صندوق انداخته می شود، سرنوشت کشور ما را رقم می زند و رقابت اینقدر سنگین است که در دنیایی که با پیشرفت در حال حرکت است نباید عقب بمانیم و تمایلات شخصی و گروهی به منافع ملی ترجیح بدهیم و باید فرهنگ منافع ملی را در بین مردم پیاده کنیم.

دکتر اسماعیلی افزود: نتیجه انتخابات باید با نوع عملکرد تعیین شود، همچنین ایجاد سازو کار مناسب و قانونی ، کادر سازی مهم و توجه به زیرساخت های فکری و پایبند به قانون انتخابات ضروری است .

عضو حقوقدان شورای نگهبان در پایان خاطر نشان کرد : ناکار آمدی بزرگترین زهر برای جامعه امروز است ، باید همه کارآمد باشند و عقب نباشیم و انتخابات را اخلاقی کنیم تا اخلاق انتخاباتی در بین مردم جا بیفتد، انتخابات را نباید تخریب کرد و باید با معیار . ملاک درست افراد را انتخاب ، شناسایی و به مردم معرفی کنیم و در انتخابات باید دقت کنیم که فرد مهم نیست بلکه آرمانها ، برنامه و تیم مهم است و مردم باید حضور حداکثری داشته باشند.

لازم به ذکر است در پایان این همایش دکتر اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا