نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در گردهمایی عوامل امدادی فعال در طرح ویژه نوروز این شهرستان، با برشمردن آموزه های دینی و فرهنگی ملت بزرگ ایران، اهمیت و ارزش امدادگری و کمک به همنوعان را یادآور شد و از تلاش همه عوامل ایمن سازی جاده ها بخصوص امدادگران و نجاتگران هلال احمر در طی مدت سفر های نوروزی و پوشش حوادث جاده ای تشکر کرد و خواستار آن شد تا به نحو شایسته زحمات امدادگران و نجاتگران که در بدترین شرایط و ناگوارترین حوادث حضور دارند و قطعا فشارهای روانی زیادی را متحمل می شوند جبران گردد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در گردهمایی عوامل امدادی فعال در طرح ویژه نوروز این شهرستان،  با برشمردن آموزه های دینی و فرهنگی ملت بزرگ ایران، اهمیت و ارزش امدادگری و کمک به همنوعان را یادآور شد و از تلاش همه عوامل ایمن سازی جاده ها بخصوص امدادگران و نجاتگران هلال احمر در طی مدت سفر های نوروزی و پوشش حوادث جاده ای تشکر کرد و خواستار آن شد تا به نحو شایسته زحمات امدادگران و نجاتگران که در بدترین شرایط و ناگوارترین حوادث حضور دارند و قطعا فشارهای روانی زیادی را متحمل می شوند جبران گردد.

"محمدرضاتابش" همچنین با توجه به وسعت و جغرافیای شهرستان اردکان، نگاه ویژه جمعیت هلال احمر در راستای ارتقاء چارت سازمانی، تخصیص تجهیزات امدادی و تسریع در راه اندازی ساختمان پایگاه ثابت امداد جاده ای در محورهای اردکان-چوپانان و اردکان-طبس را ضروری برشمرد و گفت: دو پایگاه خرانق و چوپانان که این دو محور را پوشش می دهد با اعتبار جداگانه 200 میلیون تومان و با پیشرفت فیزیکی 60 و 80 درصد در حال احداث است که امیدوارم با تخصیص اعتبار لازم و تامین نیروی مورد نیاز، این دو پایگاه امدادی بتواند در کمک به حادثه دیدگان نقش موثری ایفا نماید.

"تابش" وجود سه پایگاه امداد جاده ای و عضویت بیش از 7000 نفر در قالب امدادگر ، داوطلب و جوان در هلال احمر اردکان که این شهرستان را بعد از مرکز استان در جایگاه ممتازی قرار داده را از جمله ویژگیهایی دانست که رسیدگی و حل مشکلات آن را اولویت دار دانست و با  اشاره به مصوبه دولت مبنی بر انتزاع طبس از استان یزد گفت: روستای رباط پشت بادام بعنوان دروازه ورودی استان یزد با توجه به بعد مسافت از مرکز شهرستان و وقوع حوادث متعدد جاده ای در این محور، نیازمند  راه اندازی پایگاه امداد و نجات جاده ای است که امیدوارم مسئولان استان به این مهم توجه کافی داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس در ادامه، عنایت خاص مجلس را در جهت افزایش توان و ظرفیت هلال احمر متذکر شد و بر ضرورت تخصیص و تامین اعتبارات لازم و ارائه کمکهای بیشتر به این نهاد تاکید کرد.

"حمیدپارسائیان" مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد نیز در سخنانی ضمن تشکر از مسئولان و عوامل امدادی اردکان، برخی مشکلات و نیازهای هلال احمر این شهرستان را برشمرد و با اشاره به استقرار صنایع بزرگ و زیرساختی در اردکان، عنایت مسئولان شهرستان را در جهت رفع آن خواستار شد.

فرماندار اردکان هم طی سخنانی کوتاه با اشاره به وقوع حوادث متعدد جاده ای و دلخراش بودن تعدادی از این حوادث در محورهای مواصلاتی شهرستان، از حضور و نقش آفرینی امدادگران هلال احمر اردکان تقدیر کرد. وی ضمن بیان ویژگی های شهرستان بعنوان دروازه ورودی استان اظهار امیدواری نمود با تکمیل تجهیزات امدادی و افزایش توان پایگاههای نجات هلال احمر از میزان خسارات و تلفات حوادث کاسته شود.
در ابتدای این مراسم جواد کمال آبادی رئیس جمعیت هلال احمر اردکان گزارشی از تعداد حوادث جاده ای در سال 91 و ماموریتهای عملیاتی پایگاههای نجات هلال احمر شهرستان را ارائه داد.

در پایان از طرف نماینده مردم اردکان جمعی از امدادگران و نجاتگران برتر هلال احمر اردکان با اهدای هدایایی مورد تقدیر قرار گرفتند.

این مراسم با حضور نماینده مردم اردکان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، فرماندار و اعضای شورای اجرایی هلال احمر اردکان ،در محل پایگاه نجات بین شهری امامزاده سیدنورالدین احمد برگزار گردید.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا