حضور ایران در آب‌های بین‌المللی پررنگ‌تر خواهد شد

به گزارش یزد فردا: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز نیروی دریایی ایران به یک قدرت فرامنطقه‌ای تبدیل شده است، افزود: عبور ایران از کانال سوئز پاسخی به تهدیدهای واهی رژیم صهیونیستی بود.،محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت،درباره حضور نیروی دریایی ایران در آب‌های بین‌المللی در یک سال گذشته، گفت: در مجموع توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر چه از نظر تاکتیکی و چه از نظر فناوری رشد قابل توجهی داشته است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اقتدار نیروهای مسلح زمینی، هوایی و دریایی ایران، افزود: امروز نیروی دریایی ایران به یک قدرت فرامنطقه‌ای در آب‌های بین‌المللی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: این برای اولین بار در تاریخ است که نیروی دریایی ایران در آب‌های دور دست حضوری فعال و گسترده داشته است.

جوکار تاکید کرد: عبور ایران از کانال سوئز بسیار حائز اهمیت است و نشان می‌دهد که ایران تنها یک قدرت منطقه‌ای نیست بلکه به نیروی مقتدر در عرصه فرامنطقه‌ای تبدیل شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری مقابله ایران با دزدان دریایی و حمایت‌ از کشتی‌های تجاری، ادامه داد: امروز ایران در مناسبات بین‌المللی با تعامل و حمایت‌های این‌گونه نشان می‌دهد که به دنبال تعامل با کشورهای مستقل دنیا است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه عبور ایران از کانال سوئز پاسخی به تهدیدهای واهی رژیم صهیونیستی است، توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران تا قبل از بیداری اسلامی کمتر در آب‌های محدوده کانال سوئز حضور پیدا می‌کرد چرا که کشورهایی مانند مصر تابع آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند اما امروز به یمن بیداری اسلامی مردم منطقه ایران توانسته با تعامل با کشورهای مسلمان در آب‌های منطقه حضوری فعال داشته باشد و بدون شک این حضور در سال آینده به صورت جدی‌تری ادامه پیدا خواهد کرد و ناوهای ایران در بنادر مناطق مختلف جهان پهلو خواهند گرفت./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا