باسابقه ترین نماینده استان یزد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بخشی نگری در تبیین شعار سال در این گفت و گوی زنده رادیویی و تاکید صرف به بخش "حماسه اقتصادی" و عدم تبیین "حماسه سیاسی" گفت:صداوسیمای ما که باید تبیین کننده نظرات رهبری باشد از همین جا مرتکب خطا می شود، به یک بخش از سخنان ایشان می پردازد و به بخش دیگر آن نمی پردازد .

 نماینده مردم اردکان در ارتباط زنده تلفنی با رادیو گفت و گو به تبیین نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری به نام "حماسه سیاسی حماسه اقتصادی" پرداخت.

 

"محمدرضا تابش" در ابتدای  ارتباط تلفنی با رادیو گفت و گو گفت: عرض تبریک سال نو و فصل بهار ،فصل عشق و دوستی و لبخند و مهربانی خدمت شنوندگان عزیز این برنامه و تهیه کنندگان و مجریان و تمامی عوامل و دست اندکاران رادیو گفت و گو دارو و آرزوی سالی توآم با موفقیت،شادکامی و سعادت و سلامت برای ملت شریف ایران و طلب هدایت و حمایت از حضرت دوست جهت طی مسیر پیشرفت و ترقی و تعالی ایران عزیز و تحقق شعار پرمضمون و محتوا و امیدآفرین و تحولزای سالجاری در عرصه های اقتصادی و سیاسی نصیب ما کند.

 

" تابش" در توصیف ابعاد نامگذاری سالجاری به تبیین مفهوم حماسه در ادبیات رایج کشور پرداخت و گفت:حماسه گونه ای از متون وصفی و عموما منظوم است که به توصیف اعمال پهلوانی و افتخارات و بزرگی های قومی یا فردی می پردازد .تاثیر حماسه فراگیر است و تبلور غیرت،شجاعت،مردانگی،ایستادگی و مقاومت،حق طلبی و عدالتخواهی است.حماسه در روح انسان جولان و هیجانی در جهت سلحشوری و مقاومت و ایستادگی و دفاع از عقیده ایجاد می کند

 

وی در ادامه به نمونه هایی از ایجاد روحیه حماسی در مقاطعی از تاریخ از جمله در زمان امام علی(ع) و جنگ صفین اشاره نمود و تصریح کرد:در حماسه و سخن حماسی عظمت،حق طلبی،تحول خواهی ، شجاعت و عدالتخواهی موج می زند.

 

"تابش"  تصریح کرد: بنابراین نامگذاری سال جدید از طرف رهبری فرزانه به نام سال "حماسه سیاسی و  حماسه اقتصادی"، هم بیانگر پیچیدگی ها و مشکلاتی است که کشور با آن دست به گریبان است و هم نشاندهنده ظرفیت های بسیار بالای مادی نهفته در دل خاک با سخاوت وطن و هم استعدادهای فوق العاده معنوی و انسانی مسلمان ایرانی که هر موقع با هم تلفیق شده و هم پوشانی پیدا کرده است معجزه آفریده و حماسه خلق کرده است.

 

نماینده اردکان ادامه داد:پیروزی انقلاب اسلامی خود یک حرکت حماسی بود ، در دوران دفاع مقدس خلق حماسه های فراوانی را داشتیم که سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر بر تارک آن می درخشد و حضور چشمگیر مردم در عرصه های گوناگون و مشارکت بالای آنها در انتخابات از جمله دوم خرداد76 یک حرکت حماسی بود.

 

وی عنوان داشت:از این جهت به این نمونه اشاره می کنم که حضور تعیین کننده مردم بدون حادثه قبل و بعد از انتخابات ، کام ملت را شیرین نمود و خاطره شیرینی در ذهن آنها بجای گذاشت.

 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سالیانه کشور در پاسخ به سوالی درخصوص ارتباط بین اقتصاد مقاومتی و شعار سالجاری گفت:رهبری معظم در چندسال اخیر به نوعی مسئله اقتصاد را مطرح کردند،به نظر من حماسه اقتصادی مکمل اقتصاد مقاومتی است که رهبری هوشمندانه برای برون رفت از این فضا که قدری از آن بواسطه تحریم های فلج کننده به زعم بدخواهان این ملت که البته بواسطه پایمردی مردم نتوانستند نتیجه دلخواه را از این مسئله بگیرند  و مقداری هم بواسطه سوء تدبیرهاست، شعار سالجاری را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی قرار دادند.

 

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه  در بعد اقتصادی با توجه به رویکرد چند ساله گذشته ایشان به مسئله اقتصاد ، کارهایی شروع شده که باید تکمیل شود عنوان نمود:اصلاح قانون هدفمندسازی یارانه ها و تداوم اجرای آن،تقویت بنگاههای تولیدی و بهادادن به مقوله تولید،حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کارآفرینان،اصلاح قانون مالیات ها،اجرای صحیح و بدن تنازل قانون اصل 44 قانون اساسی و واگذاری به بخش خصوصی نه شبه دولتی ها و اینکه به نام خصوصی سازی باشد و به کام شبه دولتی ها و مهمتر از آن کاهش تصدی گری دولت در واگذاری کار در همه عرصه ها به خود مردم،تثبیت قیمت ارز و تقویت پول ملی و افزایش قدرت خرید مردم ، نگاه به نفت به عنوان سرمایه بین نسلی است و در یک کلام رقم زدن رشد اقتصادی مستمر و شتابان که نتیجه آن رفاه،پیشرفت و سعادت برای ملت ایران و برون رفت از مشکلاتی است که گریبانگیر انهاست.

 

"محمدرضا تابش"  اضافه نمود:حجم بالایی از ارز صرف واردات نظیر میوه و غیره شده درحالیکه این ارزی که استحصال شده را حق نداریم بجز تولید در راه دیگری صرف کنیم.

 

وی در پاسخ به سوالی درخصوص الزامات شعار سالجاری گفت: باید از حرف و شعار پرهیز کرد،متاسفانه خیلی از شعارها محقق نشد و باید قوای مختلف برای تحقق شعار سال برنامه های مشخصی را تدوین کنند.

 

"تابش" درخصوص ارزیابی نقش واگذاری ها و کاهش تصدی دولتی در تحقق حماسه اقتصادی گفت:نقش بسیار بالایی دارد اگر واقعا به مردم و کارافرینان و شاغلین در بخش خصوصی اعتماد کنیم و به طرز صحیح واگذار کنیم .الان بسیاری از واگذاریها همانطور که گفتم به شبه دولتی هاست،این امر باید اصلاح شود تا بتوان رشد اقتصادی و رفاه و پیشرفت و سعادت برای ملت ایران و برون رفت از مشکلات داشته باشیم.

 

وی درخصوص ارتباط بین شعارهای چند سال اخیر گفت:برخلاف مسئولان کشور که راهبرد مشخصی در برنامه ها ندارند،رهبری معظم در همه عرصه ها دارای راهبرد مشخص هستند و این شعارها را مطرح می کنند و وظیفه مسئولان است که در تحقق آن بکوشند.

 

باسابقه ترین نماینده استان یزد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بخشی نگری در تبیین شعار سال در این گفت و گوی زنده رادیویی و تاکید صرف به بخش "حماسه اقتصادی" و عدم تبیین "حماسه سیاسی" گفت:صداوسیمای ما که باید تبیین کننده نظرات رهبری باشد از همین جا مرتکب خطا می شود، به یک بخش از سخنان ایشان می پردازد و به بخش دیگر آن نمی پردازد .

 

"محمدرضا تابش" تصریح کرد:امیدوارم با توجه به اینکه انتخابات سرنوشت سازی داریم که می تواند توطئه ها را خنثی کنند و رهبری نیز بر این امر تاکید داشتند توجه لازم شود

 

نماینده اصلاح طلب دوره های ششم،هفتم،هشتم و نهم مجلس با تبیین بخش سیاسی نامگذاری سال اظهار داشت:بیانات اخیر رهبری معظم خصوصا در اظهارات اواخر بهمن ماه سالجاری که هرگونه حرکت خودسرانه و خلاف قانون را مطرود اعلام کردند و بیان نمودند کاملا مخالف حرکتهایی شبیه آنچه در قم و حضرت امام(ره) اتفاق افتاد هستند وظیفه مسئولان امنیتی و انتظامی جلوگیری از حرکت های خودسرانه وتامین و تضمین امنیت افراد و گروهها برای برگزاری مجالس و محافل تبلیغاتی و انتخاباتی است و با توجه به بیانات صریح رهبری فرزانه هیچ کوتاهی و قصوری شرعا و قانونا پذیرفتنی نیست.

 

وی اضافه نمود: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم ، فراهم کردن زمینه حضور و مشارکت فعالانه مردم در انتخابات است که می تواند تهدیدهای خارجی را خنثی کند و در کشور شور و شادابی و نشاط و وفاق به دنبال داشته باشد.ایشان انتخابات را مظهر حماسه سیاسی،مردم سالاری،اقتدار و اراده ملی دانسته و بر ضرورت حضور همه جریانهای سیاسی معتقد به نظام در انتخابات تاکید کردند و آنرا حق همه افراد دانسته که دل در گرو منافع ملی و استقلال کشور دارند.رای مردم را تعیین کننده در انتخابات دانسته و هرگونه سخنی که حاکی از نظر رهبری به فرد خاصی باشد را مطرود اعلام کردند.

 

تابش تاکید کرد: این اعلام موضع عالی ترین مقام کشور بود که مسئولان امر هم از جنبه قانونی و هم از جنبه شرعی موظف به بسترسازی برای تحقق آن هستند.بنابراین نیروهای امنیتی و انتظامی،وزارت کشور در حوزه اجرا  و شورای نگهبان در حوزه نظارت باید زمینه تحقق این رهنمودها را فراهم سازند، از سلیقه گرایی و کاری که شائبه طرفداری از کاندیداهای جناحی خاص را داشته باشد بپرهیزند.امنیت برای همه کاندیداها فراهم شود. از ایجاد محدودیت برای طرفداران برخی کاندیداها خودداری شود،ترکیب هیاتهای اجرایی و نظارت فراجناحی باشد و شاکله این هیاتها از جناح خاص نباشد


 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا