فردا نوشت:اسمش باشد، خودش نباشد! / دوگانگی تحلیلی در رسانه‌های جریان خاص

 سرویس سیاسی «فردا»: در شرایطی که رفته رفته انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌گردد و تکاپوی نامزدها برای مطرح شدن افزایش می‌یابد، در سمت و سوی گروه پایداری اوضاع به گونه خاصی رقم خورده است. مجموعه‌ای که تا دیروز در تلاش برای نمایش نام جلیلی به عنوان کاندیدای اصلح خویش بود و در کنار نام باقری لنکرانی ـ وزیر بهداشت پیشین دولت احمدی‌نژاد ـ وی را مطرح می‌کرد امروز دچار چندگانگی محتوایی و ارزشی شده است. به نظر می‌رسد ورود جلیلی برای برخی از وابستگان این گروه چندان هم خوش ذائقه نیست!

 

گمانه زنی هایی وجود دارد  مبنی بر اینکه جلیلی قصد دارد تا به عرصه انتخابات ورود داشته باشد و مشغول برنامه‌ریزی و رایزنی با برخی اشخاص و افراد است.

 

اما در همین شرایط یکی از پایگاه‌های ایترنتی نزدیک به پایداری که از طیف تندروی آنان نیز محسوب می‌شوند (طیفی که برخی آنها را به ماجراهای قم نیز منتسب می‌کنند) طرح این موضوع را انشقاق در جبهه پایداری برمی‌شمارد و جلسه زاکانی با جلیلی و همگرایی آنان را مردود و نامطلوب می‌شمارد. این سایت در این باره می‌نویسد: «برخی چهره های معلوم الحال اصولگرایی که در انتخابات مجلس نهم از تاسیس جبهه پایداری زخم های فراوانی خورده‌اند، درصددند که جلیلی را متقاعد کنند تا با حضور خود بعنوان کاندیدا در انتخابات آتی ریاست جمهوری در بین حامیان جبهه پایداری انقلاب اسلامی انشقاق ایجاد نمایند. »

 

این مقوله نشان می دهد که علی رغم ادعاهای پیشین در خصوص دعوت از جلیلی برای حضور در انتخابات اینادعاهای صرفا وجهه سیاسی و تبلیغاتی داشته است و دعوتی گفتمانی محسوب نمی شود .

 

این ادعای سایت پایداری در خصوص تلاش برای  انشقاق در حالی مطرح می شود که چندی پیش یکی دیگر از رسانه های پرشمار متعلق  پایداری در خصوص ورود زاکانی به انتخابات اینگونه نوشت: «جداي از افرادي مانند سعيد جليلي و كامران باقري لنكراني كه بيش از ديگر چهره ها، نماينده گفتمان اصيل انقلاب و سوم تير در افكار عمومي شناخته مي شوند،‌ حضور چهره هايي مانند عليرضا زاكاني و محمد حسن ابوترابي با شعارهايي انقلابي و از جنس همين گفتمان حاكي از تعيين كننده بودن وزن گفتمان انقلاب و پرچمداري آن در عرصه هاي انتخاباتي است

 

فارغ از این انشقاق‌ گفتمانی و سیاسی ، به نظر می‌رسد بعضی از وابستگان این گروه چندان هم از حضور جلیلی خرسند نیستند چراکه پیش‌تر صرفاً به ترکیبی به نام جلیلی و به کام لنکرانی می‌اندیشیدند و روندی غیر از این  برایشان چندان دلچسب نخواهد بود. چه آنکه الزما پروژه مدنظر برخی افراد پایداری علی رم ادعاهای پرطمطراق صرفا بازی ای سیاسی بود تا تلاشی گفتمانی...

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا