حجت الاسلام محمد فخرالدینی شکست آمریکا در صحرای طبس را امداد الهی و غیبی دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران که برخاسته از اسلام ناب محمدی و ادامه دهنده نهضت عاشورا است با امدادهای غیبی به ثمر رسید چراکه هر حرکت الهی، امدادهای غیبی و الهی به همراه دارد.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد به مناسبت پنجم اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار این اداره به بیان مختصری در خصوص این واقعه پرداخت و به مشابهت شکست آمریکا در صحرای طبس با شکست ابرهه به دست ابابیل اشاره کرد.
حجت الاسلام محمد فخرالدینی ادامه داد: شکست حضور نظامی آمریکا در صحرای طبس و مامور شدن شن های صحرای طبس که منتهی به آتش گرفتن هلکوپتر و هواپیماهای آمریکا و پذیرفتن شکست آنها در عملیات دلتا شد نمونه ای از امدادهای غیبی و الهی است.
وی همچنین به بیان برنامه های شورای هماهنکی تبلیغات استان در بزرگداشت این حادثه عظیم پرداخت و اظهار داشت: استان یزد به توجه به شهادت شهید منتظر قائم هر ساله برنامه هایی را در صحرای طبس (محل وقوع حادثه) و همچنین پایگاه انقلاب(مسجد روضه محمدیه) تدارک می بیند.
محوریت برگزاری مراسم های صحرای طبس برعهده طبس است
فخرالدینی در پاسخ به اینکه محوریت برگزاری مراسم با تفکیک طبس از یزد برعهده کدام استان است پاسخ داد: زمانی که طبس جزو استان یزد بود تمامی برنامه ها با جلسات پیشنهادی شورا پیگیری می شد اما در سال جاری با توجه به تفکیک طبس از یزد محوریت برگزاری مراسم صحرای طبس برعهده سپاه، فرمانداری و بنیاد شهید طبس است.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: حدود 500 نفر صبح پنج شنبه مورخ پنجم اردیبهشت سال جاری با همکاری سپاه و فرمانداران به منظور حضور در مراسم اعزام می شوند و در مرکز استان نیز با هماهنگی های به عمل آمده ساعت 8 صبح در همان تاریخ مراسمی در مسجد روضه محمدیه با حضور خانواده های معزز شاهد، روحانیون و نیروهای دولتی به ویژه خانواده محترم شهید منتظر قائم برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام فخرالدینی ضمن دعوت از عموم مردم جهت شرکت در این مراسم، خاطرنشان ساخت: حجت الاسلام هاشمی نژاد سخنران پیشنهادی این مراسم است.
استان یزد تدابیر بیشتری بیندیشد
وی در پایان انتقاد کرد: اگر چنین حادثه ای در محل دیگری اتفاق می افتاد سیاسیون و فرهیختگان نسبت به ابعاد این حادثه برنامه های خاصی را تدارک می دیدند، استان یزد نیز جا دارد در این رابطه تدابیر بیشتری بیندیشد.
فخرالدینی احداث مسجد شکر در محل وقوع حادثه از سوی سپاه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای انقلاب اسلامی را یکی از اقدامات خوب انجام شده از سوی مسئولین استانی عنوان و تاکید کرد: هر ساله نمایشگاهی از وسایل به جای مانده از آمریکا به صورت دوره ای در سطح کشور به نمایش گذاشته شود تا عنایت الهی که در حق ملت صورت گرفته وسیله ای برای عبرت دیگران گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا