شبکه ایران - سعید علی بیگی / بالاخره همایش تجلیل از خادمین سفرهای نوروزی با تمام نقاط قوت و ضعف خویش برگزار شد. در این مجال تیترهای دو هفته اخیر روزنامه ها و احزاب، سیاسیون و غیر سیاسیون، حوزویان و دانشگاهیان است که از ذهن آدمی می گذرد و وجدان مخاطب را در یک تزاحم بین تحلیل تا واقعیت گرفتار می کند. (چراکه) تا قبل از برگزاری همایش، این تحلیل های پر زرق و برق بودند که ترک تازی می کردند، تحلیل هایی که شاید رنگ و لعاب گوناگونی داشتند ولی بالاتفاق همگی با یک خط مشی واحد هدف گیری شده بودند و آن اینکه دولت محمود احمدی نژاد در پی آغاز مقدمات برپایی میتینگ انتخاباتی جهت باقی ماندن در قدرت است. همایش برگزار شد و با هوشیاری و زیرکی دکتر احمدی نژاد تمام تحلیل های دور از اخلاق، رنگ باختند و فضای واقعیت چهره خویش را نشان داد. واقعیت نشان داد که برخلاف همه گفته های دو هفته اخیر، همایش ورزشگاه آزادی حتی ذره ای رنگ انتخاباتی به خود نداشت، حتی شعاری که شائبه انتخاباتی بودن را در دل داشته باشد نیز در فضای ورزشگاه دیده نمی شد و جالب آنکه تنها یک شعار بر دل دیوارهای ورزشگاه آزادی رخ می نمود؛ شعار "لبیک یا خامنه ای". حرکت دکتر احمدی نژاد اهدافی را در دل داشت که شاید حامیان ایشان نیز تا قبل از برپایی همایش پی به آن نبرده بودند. دکتر احمدی نژاد در یک حرکت ملی توانست بار دیگر طبل توخالی مخالفان را پاره کند و به مردم اثبات نماید که همچنان برخلاف نظر مخالفین سیاسی خویش لبیک گوی ولایت بوده و پیرو سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر آنکه ورود زودهنگام به عرصه انتخابات جایز نیست می باشد. و به آنانی که بر خلاف واقع همچنان القاء حاکمیت دوگانه می کنند و به دولت انگ سوءاستفاده از امکانات دولتی جهت استفاده انتخاباتی می زنند ثابت کند که مثل گذشته پایبند به اصول و سخنان رهبری می ماند. دکتر احمدی نژاد در این حرکت به طرف مقابل خود نشان داد که علیرغم آنکه توانایی برگزاری یک گردهمایی 100هزار نفری را دارد، آنقدر هم بزرگ منش هست که نخواهد از این فرصت بزرگ استفاده کند. و هم به مخالفین و هم به مردمی که صادقانه نظاره گر ماجرایند نشان دهد که جنسی به غیر جنس سیاست بازان اطرافش دارد، و به آن ها یادآور شود که:

کار پاکان را قیاس از خود مگیر/ گر چه ماند در نبشتن شیر و شیر/ جمله عالم زین سبب گمراه شد / کم کسی ز ابدال حق آگاه شد

 

امروز شاید برخی بگویند که دکتر احمدی نژاد یک فرصت بزرگ جهت فضاسازی انتخاباتی را از دست داد. ولی باید گفت تنها برنده این بازی دو هفته ای در آستانه ی انتخابات ریاست جمهوری، دکتر احمدی نژاد می باشد چراکه توانست با معادله چینی ماهرانه خویش اذهان مردم را نسبت به صداقت گفتار و عملکرد خویش راضی کرده و از آن طرف این خاطره را در اذهان مردم باقی بگذارد که بوق تبلیغاتی آنانی که دولت دهم را سیاسی کار و انحرافی از بیانات رهبری و نظام می دانند پوچ و از روی هوس است. توانست به مردم اثبات کند آنان که دم از ولایت و نظام می زنند ادعاهایشان در این چند مدت فقط بازی سیاسی ناجوانمردانه ای بوده که حتی رنگی از صداقت را به خود نداشته است. توانست اثبات بکند که می تواند برخلاف هواهای نفسانی عمل کند و جلو 100هزار نفر مخاطبی که منتظر مسیر گرفتن از سخنان ایشان اند در پی تأکیدات مقام معظم رهبری ذره ای سخن سیاسی که آرامش مردم را بر هم بزندو یا سخن انتخاباتی که زودتر از موعد حالت تبلیغاتی به خود بگیرد را در میان نیاورد. پیروزی دیگر دکتر احمدی نژاد در این حرکت پیروزی در اخلاق بود و هویدا کردن شکست طرف مقابل خود در معیارهای اخلاقی، آن هم در اذهان تمامی مردم. چراکه این سؤال در بین جامعه و سفیران 100هزار نفری مردم به اقصی نقاط کشور شکل می گیرد که پس آن همه داد و قال و یقه درانی مبنی بر میتینگ انتخاباتی دولت چه شد؟! و این سؤال که این همه اتهامات یک طرفه ثابت نشده در طی این سال ها از کجا نشأت می گیرد؟!

 

در این همایش دکتر محمود احمدی نژاد برای اولین بار در چند ماه اخیر حتی از شعار "زنده باد بهار" نیز استفاده نکردند تا شائبه ای ایجاد نشود، هرچند ملاک ایشان در گذشته نیز از این شعار انتخاباتی نبوده است و در عوض زنده باد ایران و عشق و عدالت سر دادند و همانگونه که در خبرها اعلام کرده بودند در واقعیت نیز هدف خود از برپایی این همایش را شادی مردم نشان دادند، چراکه به قول ایشان باید روحیه امید و همبستگی در دل مردم زنده شود تا طعم تلخ فشارها و جنگ روانی دشمنان خارجی و داخلی جبران گردد.

خلاصه آنکه ورزشگاهی که تا به حال فقط شعار های استقلال و پرسپولیس را بر دیوارهایی خود دیده بود این بار رنگ دیگری به خود گرفت که نشان از تجدید میثاق با رهبری داشت، البته با طرحی دیگر. طرحی که از همه اقوام ایرانی در آن حضور داشتند، طرحی که منحصر به همه طبقات اجتماعی بود و طرحی که از کودک شیر خوار، تا جوانان نسل سومی و... را در دل خود جای داده بود؛ با یک نقطه اشتراک که همگی برای همدلی، همبستگی و شادی گرد هم آمده بودند.

 

امروز مردم در کنار شادی خود شعارهای "لبیک یا خامنه ای" و "اللهم عجل لولیک الفرج" را که سرتاسر ورزشگاه جلوه می نمودند در اذهان خود ماندگار کردند. سرود اقوام مختلف را شنیدند، رقص محلی اقوام محلی را دیدند شاد شدند، کف زدند و سوت کشیدند و جلوه ای جدید و مورد رضایت از "لبیک یا خامنه ای" در اذهانشان نقش بست، باشد که ادامه یابد و اینگونه مراسمات الگو شود برای دولت آینده.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا