حدود 50 روز تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است. حتی اگر احیانا چهره‌های دیگری از رجال سیاسی کشورمان احساس تکلیف نکرده و اعلام نامزدی نکنند با همین بیست و چند نامزدی که اعلام حضور کرده‌اند بازار شعار و سفر استانی و وعده و وعید دست کم در رسانه‌ها داغ داغ است. سفرهای استانی رئیس جمهور و حضور مشایی شانه به شانه او همچنان ادامه دارد. این هفته رئیس جمهور به اصفهان رفته است که طبق معمول با حضور اسفندیار دولت حواشی جالبی داشته است. هاشمی و خاتمی هم همچنان بر سر دوراهی آمدن-نیامدن مردد هستند و خبر اجماع اصلاح طلبان بر روی جهانگیری از سوی کواکبیان تکذیب شده است.

اصولگرای سنتی:

   سید محمد رضا باهنر/ نامزد انتخابات ریاست جمهوری:مسئولین امنیتی کشور فرض را بر این بگذارند که اتفاقی ممکن است بیفتد اما تحلیل من این است که امکان شکل گیری فتنه جدیدی نیست. و بزرگتر از بعضی‌ها هم نتوانستند در فرایند برگزاری انتخابات دخالت کنند و مثلا انتخابات را یک روز دیرتر برگزار کند.
با یک تاری موی خانم ها مشکل نداریم، با چندتار موی خانم‌ها هم مشکل نداریم، با بیش از صدتار موی خانم‌ها هم مشکل نداریم مشروط به اینکه به ناهنجاری نرسند و حد آن را عرف تعیین می کند.(خبرآنلاین)

     علی‌اکبر ولایتی/عضو ائتلاف پیشرفت:در خصوص پرداخت یارانه 250 هزار تومانی به مردم ،اینکه انسان عددی را بگوید بدون اینکه بر روی آن حساب کند به معنای این است که معلوم نیست در انجام آن تعهد بتواند موفق عمل کند. یارانه 250 هزار تومانی نیازمند افزایش چند برابری قیمت حامل‌های انرژی است،‌ با این کار گویی در یک جیب مردم 250 هزار تومان می‌ریزند و از جیب دیگر 700 هزار تومان برداشت می‌کنند.
قبل از اجرای قانون هدفمندی سوبسید به اقشار مختلف مردم به صورت یکنواخت پرداخت می‌شد این در حالی است که یارانه باید به کسی تعلق بگیرد که دخل و خرج زندگی‌اش موازنه ندارد. وی در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه «اگر بگم‌بگم‌هاي آقاي احمدي نژاد به شما برسد آيا مي‌توانيد در مقابل ايشان بايستيد»، گفت: ميدان انتخابات ميدان رقابت است و يکي از صحنه‌هاي رقابت هم همين تهديد‌ها و اينگونه اعلام نظر‌ها است. (فارس)

     یحیی آل‌اسحاق/نامزد ائتلاف اکثریت اصولگرایان:بر اساس ضرورت و درک شرایط موجود در کشور به ویژه در حوزه اقتصادی و سیاسی وارد صحنه انتخابات ریاست جمهوری شدم و برای رفع مشکلات موجود در کشور برنامه مدونی دارم. سمت ریاست جمهوری از جمله مسئولیت‌هایی است که شرایط خاصی را برای انسان ایجاد می‌کند و اجازه نمی‌دهد انسان برای منافع کوتاه مدت زیر بار چنین مسئولیت بزرگی برود و به نظام و مردم آسیب بزند.بین اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران که هیچ جایگاهی در مدیریت نخواهند داشت تفاوت قائل هستیم و از همه کسانی که اصول نظام را قبول و به اسلام، نظام، خط امام و رهبری و انقلاب وفادار هستند بر اساس توان تخصصی و نیاز استفاده خواهیم کرد.(فارس)

    حبیب‌الله عسگراولادی/دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری:منظور ما از جریان انحرافی شخص احمدی‌نژاد نیست. ما احمدی‌نژاد را منحرف نمی‌دانیم ولی معتقدیم گروهی از اطراف ایشان به انحراف رفتند. دشمن می‌خواهد ریشه‌های انقلاب را بزند این دو گروه از زمان مصدق و کاشانی و نیز تا امروز حضور دارند که ریشه آنان در آمریکا، رژیم‌ صهیونیستی و انگلیس است.همین الان هم می‌گویم موسوی و کروبی از برادرهای من هستند. اینها مفتون و فتنه زده شدند. دشمن قصد خدشه وارد کردن به انقلاب اسلامی و نیز انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را دارد. فتنه و انحراف همواره ساخته و پرداخته دشمن است. خداوند تاکید بر توبه دارد و واقعا اینکه خداوند بدون توبه کسی را بپذیرد در گذشته محال بوده و الان هم محال است.(خبرآنلاین)

   منوچهر متکی/ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری:در خصوص تعدد کاندیداهای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو به مزاح گفت: مجموعه اصولگرایان با توجه به بارندگی خوبی که در کشور بوده، امسال رویش خوبی داشته و کاندیداهای زیادی به میدان آمده‌اند. وی ادامه داد: خیلی از بزرگان نصیحت می‌کنند که تعداد این کاندیداهای اصولگرا کم شود؛ وقتی که ائتلاف پنج نفره را شکل دادیم و از آن طرف نیز ائتلاف 1+2 شکل گرفت، مذاکراتی انجام شد که این ائتلاف‌ها هرکدام به یک نفر برسد. کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری درباره این توافق تصریح کرد: این یک توافق نانوشته‌ای است که صورت گرفته و ما در ائتلاف پنج نفره، قطعاً قبل از ثبت‌نام بر روی یک نفر به ائتلاف خواهیم رسید.(مشرق)

    سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد/ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری:دانشجویی از ابوترابی‌فرد در مورد احتمال انصراف وی در صورت محبوبیت بالای یکی از کاندیداهای ائتلاف پیشرفت پرسید که وی در پاسخ، گفت: تصمیمم بر اینست که راه را برای موفقیت گفتمان نظام فراهم کنم تا آن هنگام که حضورم باعث تحقق این گفتمان شود، در صحنه حاضرم و اگر چنین نباشد حضور نخواهم داشت.
وی همچنین کنار کشیدن خود به نفع ولایتی و قالیباف را رد کرد.(مشرق)

اصولگرای تحول خواه:

     غلامعلی حدادعادل/عضو ائتلاف پیشرفت:در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ائتلاف سه‌گانه در حال حاضر چه نقطه‌ای قرار دارد؟ اظهار داشت: ائتلاف سه‌گانه همچنان پابرجاست و ما تدبیر می‌کنیم تا فرد واحدی از بین ما 3 نفر انتخاب شود.
حدادعادل با بیان اینکه ما برای تشکیل کارگروه‌هایی در 3 بخش اقتصاد زیربنایی، سیاست خارجی، علمی، فرهنگی و اجتماعی برنامه داریم، تصریح کرد: هر کدام از ما 3 نفر مسئول یکی از این بخش‌ها شده‌ایم... حدادعادل در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ما با قالیباف اختلاف مبنایی نداریم؛ وی سابقه حضور در جبهه را دارد و در فتنه نیز شاهد بودیم که اصلاح‌طلبان قالیباف را احضار کردند اما وی در آن جو سنگین از مواضع نظام دفاع کرد.(مشرق)

اصولگرای سوم تیری:

    کامران باقری لنکرانی/ کاندیدای جبهه پایداری:در خصوص تداوم حضورش در صحنه انتخابات و ائتلاف با سایر نامزدهای اصولگرا، اظهار داشت: اگر کسی خود را اصلح می‌داند باید صحنه بیاید اما ائتلاف یعنی در این موضوع تردید داریم. لنکرانی بر همین اساس خاطر نشان کرد: اگر کاندیداهای دیگری به صحنه بیایند که اصلح از من باشند، کنار می‌روم اما در حال حاضر با وجود کاندیداهای فعلی تردیدی برای ماندن در صحنه انتخابات ندارم.(فارس)

 

اصلاح طلب سنتی:

     مصطفی کواکبیان/کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم:برخی بداخلاقی‌های صورت گرفته طی سال‌های اخیر، مناظرات سال 88، یکشنبه سیاه مجلس و روابط میان قوا ما را بر آن داشت که توجه به اخلاق را جزو اولویت‌های دولت خود قرار دهیم. واقعیت این است که برای برون رفت از وضعیت فعلی و عدم وقوع تجربه سال 84 باید به کاندیدای واحد در میان اصلاح‌طلبان برسیم. وی ادامه داد: نظرسنجی، حکمیت و نشست 35 حزب اصلاح‌طلب سه راهکار اساسی اصلاح‌طلبان برای رسیدن به اجماع است؛ در خصوص شایعه انتخاب اسحاق جهانگیری به عنوان کاندیدای واحد اصلاح‌طلبان در صورت عدم حضور خاتمی هم تاکنون چنین چیزی مطرح نبوده است.(مشرق)

     محمد شریعتمداری/کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم:«ائتلافی در حال شکل گیری است که من نیز برای آن تلاش بسیاری کرده‌ام البته تلاش من منحصر به اصلاح‌طلبان نبوده و نیست چرا که معتقدم تکثر کاندیدا‌ها به هر حال موجب تفرق آرای مردم می‌شود

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا