زمانی که بحث کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد، نام‌های زیادی سر زبان‌ها افتاد و بحث آمدن و یا نیامدنشان مطرح شد که نام آیت‌الله هاشمی یکی از نام‌هایی بود که همواره در سر لیست گمانه زنی‌ها قرار داشت.

 به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ از زمان آغاز گمانه زنی‌ها برای ثبت نام نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، آمدن یا نیامدن آیت الله هاشمی یک روز از قول دوستان،‌ نزدیکان، همفکران و حتی فرزندان ایشان تایید و روز دیگر "قطعا" تکذیب می‌شود. همان‌طور که در تصاویر زیر دیده می‌شود، کمتر دیده می‌شود که سایت‌ها و خبرگزاری‌ها، یک روز صبح از قول اطرافیان وی خبرهایی در باب حضور و عدم حضور او منتشر نکنند.

در آخرین نمونه از حضور و یا عدم حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات پیش رو، روز گذشته خبری به نقل از یاسر هاشمی، در فضای مجازی منتشر شد که از آمدن پدر خبر می‌داد.

 هنوز چند دقیقه‌ای از انتشار این خبر نگذشته بود که محسن، فرزند دیگر آیت‌‌آلله هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ضمن تکذیب این اظهار نظر گفت: "تا آنجایی که می‌دانم هنوز نظر پدرم به سمت آمدن نیست وحتما در مورد اظهارات برادرم(یاسر هاشمی) در خصوص آمدن پدرم، سوءتفاهم شده است".

 

خلاصه این روزها برخی از اخبار غیر رسمی اشاره به آمدن رییس تشخیص مصلحت نظام در دقیقه 90 دارند و بسیاری دیگر از نیامدن حرف می‌زنند.  

 

 

برای مثال سعید حجاریان، در مصاحبه‌ای با یک سایت اصلاح‌طلب اعلام کرده است که آقای هاشمی دقیقه نود وارد عرصه انتخابات می شوند و تمام معادلات را بر هم می ریزند. اما در جایی دیگر حجت‌الاسلام عسگری، مشاور پارلمانی رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر عدم حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: "حضور آیت‌الله هاشمی در انتخابات ریاست‌جمهوری بعید است و قطعا وی در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا نخواهد نشد". وی افزود: "علی رغم اینکه درخواست‌ها از آیت‌الله هاشمی برای حضور در عرصه انتخابات زیاد است، ولی وی تمایلی برای حضور در انتخابات ندارند".

 

در این فضای آمدن و نیامدن اگر فرض را بر آمدن آیت‌الله هاشمی بگیریم، رییس تشخیص مصلحت نظام برای انتخابات 24 خرداد ماه و به منظور اینکه شکست دور هشتم دوباره تکرار نشود باید ستاد، ساختارها و تشکیلات لازم برای انتخابات را فراهم کرده باشد و یا اگر اینطور نیست سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که تشکیلات انتخاباتی آیت‌الله هاشمی چگونه برای انتخابات ریاست جمهوری سازمان‌دهی می‌شوند؟

 

 

 

اما طبیعتا موضوع کاندیداتوری محسن هاشمی در انتخابات شورای شهر تهران می‌تواند تا حدی برای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام راهگشا باشد.

 

سوالی که در این مقال از محسن هاشمی مطرح خواهد شد این است که آیا ستادهای تهران او برای انتخابات شورای شهر تهران وجودی دو منظوره خواهند داشت یا خیر؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا