همایش روز كارگر در استان یزد با حضور استاندار یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،‌ " محمد رضا فلاح زاده " روز دوشنبه در این مراسم، ضمن تبریك سالروز میلاد حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: اقشار مختلف مردم بخش اعظم زندگی خود را مرهون تلاش مادران و همسران خود هستند.

وی با اشاره به رشادت های كارگران در دوران 8 سال دفاع مقدس، افزود: قشر عظیمی از شهدای دورا ن دفاع مقدس از كارگران و فرزندانشان بودند.

استاندار یزد در بخش دوم سخنان خود، نقش كارگران در چرخه تولید كشور را بسیار مهم ارزیابی و تصریح كرد: كمیته مشاغل سخت و زیان آور تشكیل شده و موانع در این زمینه در اسرع وقت حل و فصل خواهد شد.

وی گفت: پرداخت حقوق معوقه تعدادی از كارگران باید در اولویت كاری دستگاه های مرتبط  قرار گیرد.

فلاح زاده همچنین از پیگیری های لازم در راستای ساخت یك بیمارستان 400 تختخوابی خاص كارگران در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: پیگیری لازم در راستای شبانه روزی شدن درمانگاه امام شهر و شهید پاكنژاد در حال انجام است.

عالی ترین مقام اجرایی استان در خصوص تبدیل وضعیت كاركنان راه آهن نیز به شرایط محدودیت 10 درصدی و تحصیلات فوق دیپلم به بالا اشاره كرد.

ایجاد داروخانه در كنار مراكز درمانی برای كارگران و بن كارگری از دیگر موارد اشاره شده توسط استاندار یزد بود.

مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی نیز از وجود 190 هزار كارگر در 12 هزار واحد فعال در استان یزد خبر داد و افزود: 46 درصد حوادث ناشی از كار در سال 91 كاهش پیدا كرده است كه نشان دهنده آموزش لازم، تلاش كارگران و همكاری جامعه كارفرمایی است.

" امرا... فلاح زاده " گفت: واگذاری سهام عدالت به 13 هزار نفر از كارگران، برگزاری مسابقات قرآنی، راه اندازری 6 مجموعه ورزشی و 2 استخر، برگزاری نماز جماعت در 80 واحد تولیدی و ... از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای حل مسائل پیش روی كارگران است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا