به گزارش ” تا انتخاب ۱۱ ” ، با نزدیک تر شدن به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری احزاب و کاندیدا ها می کوشند تا با تبیین برنامه ها و نظرات خود برای مردم، اعتماد مردم را کسب نمایند. در این میان گهگاه اخبار جالبی از رقابت های انتخاباتی به گوش می رسد که فارغ از اهمیت و تاثیر گذاری کاندیدا ها، جذابیت خاصی دارد و در این آشفته بازار انتخابات نوعی سرگرمی محسوب می شود. از جمله این اخبار می توان به ادعای کاندیدا ها درباره ارتباط با امام زمان(عج) ، حاشیه های سفر ها و دیدار های کاندیداها ، ادعای کاندیداها درباره افشاگری و اسناد و مدارکی که از سایر کاندیداها دارند ، سلسله دعوت های دانشجویی از کاندیداها ، حمایت بی دریغ رئیس جمهور از یک جریان خاص و … اشاره کرد. این اخبار جدای از اهمیت و تاثیر گذاری انتخاباتی ، جذاب و خواندنی است و طرفداران خاص خود را دارد.

 

یکی از گروه هایی که سهم عمده ای در این اخبار جنجالی دارد جبهه پایداری است که هر از چندگاهی خبر ساز می شود. یک بار با انتشار فیلم ۲۲ بهمن قم، یک بار خبر دعوت های دانشجویی و پس از آن انتشار تکذیبیه دانشجویان درباره این دعوت ها، یک بار با ارسال پیامک های تبلیغاتی و مصادره سخنان رهبری به نفع جریان مطبوع خود، یک بار با بحث جالب و جذاب “صالح مقبول” و “اصلح نا مقبول” ! و غیره . و البته این اخبار جدای از اتهاماتی است که این گروه همواره به رقبای خود وارد می کند، مانند ساکتین فتنه ، صالح مقبول ، بی بصیرت ، تکنوکرات ، ضد انقلاب و … !زمانی که تمام قطعات این پازل را کنار هم قرار میدهیم به این نتیجه می رسیم که دنبال کردن اخبار این گروه خالی از لطف نیست!اما این روزها با داغ تر شدن تنور انتخابات ، به خبر هایی از این گروه بر میخوریم که به علت وجود تناقض های مختلف در آنها ، بیشتر به لطیفه های انتخاباتی شبیه هستند!

 

یکی از لطیفه های جالب انتخاباتی تناقض گفتمان این گروه با فعالیت هایی است که بر انجام آن با همت و تلاش زاید الوصفی می کوشند! مثلا یکی از استراتژی هایی که این گروه در پیش گرفته استراتژی رایزنی با گروه های مختلف دانشجویی و ترغیب آنها به نوشتن نامه برای دعوت از جلیلی و لنکرانی ، و در نتیجه ایجاد موج دعوت دانشجویی از این دو کاندیدا است. که البته با توجه به تعداد زیاد دانشگاه ها و دانشجویی که این دعوت را نپذیرفتند نسبت به دانشجویان و دانشگاه های کل کشور، این موج آنچنان که این گروه می خواست ایجاد نشد. اما این اقدام نشان می دهد این گروه علاقه فراوانی به این مسئله دارد که نشان دهد هواداران بسیار زیادی در کشور و علی الخصوص قشر تحصیل کرده دارد.

 

اما جبهه پایدرای وقتی در نظر سنجی های انجام شده به رای بسیار کم کاندیدای خود پی برد ( حدود ۶% ) اعلام کرد که نظر سنجی و مقبولیت برای ما مهم نیست و چیزی که برای ما مهم است “اصلح” بودن کاندیدا است. همچنین پایداری در اقدامی جالب کاندیداهای رقیب که رای و مقبولیت بیشتری نزد مردم دارند را “صالح مقبول” خواند و در اقدامی جالب تر ضمن اعتراف به عدم مقبولیت خود واژه “اصلح نامقبول” را مطرح کرد!

 

البته مقبولیت و عدم مقبولیت چیزی است که از طریق نظرسنجی ها انجام شده قابل تشخیص است اما سوال اینجاست پایداری چگونه و با چه معیاری کاندیدای خود را اصلح نامیده است؟؟!

و سوال مهمتر اینکه دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس(ع) را؟! تلاش بی وقفه پایداری در دعوت سازی و موج سازی و مقبول نشان دادن خود را باور کنیم یا صحبت لنکرانی را مینی بر بی اهمیت بودن نظرسنجی و مقبولیت را؟!!!

 

بگذاریم و بگذریم!

 

اما جالب ترین لطیفه انتخاباتی که به تازگی مطرح شده این است بی رغبتی به قدرت و تقوای سیاسی کاندیدا های جبهه پایداری آنقدر بالاست که دکتر جلیلی به دکتر لنکرانی گفته خواهش میکنم شما بفرمائید کاندیدا شوید و دکتر لنکرانی به دکتر جلیلی گفته: نخیر! خواهش میکنم شما کاندیدا شوید!!

 

البته این نوشتار به هیچ وجه قصد ندارد منکر تقوای سیاسی این دو بزرگ مرد عرصه سیاست کشور شود و تنها قصد این متن از طرح این مسئله بررسی ابعاد مختلف این دروغ بزرگ جبهه پایداری است که به لطیفه سیاسی این روزها تبدیل شده است!

این دروغ بزرگ در حالی مطرح می شود که جلیلی در ماه های اخیر هیچگونه فعالیت انتخاباتی نداشته و بواسطه مسئولیت خطیری که در حال حاضر در نظام به عهده دارد به هیچ وجه قصد کاندیداتوری نداشته و ندارد و این مسئله بارها از تریبون های مختلف توسط رجال مختلف سیاسی مطرح شده است. با این حال پایداری کماکان مصرانه قصد دارد تا باکنار هم قرار دادن جلیلی و لنکرانی برای رای آوری لنکرانی بکوشد!

 

همچنین یکی دیگر از ادعاهای این گروه این است که کاندیدای نهایی این گروه از بین جلیلی و لنکرانی و فتاح اردیبهشت ماه معرفی می شود. و این در حالی است که جلیلی و فتاح پیشاپیش عدم حضور خود را در انتخابات قاطعانه اعلام کرده اند!

 

و این تنها گوشه ای بود از حواشی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری!

 

قطعا گذشت زمان ابعاد تازه تری از فعالیت های انتخاباتی احزاب و کاندیدا ها را نشان می دهد که فارغ از رای آوردن یا نیاوردن کاندیداها برای شناخت افراد و جریانات سیاسی جالب است. باید امید داشت تا کاندیدا ها و جریانات با پیروی از رهنمون ها و منویات مقام معظم رهبری، تقوای سیاسی پیشه کنند و موجبات برگزاری انتخاباتی سالم و در شأن جمهوری اسلامی ایران را فراهم آورند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا