به گزارش بولتن نیوز به نقل از  رادیو دیروز، شاید بتوان گفت دولت بی نظیری که مردم، آن را خالصانه به انقلاب هدیه نمودند، توسط هیچ کس به اندازه مشایی تخریب نشد. رادیو فردا مصاحبه اخیر وی را با آب و تاب نقل کرده و برخلاف رویه معمول در این رادیو، به خاطر گویا بودن بیش از حد جملات مشایی، رادیو فردا ترجیح داده آنها را بدون توضیحات نقل نماید. رادیو فردا می نویسد:

 

"اسفندیار رحیم مشایی درباره نامزدی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «دولت اعتقادی ندارد که فضای کشور را انتخاباتی کند، حس و شور انتخاباتی را باید مردم بسازند، نه اینکه دولت فضا را انتخاباتی کند.

 

ایشان نفرمودند هدف از برگزاری میتینگ ۱۰۰ هزار نفری آزادی و شکست سنگینشان در برگزاری آن چه بوده؟ چرا علیرغم حضورِ در آن، وقتی عدم استقبال مردم را مشاهده فرمودند و متوجه شدند که حضور علنی مساوی خواهد بود با لو رفتن میزان محبوبیت، استادیوم را ترک کردند! نفرموده اند چرا یک ماه مانده به شروع تبلیغات انتخاباتی، با فاصله های بسیار اندک و حتی روز در میان، هیأت دولت و رییس جمهور به تمامی استانها سفر می کنند! و نفرموده اند چرا در این روزهای آخر، دم از جهش و انفجار و یارانه ۲۵۰ هزارتومانی زده می شود تا مانند کروبی که با مدد قولهای ۵۰ هزار تومانی موفق شد ۵ میلیون رأی جمع کند، قول واریز ۵ برابر پول داده شود به امید اینکه شاید به رأی ۵ برابر کروبی (یعنی ۲۵ میلیون) بیانجامد!

رادیو فردا می افزاید: رییس دفتر محمود احمدی‌نژاد در برابر اصرار خبرنگار ایسنا درباره اینکه آیا او گزینه احمدی‌نژاد است، تصریح کرد که اگر اظهار نظری کند، «همان انتخاباتی شدن فضاست» و این چیزی است که به گفته آقای مشایی، «دولت به شدت از آن دوری کرده‌است. »

 

ایشان نفرموده اند پس جریان پرچم بازیهای او با شما و بنرهای زنده باد بهار و تکرار چندباره آن توسط رئیس جمهور در مراسمات سخنرانی، جملاتی که آقای احمدی نژاد در روزهای اخیر به زبان می آورند مانند "یک عده می خواهند در انتخابات به جای مردم تصمیم بگیرند و حملاتشان به نهادهای مختلف نظارتی و یا جریانها سیاسی، مصداق ورود دولت به فضای انتخابات نیست؟ البته این مساله بر همگان واضح است که آقای احمدی نژاد به شکل صریح مشغول کار انتخاباتی اند اما ظاهراً انکار لیدر جریان انحرافی به خاطر آنست که، در توهمات القایی توسط جن گیرها،وی دیگر خودش را رئیس دولت می داند نه احمدی نژاد و کابینه اش را!

 

سپس در جمله ای که رادیو فردا آن را از فرط خوشحالی به عنوان تیتر خبر خود مطرح نموده، می افزاید: "مردم توصیه را دوست ندارند":

 

 «من فکر نمی‌کنم، مردم دوست داشته باشند یک نفر به آن‌ها دائم توصیه کند و به مردم خط بدهد، مردم خود خط‌ ها را خوب می‌فهمند، خط بهتر، منطقی‌تر، قدرتمند‌تر، بانفوذ‌تر و اثرگذار‌تر را خوب می‌فهمند .»

 

ایشان ظاهراً نمی فهمند که مقام و جایگاه رهبری وظائفی دارد و یکی از آنها بیدار کردن مردم و آشنا کردن آنها نسبت به وقایع برنامه ریزی شده و در حال اجرا توسط دشمن است. و ظاهراً نمی فهمند که همین مردم که خط و خطوط را تشخیص میدهند از سالها قبل، احمدی نژاد را موظف به حضور در شهرهایشان بدون مشایی می کنند، (مثلاً سفر چند ساعته سال گذشته احمدی نژاد به قم، و یا نامه هایی که مردم تبریز در جریان سفر اخیر، مبنی بر عدم همراهی مشایی برای رئیس جمهور نوشتند). در پاسخ باید گفته شود که آیا آقای مشایی آنچه مردم عادی می فهمند را می تواند تشخیص دهد؟

 

"آقای مشایی در پاسخ به اینکه بسیاری از اصولگرایان از او با عنوان «لیدر جریان انحرافی» یاد می‌کنند، گفت: «ما از چه چیزی منحرف شده‌ایم. من هر چه فکر کردم، ‌متوجه نشدم که از چه چیزی منحرف شدم. »

پاسخ به این مسأله آسان است: از آرمانهای انقلاب، در حالی که امام راحل، سکنه اسرائیل را سربازان اسرائیلی معرفی می کنند، دوستی شما با ساکنین اسرائیل چه معنی ای غیر از جهل و انحراف دارد؟ چرا دولت خدمتگذار، فقط به خاطر شخص شما، بارها توسط مقام معظم رهبری مورد مواخذه علنی و رسمی واقع شد؟ ( طرح موضوع مکتب ایرانی، ادغام سازمان حج و زیارت در میراث فرهنگی و گردشگری، اعلام دوستی با مردم اسرائیل، معاون اولی حضرتعالی و ...) اینها همه و همه به خاطر انحراف شما از آرمانها بوده است.

 

رادیو فردا می نویسد: "اسفندیار رحیم مشایی در بخش دیگری از گفت‌و‌گو با ایسنا اتهام ارتباط داشتن خود با رمالان و جن‌گیران را رد کرد و گفت: «بنده یک مهندس الکترونیک هستم و کار یک مهندس الکترونیک با رمال و جن‌گیر جور درنمی آید. ما اهل محاسبه و حساب و کتاب هستیم. »

 

باید از آقای مشایی پرسید اگر صادق هستند و تخصصشان حساب و کتاب است، چرا مسوول میراث فرهنگی شدند؟ چرا در مورد دین نظرات انحرافی می دهند؟ چرا اصلاً در سیاست دخالت می کنند؟ چرا در تمامی جلسات کارگروه های متعدد تخصصی استانها، و خلاصه هر جا که ممکن باشد حضور پر رنگ دارند؟ آیا در جریان دیدارتان با مه آفرید خسروی، در هتل لاله هم مشغول به حساب و کتاب سه هزار میلیارد تومان اختلاس بودید؟ و ...

 

و در نهایت رادیو فردا می افزاید: "آقای مشایی این تحلیل که محمود احمدی‌نژاد در برابر رهبر جمهوری اسلامی ایستاده است را تحلیل نادرستی خواند و گفت: «آقای احمدی‌نژاد هرگز در برابر رهبری نایستاده‌اند، ممکن است جایی نظرشان با نظر رهبری یکی نباشد، ولی همواره نظر رهبری را تمکین کرده‌اند. »

 

و البته ایشان نفرمودند ماجرای قهر ۱۱ روزه چه بود؟ تعلل وی در عزل مشایی چه معنی ای داشت؟ و بد تر آنکه عزلی هم در نهایت انجام نشد (و مشایی خودش استعفا داد). نوارکشی در صحن مجلس مخالف نظر صریح مقام معظم رهبری نبود؟ کشاندن اختلافات بین مردم و سوء استفاده از احساسات آنها که حضرت آقا آن را خیانت قلمداد نمودند چطور؟ از آقای مشایی باید پرسید رادیو فردا این مطالب را نمی فهمد که بدون سانسور آن را پخش نموده و بر مبنای آن تحلیل هم ارائه می کند، به گفته شما مردم که می فهمند، پس چرا اینگونه آشکارا دروغ می گویید و ژست روشنفکری و موفقیت هم به خود می گیرید؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا