خاتمی می آید! خاتمی نمی آید! خاتمی ممکن است بیاید! این ها جملاتی است که این روزها

 

پارسینه-گروه سیاسی: خاتمی می آید! خاتمی نمی آید! خاتمی ممکن است بیاید! این ها جملاتی است که این روزها درباره حضور یا عدم حضور رئیس دولت اصلاحات در محافل مختلف زیاد شنیده می شود و در آخر هنوز معلوم نیست بالاخره خاتمی در انتخابات یازدهم حضور خواهد داشت یا خیر؟

 

این در حالی است وضعیت آیت الله هاشمی نیز در خصوص حضور یا عدم حضور در انتخابات یازدهم هنوز مبهم است با این وجود ، درخواست ها برای حضور رئیس دولت اصلاحات و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام زیاد شده و حتی علی مطهری نیز از هاشمی و خاتمی در خواست می کند که به صحنه بایند.

 

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي كه تاكيد دارد فرد استخوان‌داري بايد رياست قوه مجريه را بر عهده گيرد؛ با يادآوري تز شهيد مطهري ادامه داد: شهيد مطهري معتقد بود استقلال روحانیون با پست‌های اجرایی دولتی خدشه‌دار می‌شود، ولی در عین حال ايرادي ندارد روحانیون در شرایط اضطرار در این پست قرار بگیرند.

 

خاتمی منتقد نظام است

 

با توجه به اينكه اکنون شرایط اضطرار و بحران است؛ معتقدم تنها کسی که می‌تواند به وضع موجود كشور سر و سامان دهد آقای هاشمی است. علي‌مطهري پيشنهاد كرد هاشمي چهار سالی به اوضاع کشور سر و سامان دهند و وقتی شرایط عادی شد، بروند.

 

نماینده مردم تهران در ادامه و در حمايت از حضور خاتمي در انتخابات گفت: گاهی فردی به صرف منتقد بودن رد صلاحیت می‌شود و زماني به دلیل افکار غیر اسلامی بودن؛ رد صلاحیت خاتمی رد صلاحیت یک منتقد به نظام است.

 

مطهري با تاكيد بر اينكه خاتمي چهره شناخته شده در مجامع بين‌الملل و جامعه است، رد صلاحیت اش برای نظام هزینه خواهد داشت و با اشاره به ديدارش با خاتمي عنوان كرد:معتقدم حماسه سیاسی با حضور اصلاح‌طلبان رقم خواهد خورد از آنجا كه کاندیدای حداکثری این جریان خاتمی است، به وي پيشنهاد كردم به برخی مسائل توجه نکند و با شرکت در انتخابات سعه‌صدر نظام را محک بزند.

 

با توجه به شناخت خرازی از خاتمی، او نمی آید!

 

در میان تکذیب و تایید های حضور خاتمی اما صادق خرازی مشاور ارشد سيد محمد خاتمي‌می‌گوید با توجه به شناختی که از وی دارد، خاتمي‌کاندیدا نمی‌شود.

 

وي در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص اجماع اصلاح‌طلبان گفت: مشکل اصلی اصلاح‌طلبان این است که رهبری اصلاح‌طلب هنوز نتوانسته است به موقعیت استراتژیک خودش پی ببرد و بتواند همه جریان‌ها و نحله‌های اصلاح‌طلبی را دور خودش جمع کند. بالاخره در مجموعه دوستان اصلاح‌طلب هرکس دارای عقایدی است، اگر همه اصلاح‌طلبان دور یک مجموعه فرهیخته‌ای بتوانند گرد هم بیایند، می‌توانند به نتیجه‌ و جمع‌بندی برسند و من امیدوارم این اتفاق در انتخابات بیفتد.

 

 

 

منتظر خاتمي‌نباشيد

 

از سوی دیگر، حجت الاسلام و المسلمين سيد محمود دعايي كه از نزديكان خاتمي‌است و به جشن تولد گرفتن برای او شهرت دارد نیز تاکید کرده سید محمد خاتمی در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

 

وی در این خصوص به قانون گفته: سيد محمد خاتمي‌رئيس جمهور پيشين كشورمان قصد كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري را ندارد پس منتظر خاتمي نباشيد.

 

گفتنی است، بر اساس شنیده های پارسینه، سید محمد خاتمی احتمال به دور دوم کشیده شدن انتخابات را زیاد می داند و بنابراین  امکان وقوع آنچه برای هاشمی رفسنجانی در سال 84 رخ داد و با وجود برتر بودن در دوراول در نهایت بازنده انتخابات بود را بسیار جدی می بیند و می ترسد به سرنوشت سال 84 رئیس دولت سازندگی دچار شود برای همین قصد ندارد در انتخابات شرکت کند.

 

هر چند که هیچ چیز تا روز ثبت نام رسمی کاندیدا ها مشخص نیست و باید دید، بالاخره هاشمی رفسنجانی که احتمال کاندیداتوری خود را رد نکرده و سید محمد خاتمی که همواره امدن را تکذیب می کند، چه تصمیمی برای انتخابات یازدهم اتخاذ خواهند کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا