حوادث تلخ سال ۸۸ و اسناد موجود در ارتباط با فتنه عمیق پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری، انعكاسی از تلاش دشمنان بود كه عده‌ای در داخل نیز از روی غلفت یا از روی خیانت به همراهی آنان پرداختند. نگاهی به اوضاع قبل و بعد از انتخابات سال ۸۸ می‌تواند این ادعا را ثابت كند.

 

خواص نقطه توافق ملی را مخدوش نكنند

 

برگزاری اولین همه‌پرسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نشان داد كه «انتخابات» فصل وحدت میان مردم و مسئولان و عبور از شكاف‌ها و رسیدن به دوستی بر سر اصول و وجوه مشترك است.

 

مشاركت ۹۸ درصدی ملت ایران و آری حداكثری به نظام جمهوری اسلامی، محصولی برآمده از سلیقه‌های گوناگون بود كه همه بر سر اصول مشترك به وحدت رسیدند و برای استقرار نظام جمهوری اسلامی و مقابله با دشمنان با یكدیگر دست دوستی دادند. بر همین اساس تلاش دشمنان طی ۳۰ سال گذشته در مسیری دنبال می‌شود كه قرینه‌ای تاریك از تجربه روشن اولین انتخابات در ایران بسازند. دشمنان در تكاپوی تغییر نگاه مردم به انتخابات و تبدیل فضای انتخابات به فصل قهر و شكاف میان مردم و مسئولان هستند.

 

انتقام‌گیری از همه‌پرسی سال ۵۸

 

حوادث تلخ سال ۸۸ و اسناد موجود در ارتباط با فتنه عمیق پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری، انعكاسی از تلاش دشمنان بود كه عده‌ای در داخل نیز از روی غلفت یا از روی خیانت به همراهی آنان پرداختند. نگاهی به اوضاع قبل و بعد از انتخابات سال ۸۸ می‌تواند این ادعا را ثابت كند. اخبار رسانه‌های بیگانه قبل از انتخابات تماماً حول محور القای وقوع تقلب در انتخابات بود؛ ادعای ثابت نشده‌ای كه پس از برگزاری آزاد و سالم انتخابات ۸۸ تبدیل به یك یقین رسانه‌ای در میدان بیگانگان شد و احساسات و هیجانات دسته‌هایی از مردم را همچون آتشی برای سوزاندن رأی ملت شعله‌ور كرد تا كف خیابان به عنوان میزان انتخابات شناخته شود. نتیجه آن تبدیل شیرینی حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی به تلخی اغتشاشات و آشوبی بود كه در همان هیاهو و بعدها با صراحت بیشتر، سران غرب و استكبار از آن حوادث به تلاش سنگین در راستای براندازی نرم و انقلاب مخملی یاد كردند؛ تلاشی كه همچنان باقی است و غرب را برای انتقام‌گیری از همه پرسی فروردین سال ۵۸ و جبران شكست سال ۸۸، در خرداد سال ۹۲ آماده نبرد با ملت ایران كرده است.

 

اشتباه محاسباتی در پردازش انتخابات

 

دولت‌های حامی سلطه در راستای پیاده كردن اهداف خود، فرصت انتخابات خردادماه را برای تبدیل به یك تهدید بزرگ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انتخاب كرده‌اند. از این رو از چند ماه پیش تبلیغات منفی خود را به راه انداخته‌اند و از همان مسیری كه بارها آزموده‌اند و به خطا رفته‌اند بار دیگر در حال عبور هستند. صف‌بندی مهره‌های داخلی و تدوین و طراحی شعارهای ساختارشكنانه از جمله مواردی است كه آنان هر بار مورد امتحان قرار می‌دهند تا عاقبت از پس شكست‌های متوالی، برای خود یك پیروزی رقم بزنند. این دولت‌ها اهداف براندازانه خود را در امتداد قطعنامه‌های سازمان ملل طراحی می‌كنند و در هر مرحله با توجه به اوضاع مكانی و زمانی نقشه‌های خود را داخل خاك ایران عملی می‌كنند.

 

بر همین اساس از سال گذشته كوشیدند تا در فضای مغشوش اقتصادی، انتخابات را در نظام جمهوری اسلامی یك امر ناسالم و غیرآزاد جلوه دهند و حضور ملت ایران پای صندوق‌های رأی را یك تلاش نمایشی بخوانند. اكنون نیز به سراغ ستون‌های نظام رفته‌اند و هر روز سعی می‌كنند با تخریب یك ستون، پایه‌های نظام جمهوری اسلامی را در دل مردم سست كنند. تخریب شورای نگهبان و دروغ‌سازی درباره این نهاد مهم و ناظر بر انتخابات از جمله مواردی است كه برخی از مهره‌های داخلی نیز از روی غلفت یا خیانت گرفتار همین حماقت غربی‌ها شده‌اند و خود را در زمره كسانی قرار داده‌اند كه به فرموده معصوم(ع) خداوند آنها را (دشمنان حق را) از میان احمق‌ها آفریده است. این عده تصور كرده‌اند كه اگر حرف دشمن را تكرار كنند می‌توانند رأی ملت را به سوی خود جلب كنند، حال آنكه اگر در محاسبات و معادلات خود تجدیدنظر كنند، متوجه خواهند شد كه پیاده نظام دشمن در داخل در مقایسه با حامیان نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه عددی نیستند. این ادعا در وقایعی همچون راهپیمایی جمعیت معترض به حرمت‌شكنان روز عاشورا، در ۹ دی ثابت شده است

وحدت و توافق بر سر اصول و تكالیف مشترك

 

ملت ایران كه همواره در برابر حیله‌ها و نقشه‌های غرب و مهره‌های داخلی آن هوشیار بوده است، بار دیگر نیز ثابت خواهد كرد كه به دشمنان اجازه نخواهد داد در مسیر انتخابات ایران، فضایی كینه‌توزانه در كشور به راه اندازد. انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با گذشت ۳۳ سال از اولین همه‌پرسی در انقلاب اسلامی اما در همان ریل وحدت و دوستی پیش خواهد رفت. حال اگرچه سلایق، مختلف است اما همه بر سر اصولی با یكدیگر هم عقیده و دارای نقاط اشتراك هستیم. دلیل ابتدایی كه همه ما را به پای صندوق‌های رأی می‌كشاند نیز همان تكالیف مشترك ملت و اصول مورد توافق همگانی است، توافق بر سر اسلام و پاسداری از خون شهیدان، توافق بر سر پشتیبانی از ولایت فقیه و یكپارچگی در برابر دشمنان، توافق بر سر پیشرفت كشور و دفاع از آرمان‌ها و توافق بر سر قرآن كه در بسیاری از آیات، مسلمانان را به وحدت و چنگ زدن به ریسمان الهی و توكل بر خدا و مقابله با دشمنان اسلام دعوت می‌كند. این نكته‌ای است كه مقام معظم رهبری نیز بارها بر آن تأكید كرده‌اند و در این باره معتقدند «وحدت كلمه، رمز پیروزى هر ملتى است. رمز پیروزى انقلاب ما هم واقعاً وحدت كلمه بود. رمز پیروزى در جنگ هم وحدت كلمه بود. رمز پیروزى در دوره‌هاى بعد از جنگ تا امروز هم، باز وحدت كلمه است. ما اگر وحدت كلمه نداشته باشیم، اگر نقطه توافق عظیم ملى نداشته باشیم، همه دستاوردهاى این ملت از دست خواهد رفت.»

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا