رئیس مرکز الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد

 

·       رئیس مرکز الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد. صادق واعظ زاده رئیس مرکزی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت، در مرکز فرهنگی سیدالشهدا(ع) کاندیداتوری خود در یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد.

·       جمعی از فعالان فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اصلاح‌طلب در بیانیه ای رویکردها و برنامه های پیشنهادی خود به دولت آینده، برای برون رفت از شرایط کنونی را مطرح کرده و به سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات ارائه کردند. این برنامه در سه سطح برنامه های عاجل، کوتاه مدت و میان مدت تهیه شده است و در حوزه های مختلف اقتصاد، سیاست داخلی، فرهنگی و علمی و سیاست خارجی رئوس پیشنهاداتی عملی اصلاح طلبان را ارائه می دهد.

·       در محافل سياسي گفته مي شود جريان هوادار احمدي نژاد براي حضور در انتخابات، برنامه اي در 25 الي 30 محور تهيه کرده است. گفته مي شود اين محورها در بردارنده مشکلات و معضلاتي است که بارها از سوي احمدي نژاد به عنوان مصائب کشور در خلال سال هاي گذشته بيان شده بود و قرار است وي با مطرح کردن آنها تصريح کند که عمده اين مشکلات به دليل ساختار موجود کشور ووجود موانعي جدي است؛به همين دليل است که احمدي نژاد قادربه رفع معضلات ساختاري کشور نمي باشد.

·       در محافل سياسي گفته مي شود سيد محمد خاتمي خطاب به برخي چهره ها بويژه سيد حسن خميني از آنان خواسته بود که ضمن ديدار با رهبر معظم انقلاب از ايشان بخواهند که فضا را براي اصلاح طلبان باز کرده و زمينه حضور وي را نيز در عرصه سياسي انتخاباتي فراهم آورند.گفته مي شود طي اين مدت تاکنون سيد حسن خميني 2 بار رهبر معظم انقلاب ديدار کرده و از بيان اين مطالب به معظم له اجتناب کرده است.سيد حسن خميني همچنين درپاسخ به سيد محمد خاتمي که چرا خواسته هاي وي را به مقام معظم رهبري انتقال نداده با ذکر اين که شرايط در اين ديدارها براي بيان مطالب فوق آماده نبوده گفته است، تنها کسي که امکان بيان اين مطالب را دارد، هاشمي رفسنجاني بوده و بهتر است اين مطالب از سوي ايشان طرح و بيان شود.

·       بر اساس گزارش هاي دريافتي بررسي دور جديد سفرهاي استاني رئيس جمهور به اضافه همايش انتخاباتي حاميان دولت تحت عنوان تقدير از دست اندرکاران سفرهاي استاني نشان مي دهد که نماد انتخاباتي اين جريان،پرچم جمهوري اسلامي است که بارها در نماهاي مختلف مورد استفاده احمدي نژاد و مشايي قرار گرفته و در دفعاتي پرچم از سوي احمدي نژاد به مشايي سپرده شده است.

·       کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری حسین نجابت را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود انتخاب کرد. غلامعلی حدادعادل در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌هایش برای ورود به عرصه انتخابات و ساختار ستاد انتخاباتی‌اش گفت: هر کدام از اعضای ائتلاف پیشرفت، به صورت مستقل برنامه‌هایشان را دنبال می‌کنند. بنده هم برای اداره ستاد خودم از آقای دکتر حسین نجابت نماینده تهران در مجلس دعوت به همکاری کردم و ایشان هم لطف کردند و پذیرفتند و کار را آغاز کردند.

·       شنیده شد که "جنبش ما" در بیانیه‌ای با بیان اینکه برای رسیدن به ایرانِ لایق ایرانیان «محسن رضایی» را بهترین گزینه می‌دانیم، اعلام کرد که محسن رضایی برای «ما» نه کاندیدایی بی‌نقص که کم‌نقص‌ترین کاندیداست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا