.       روزنامه اعتماد نوشت: اصلاح‌طلبان در حال جمع‌بندي هستند و دقيقا به همين دليل هنوز هيچ كس حاضر نيست بگويد نمي‌آيد. نگفتن از نيامدن اين روزها بارزترين وجه مشترك اصلاح‌طلباني است كه مرزهايشان به گستردگي اكبر هاشمي تا سيد محمد خاتمي است. حتي آنها كه آمده‌اند و كار تبليغاتي خود را هم آغاز كرده‌اند جايي را براي رفتن مي‌گذارند. اصلاح‌طلبان امروز دو دسته‌اند: آنها كه نمي‌گويند نمي‌آيند و آنها كه نمي‌گويند تا آخر مي‌مانند. تا امروز محمدرضا عارف و محمد شريعتمداري كه به‌طور رسمي اعلام كانديداتوري كرده‌اند باقي ماندن را مشروط به عدم حضور دو روحاني اصلاح‌طلب مي‌دانند و آنها كه نيامده‌اند هم منتظر نظر همان دو روحاني هستند.

.       به گزارش وطن امروز، تقی رحمانی عنصر فراری ملی ـ مذهبی و از اعضای حلقه پاریس با انتشار مطلبی در وب‌سایت ملی ـ مذهبی از تغییر استراتژی جریان فتنه مبنی بر چگونگی بازتولید فتنه در جامعه سخن به میان آورده است. وب‌سایت امنیتی جریان فتنه نیز با انتشار اخباری دروغ و خلاف واقع کار وی را تکمیل می‌کند.
به گزارش موسسه راهبردی دیده‌بان، پس از راه‌اندازی کمپین‌هایی در دعوت از خاتمی مبنی بر کاندیدا شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری و حمایت تمام‌عیار حلقه پاریس از کاندیداتوری وی و ابلاغ راهبردهای نوین براندازی به عناصر افراطی مشارکت در داخل کشور، پس از سلسله جلساتی که با حضور عناصر سازمان جاسوسی فرانسه برگزار شده راهبرد جدیدی برای بازتولید فتنه در آستانه انتخابات پیش رو تدارک دیده شده است.

.       تهران امروز نوشت: «محسن اسماعيلي» عضو حقوقدان شوراي نگهبان در همايش مناديان حماسه در جمع خبرنگاران گفت: انتشار آيين‌نامه داخلي شوراي نگهبان براي بررسي صلاحيت كانديداها رو به پايان است و قبل از ثبت‌نام‌ها اعلام خواهد شد.وي درباره اظهارات شريعتمداري در روزنامه كيهان مبني براينكه سران فتنه و خاتمي حق شركت در انتخابات را ندارندبه باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هيچ كسي حق ندارد از طرف شوراي نگهبان قضاوت كند و خود شوراي نگهبان پس از ثبت‌نام‌ها صلاحيت كانديداها را بررسي خواهد كرد و چنين گمانه‌زني‌هايي هيچ مبناي حقوقي ندارد.در قانون انتخابات به همه نكات اشاره شده و همه نامزدها و داوطلبان نيز بايد به آن توجه كنند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا