حاج حسین یکتا در همایش افتتاح دفتر حزب الله سایبر در یزد گفت: بچه های حزب الله سایبر همان یگان ویژه های عرصه فرهنگی هستند و از جنس کارهای فرهنگی معمولی نیست، بلکه عرصه بسیار مهمتر و خطرناک تر است.

به گزارش طلوع یزد، مسئول بنیاد خاتم الاوصیاء در جمع بیش از ۳۵۰ نفر از فعالان فضای مجازی استان یزد گفت: در زمان جنگ ما جواب دشمن را با همان نوع سلاح ها و تفنگ و موشک می دادیم. اما الان با ورود دشمن به جنگ نرم وظیفه شما فعالان عرصه سایبر، بسیار خطیر و مهم تر از آن زمان است. در فضای فرهنگی دشمن تمام توان خود را به صحنه آورده است. بحث ناتوی فرهنگی بحثی جدی است که تمامی ظرفیت ها و زیرساخت های فرهنگی و هنری را برای شکست ما به صحنه آورده اند و تمامی آتش خود را بر ایران متمرکز کرده است.

  حاج حسین یکتا با طرح این سوال که ما در مقابل این جنگ چه وظیفه ای داریم، گفت: به قول شهید آوینی وقتی شیپور جنگ نواخته می شود، مرد از نامرد شناخته می شود و این شیپور خیلی وقت است که نواخته شده است. در این جنگ کسانی توان مقاومت در برابر دشمن دارند که در مقابل دلبری دنیا تاب بیاورند. بچه های حزب الله سایبر همان یگان ویژه های عرصه فرهنگی هستند و از جنس کارهای فرهنگی معمولی نیست، بلکه عرصه بسیار مهمتر و خطرناک تر است.

این رزمنده و جانباز دفاع مقدس با اشاره به اهمیت آموزش افسران جوان جنگ نرم گفت: کسی که وارد فضای جنگ در فضای مجازی می شود باید آموزش لازم را دیده و برای خود برنامه تهذیب و استاد اخلاق داشته باشد. رزمنده ها در زمان جنگ به واسطه ریاضت ها و مراقبت های نفس به مرتبه ای می رسیدند که یک تنه در مقابل دشمن می ایستادند. در فضای اینترنت این ریاضت باید به مراتب بیشتر و عمیق تر باشد.

وی در پایان ضمن تاکید بر اهیت فعالیت شبکه ای و منسجم سایبری گفت: در شهرها باید قرارگاه جنگ نرم داشته باشیم، عرصه های مختلف فرهنگی دور هم جمع شوند و با توجه به فرهنگ بومی به رصد نقاط ضعف بپردازند و برنامه داشته باشیم. اگر به خودتان رسیدید می توانید افراد را به مقصد برسانید و اگر توانستید معبر بزنید می توانید بقیه را از معبر عبور دهید و اگر کپ کردید، جا مانده اید.

 دیگر سخنران همایش دکتر فلاح، روانشناس و استاد دانشگاه بود که در موضوع آسیب شناسی تربیتی شبکه های ماهواره ای و تاثیر آن ها بر سبک زندگی به ایراد سخن پرداخت که مورد استقبال حضار قرار گرفت. همچنین به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) محسن محمدی پناه، مداح اهل بیت اشعاری در مدح این حضرت قرائت کرد.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی از فعالیت های سایبری فعالان فضای مجازی استان یزد برگزار شد.

در این نمایشگاه غرفه هایی از قرارگاه رسانه ای شهید عاصی زاده یزد، سایت طلوع یزد، سایت دانش آموزی جامدادی، سایت کشور مجازی ایران، سایت تخصصی عفت، نشریات ندای عاشورا، قبیله هابیل و امید و آگاهی و گروه نرم افزاری صبح حضور داشتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا