" آنها را از تجدید رابطه مایوس نکنید"

 

عصر خدمت امام رفتم. تنها در بالكن حياط نشسته بودند و روزنامه مي خواندند و فواره حوض كوچك حياط زمزمه‌اي داشت. منظره جالبي بود.دربارهروابط با كشورهاي اروپايي منجمله انگليس را بي‌مانع مي‌دانند و درباره آمريكا نظرشان اين است كه ...

 

 

 آیت الله هاشمی رفسنجانی در روزنوشت خاطرات خود از بیست و سوم شهریور ماه 1367 به نقل قول و توصیه های متقاوتی از حضرت امام(ره) درباره رابطه با کشورهای اروپایی و آمریکا اشاره کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ، متن کامل روزنوشت خاطرات ایشان بدین شرح است:

 

در اخبار صبح رسانه های جهانی، فشار بر عراق سنگین است و ازما به خوبی یاد می شود.عراق شرط‌ هایی برای رفتن به نیویورک گذاشته که مهم نیست. در منزل بودم.کار زیادی نداشتم. فاطی و سعید و سارا برای سفر به کره جنوبی به فرودگاه رفتند. مهدی با صورت باندپیچی برای ثبت نام در ترم جدید به دانشگاه رفت. عفت ظهر مهمان خانم آقای موسوی اردبیلی بود.
عصر خدمت امام رفتم. تنها در بالكن حياط نشسته بودند و روزنامه مي خواندند و فواره حوض كوچك حياط زمزمه‌اي داشت. منظره جالبي بود. درباره ادغام نيروهاي مسلح مذاكره شد. با ادغام امكانات پشتيباني موافقند، اما در حال حاضر ادغام ارتش و سپاه را صلاح نمي‌دانند و به طور جزم مي‌گويند جنگ تمام شده و ديگر تجديد نمي شود و ادغام را مايه دعوا و نزاع و نارضايتي مي دانند.
درباره سياست خارجي، روابط با كشورهاي اروپايي منجمله انگليس را بي‌مانع مي‌دانند و در مورد آمريكا نظرشان اين است كه نبايد آمريكا را در تجديد رابطه مأيوس كرد، ولي به اين زودي براي مردم قابل قبول نيست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا