رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، با انتقاد از سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: این سازمان در ماه‌های پایانی عمر دولت دهم، دچار از هم گسیختگی شده است.

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، با انتقاد از سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: این سازمان در ماه‌های پایانی عمر دولت دهم، دچار از هم گسیختگی شده است.

محمدرضا تابش تصریح کرد: متأسفانه سازمان حفاظت محیط زیست در ماه‌های پایانی عمر دولت دهم، دچار ازهم گسیختگی شده و وظایف خود را در زمینه حفظ و حراست از محیط زیست فراموش کرده است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر به سرانجام نرسیدن لایحه جامع حفاظت از محیط زیست در دولت، افزود: عزل و نصب‌های متعدد در حوزه مدیران سازمان محیط زیست این سازمان را اسیر فشار‌هایی کرده که از نهاد‌های بالادستی در عرصه اجرایی بر این سازمان وارد می‌شود، فشار‌هایی که پیامد‌های منفی آن بر گونه‌های نادر جانوری، تالاب‌ها، جنگل‌ها، دریاچه‌ها و سایر اجزای زیست بوم کشور مترتب می‌شود.

تابش ادامه داد: تمکین سازمان حفاظت محیط زیست از سیاست‌های غلط مسئولان بلندپایه دولتی، از مدیریت این سازمان قابل انتظار و تحمل نیست.

وی با تأکید بر ظرفیت بالای سازمان محیط زیست برای مقابله با مخاطرات زیست محیطی کشور، تصریح کرد: این ظرفیت نباید مورد غفلت واقع و اسیر سیاسی‌کاری‌ها شود.

تابش، تصریح کرد: در شرایط کنونی ما راهبرد و استراتژی جامعی برای توسعه پایدار که توجه به محیط زیست سالم جزء لاینفک آن است نداریم و متأسفانه تصمیمات مقطعی در این حوزه سبب به مخاطره افتادن سلامت انسان‌ها و تهدید زیست بوم شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات در مجلس نهم، افزود: امروزه در جهان در سنجش حکمرانی خوب در کنار شاخص‌هایی همچون حقوق بشر و رعایت حقوق شهروندی و دموکراسی، محیط زیست سالم نیز به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم برای ارزیابی تلقی می‌شود که این مسئله لزوم توجه بیش از پیش به مسئله محیط زیست و مصادیقی همچون آلودگی هوا را در کشور آشکار می‌کند.

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: فراکسیون محیط زیست مجلس همواره جلساتی را برای کاهش تبعات سیاست‌های غلط محیط زیستی برگزار می‌کند و در حال حاضر تصویب بودجه مناسب برای محیط زیست کشور از جمله مهمترین اولویت‌های این فراکسیون است./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا