مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تاکید کرد: کنگره ملی وحشی بافقی مهرماه سال جاری در شهرستان بافق برگزار می شود.

بهرام عبدالحسینی به همراه مهدی خاوری فرماندار بافق در نشستی با خبرنگاران گفت: طی جلسه ای که در دفتر مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزیبرگزارشد،مقررگردیدکه کنگره این شاعر در مهرماه سال جاری برگزار شودوکلیه مسائل اجرایی با محوریت اداره ارشاد و با هماهنگی فرمانداربافق اعم از اسکان ، پذیرایی ، اطلاع رسانی و … به شهرستان بافق واگذار شده است.

وی در رابطه با دلیل تعویق افتادن برگزاری این کنگره ، اظهار داشت: عزیزان در بافق تأکید داشتند که بیشتر روی شخصیت وحشی بافقی کار و فضای شور و نشاط بهتری در بافق فراهم شود. در فروردین ماه گذشته نیز این امکان بود که کنگره را برگزار کنیم ولی فضاسازی لازم صورت نگرفته بود.

این مقام مسئول ادامه داد:فراخوان کنگره به همت دانشگاه یزد به سراسر کشور ارسال شده است و هم اکنون ۴۰۰ مقاله دریافت شدکه در نوع خود بی سابقه است.

 عبدالحسینی اضافه کرد:خلاصه مقالات قبل از برگزاری کنگره و اصل آن ها در روز برگزاری کنگره در دو کتاب مجزا چاپ می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از حمایت وزیر ارشاد از این کنگره خبرداد و گفت:وزارت ارشاد آمادگی خود را برای حمایت از برگزاری این کنگره اعلام وحمایت های مالی لازم را نیز ابلاغ نموده است.

وی در بخش دیگر به از انتشار کتاب "آتش جانسوز"طی دوماه آینده به نویسندگی حسین مسرت خبرداد و گفت:این کتاب به مناسبت برگزاری این کنگره چاپ و منتشر می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدافزود:در سطح استان نیز شب های شعری با موضوع وحشی بافقی برگزار می گردد.

وی گفت: برای تندیس وحشی بافقی فراخوان آن منتشر می شود تا با تائید شورای سیاستگذاری کنگره ، ویژه برگزیدگان کنگره وحشی بافقی آماده می شود.

وی افزود: با همت شورای شهر و شهردار بافق هم  یادمان این شاعر در شهرستان بافق برگزار می شود.

گفتنی است در پایان این نشست خبری از پوستر کنگره وحشی بافقی پرده برداری شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا