وی با بیان اینکه "سلام بر بهار انسان‌ها و سلام بر خرم دوران‌ها"، ضمن خسته نباشید به خبرنگاران بخاطر پوشش اخبار مربوط به انتخابات خطاب به آنها اظهار کرد: از اینکه با تاخیر ثبت‌نام کردم و رنج بیشتری به شما تحمیل شد، عذرخواهی می‌کنم.  اسفندیار مشایی اعلام کرد که رییس جمهور امروز برای همراهی با من اولین بار در طول 8 سال ریاست جمهوری‌شان مرخصی بودند.

به گزارش ایسنا ، مشاور رییس جمهور که عصر امروز به همراه رییس جمهور برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات وزارت کشور آمده بود، اعلام کرد که امروز رییس جمهور برای این‌که بتواند من را همراهی کند، برای اولین بار در طول 8 سال ریاست جمهوری‌شان در مرخصی بودند تا قانونا بتوانند در اینجا حضور داشته باشند و من صمیمانه از ایشان به خاطر این موضوع سپاسگزارم.

وی با بیان اینکه "سلام بر بهار انسان‌ها و سلام بر خرم دوران‌ها"، ضمن خسته نباشید به خبرنگاران بخاطر پوشش اخبار مربوط به انتخابات خطاب به آنها اظهار کرد: از اینکه با تاخیر ثبت‌نام کردم و رنج بیشتری به شما تحمیل شد، عذرخواهی می‌کنم.

مشایی ادامه داد: خوشبخت و خرسند هستم که اکنون در کنار برادر بزرگ و عزیزم، فرزند رشید ملت ایران، رییس‌جمهور مردمی، انقلابی و سختکوش ایران آقای احمدی‌نژاد در محضر شما حضور دارم.

مشاور رییس‌جمهور افزود: گرچه قصد مزاحمت برای ایشان و دیگر دوستان در خارج از دولت و داخل دولت نداشتم، ولی دوستان لطف کردند و من را همراهی کردند و آقای رییس‌جمهور به خاطر محبتشان و همچنین به قول خودشان احساس مسئولیت‌شان به بنده افتخار دادند و ما را برای حضور در این امر خطیر همراهی کردند. ایشان برای اولین‌بار در طول هشت سال ریاست جمهوری که تلاش فراوانی نیز داشتند، امروز را در مرخصی هستند که قانونا بتوانند در اینجا حضور داشته باشند و من از ایشان صمیمانه متشکرم.

مشایی در ادامه گفت: ما ارزشمندی و ارزش‌مداری را پاس می‌داریم و آن را ضرورت بقای نظام و ارزش‌های اصیل انقلاب می‌دانیم، اما این ارزش‌گذاری و ارزشمداری تنها در صورتی که در صحنه‌ی عمل با کارآمدی، ارایه‌ی خدمات گسترده به اقشار مختلف در مسیر توسعه‌ی عدالت در جامعه همراه باشد، ارزشمند است و این ضرورت دارد که دولت پایبند به ارزش‌های اصیل، توانایی و کارآمدی خود را در صحنه‌ی عمل به نمایش بگذارد.

وی افزود: انصافا بر اساس عدالت به عنوان یک عضو کوچک از دولت، خود شخصا شاهد تلاش‌های گسترده و خدمات بسیار وسیع دولت‌های نهم و دهم هستم که نسبت به دولت‌های مشابه و دولت‌های گذشته دارای کیفیت و کمیت خدمات گسترده بوده است.

مشایی گفت: برای توسعه ملت عزیز، گسترش فرهنگ انقلاب، ارایه‌ی خدمات گسترده‌تر به ملت، راه دولت احمدی‌نژاد را ادامه می‌دهم و به خاطر همین حضور پیدا کرده‌ام.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید بر اینکه "ادامه راه دولت احمدی‌نژاد را بر خود یک تکلیف می‌دانم"، گفت: امروز روزی نیست که به تفصیل درباره همه مسائل صحبت کنم و در روزهای آینده در وقت مقتضی و قانونی که در اختیار خواهد گرفت، از طریق قانونی دیدگاه‌ها و برنامه‌هایم را به استحضار مردم بزرگ ایران عزیز اسلامی قرار خواهم داد.

مشایی درباره انگیزه خود از حضور در این فعالیت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و مدیریت کلان جامعه پرداخت و گفت: اینجانب خود را فرزند کوچکی از ملت بزرگ می‌دانم و همچنان که چند سال گذشته در پاسخ به سوال رسانه‌ها گفتم، در موضوع ریاست جمهوری همچنان بر همان عقیده استوارم که ریاست جمهوری ملت بزرگ تمدن‌ساز و درخشانی چون ایران، ادعای بزرگی است و من هرگز خود را در این سطح نمی‌دانستم و نمی‌دانم که چنین ادعایی داشته باشم.

مشاور رییس‌جمهور افزود: آنچه موجب شد در این عرصه باشم، مجموعه گفت‌وگوها با دوستان عزیز، کارشناسان، مدیران و تحلیل‌گران در سطح ملی و بین‌المللی و البته استقبال و علاقه اقشار وسیعی از جامعه ایران بود.

وی در ادامه تاکید کرد: نخست، نظرات مقام معظم رهبری برای خلق حماسه بزرگ از سوی ملتی بزرگ انگیزه‌ساز اصلی‌ام بود که دِین خود را به انقلاب و کشور ادا کنم و احساس کردم در بین مردم جامعه این انگیزه و تمایل وجود دارد که بنده در این عرصه حاضر شوم.

مشایی با بیان اینکه "مشخصات دولت احمدی‌نژاد بسیار است"، گفت: احساس عزت که در ملت در دو دوره از مدیریت احمدی‌نژاد ایجاد شده است و عزت در مقیاس جهانی که باید پاس داشته شود، از ویژگی‌های دولت احمدی‌نژاد است. همچنین مردم‌شناسی و مردم‌مداری و احساس تکریم و تعظیمی که احمدی‌نژاد در دو دوره ریاست جمهوری به عمل آورده‌اند، به عنوان یک اصل کلی و اساسی است.

مشاور رییس‌جمهور افزود: آقای احمدی‌نژاد شخصا احساسشان و محبتشان ناشی از معرفتشان است و معتقد هستم تنها در سایه احترام به ملت و ارج گذاشتن به اقشار جامعه قابل دوام است و من به این مساله اعتراف می‌کنم و اصرار دارم این راه باید ادامه یابد.

وی به ویژگی سوم دولت احمدی‌نژاد اشاره کرد و آن را ارزش‌مداری دولت دانست و اظهار کرد: ما بر ارزش‌های اسلامی و ایرانی بازگشته‌ایم و در دوران دولت نهم و دهم مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که این دولت ارزش‌مدار و ارزش‌محور است و این توصیف به‌حقی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا