وب سایت سیب سلامت به آدرس www.sibesalamat.ir اولین سایت تخصصی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در حوزه پزشکی و سلامت می باشد که به همت چندین پزشک و نیروهای مسجدی راه اندازی شده است.

 وب سایت سیب سلامت  را کانون فرهنگی هنری والعادیات استان یزد به عنوان کانون تخصصی سلامت راه اندازی کرده است، چندین پزشک و پرستار، چند مهندس کامپیوتر و تعداد بیشتری جوان علاقه مند که همگی در مسجد امام حسین(ع)یزد حضور دارند، پشت این سایت و مطالب آن هستند.
سایت تخصصی سیب سلامت که در ردیف چند سایت برتر کشور در این حوزه به شمار می رود، دارای بخش های مختلفی نظیر اخبار پزشکی، پزشکان ایران اسلامی، مشاوره پزشکی، توصیه های پزشکی عارفان، داروشناسی و خواص خوراکی ها است.
آشنایی با پزشکان برتر یزدی، پیامک های سلامتی، نوشته های تازه و گزارش تصویری از دیگر بخش های این سایت تخصصی سلامت می باشد.
این سایت همچنین دارای بخش های مختلفی نظیر طب الائمه(ع)، طب سنتی، اخبار پزشکی استان و کشور، پیامک های سلامتی، مشاوره، آشنایی با پزشکان ایرانی اسلامی، مصاحبه با پزشکان مطرح استان و… می باشد.
 از نکات برجسته این سایت مشاوره پزشکی به بازدید کنندگان است، علاقه مندان می توانند سوالات و مشکلات خود در حوزه پزشکی در این سایت مطرح و در حداقل زمان ممکن از پزشکان مرتبط جواب خود را دریافت کنند.
دکتر مصطفی تقوی، دکتر مهدیه صابری و دانشجویان پزشکی و پرستاری نظیر محمد حاجی محمدی و محمد نجاریان هسته های اولیه مطالب تخصصی این سایت در حوزه پزشکی و سلامت هستد؛ البته جمعی از دانشجویان و نخبگان حوزه پزشکی و سلامت در این راستا آنان را همراهی می کنند.
مسعود کریمی، مدیرمسئول کانون تخصصی سلامت والعادیات استان یزد در همین زمینه با اشاره به لزوم توجه جدی به بهداشت و درمان به ویژه در مساجد گفت: اجرای طرح سلامت در مسجد، اجرای طرح احیای قلبی، ریوی در مساجد، راه اندازی سامانه پیامک با عنوان پیامک سلامتی، خرید وسایل پزشکی، همکاری با اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی از جمله اقدامات این کانون دانست.
وی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری والعادیات یزد در سال 1388 در مسجد امام حسین(ع) واقع در خیابان سوانح سوختگی شهرستان یزد راه اندازی شده است، اظهارداشت: این کانون دو سال پس از تشکیل به عنوان کانون تخصصی سلامت در استان یزد معرفی شده است.
کریمی با اشاره به طرح سلامت در مسجد، گفت: پزشکان متخصص کانون در قالب این طرح صبح جمعه در مساجد استان که متقاضی باشند حضور می یابند و به صورت رایگان به چکاب جسمانی اهل مسجد نظیر فشار خون، قند خون و… می پردازند.
وی با اشاره به سامانه پیامک سلامتی این کانون، خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری والعادیات به صورت روزانه و هفتگی به بیش از یک هزار مخاطب خود پیامک های بهداشتی و پزشکی ارسال می کند که نقش مهمی در ارتقای شاخص های بهداشتی و سلامتی آنان دارد.
کریمی با اشاره به طرح احیای قلبی- ریوی با عنوان CPR بیان کرد: این کانون با همکاری مرکز فوریت های پزشکی و دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد اقدام به برگزاری جلسات آموزشی احیای قلبی-ریوی (CPR) در مساجد کرده است.
مدیرمسئول کانون تخصصی سلامت والعادیات استان یزد در پایان همچنین از انتشار ماهنامه خشت و وب سایت شمیم بهشت در این کانون خبر داد و گفت: اولین شماره خشت خام منتشر شده است و مقدمات راه اندازی شمیم بهشت انجام شده است که به زودی بارگذاری خواهد شد.

کریمی تصریح کرد: برنامه های این کانون در جلسات هفتگی اتاق فکر مسجد با حضور و تلاش مستمر جوانان و نخبگان طراحی و اجرا می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا