شرط انتخاباتی مشترک هاشمی و مشایی

 

آخرین وضعیت ادامه تحصیل مشایی

 
یک مقام مسئول در آموزش عالی کشور آخرین وضعیت بازنشستگی میرحسین موسوی و ادامه تحصیل اسفندیار رحیم مشایی در دانشگاه تربیت مدرس را اعلام کرد.

 

این مقام آگاه درباره آخرین وضعیت بازنشستگی میرحسین موسوی در دانشگاه تربیت مدرس، گفت: میرحسین موسوی مدتی پیش تقاضای بازنشستگی خود را در دانشگاه تربیت مدرس مطرح کرده بود.

وی در پاسخ به این سوال مهر که آیا با این درخواست استاد سابق دانشگاه تربیت مدرس موافقت شد یا نه، اظهار داشت: بررسی تقاضای بازنشستگی موسوی هم اکنون در اختیار دانشگاه تربیت مدرس نیست و این موضوع به علت گشوده بودن پرونده موسوی در دستگاه قضا باید از این نهاد پیگیری شود.

این منبع آگاه به مهر اعلام کرد: میرحسین موسوی به علت غیبتهایی که داشت وضعیتش به حالت تعلیق درآمد و اخیراً درخواست بازنشستگی خود را مطرح کرده است.

وی همچنین در خصوص برخی اخبار درباره ادامه تحصیل اسفندیار رحیم مشایی در دوره مجازی کارشناسی ارشد رشته حقوق بین الملل، اظهار داشت: دانشگاه تربیت مدرس در فروردین امسال به پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد اعلام کرده بود باید طی زمانهای اعلام شده نسبت به ارائه مدارک تحصیلی خود اقدام کنند، در غیراینصورت ادامه تحصیلشان کان لم یکن خواهد شد.

به گفته این منبع آگاه، مشایی در تاریخ مقرر مدارک خود را تحویل نداد بنابراین طبق قانون، ادامه تحصیلش کان لم یکن شد.

واکنش مشایی به احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات:

تخصص من گرفتن نامه‌ها است

رئیس دبیرخانه جنبش نم در پاسخ به سؤالی درباره کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم گفت: تخصص من گرفتن نامه‌ها است.

 


اسفندیار رحیم مشایی در حاشیه مراسم یادبود شهید احمدی‌روشن پیرامون کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم گفت: تخصص من گرفتن نامه‌ها است.

باشگاه خبرنگاران نیز به نقل از وی نوشته است: به سوالات پاسخ نمی‌دهم؛ تخصص من فقط دریافت نامه از سوی مردم است.

امضای مشایی 5 میلیون می‌ارزد!

 

اولین سالگرد شهادت شهید احمدی روشن و شهید قشقایی امروز در سازمان انژی اتمی با حواشی جالبی همراه بود.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، اولین سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی روشن و رضا قشقایی صبح امروز در مسجد سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

این مراسم ‌با حاشیه‌های جالب و خواندنی همراه بود که در ادامه به برخی از این حواشی پرداخته‌ایم:

*هنگام ورود مشایی به عنوان یکی از میهمانان این مراسم، خبرنگاران کنجکاو به سمت وی رفتند و با سوالات مختلفی مشایی را تا درب ورودی مسجد همراهی کردند اما مشایی در پاسخ به سوالات آنان گفت: "اگر نامه دارید، بدهید تخصص من در نامه است؛" هنگام خروج مشایی باز هم خبرنگاران به سراغ وی رفتند اما مجددا پاسخی نگرفتند.

* مردمی که برای حضور در مراسم گرامیداشت شهید احمدی روشن به سازمان انرژی اتمی آمده بودند هنگام دیدن مشایی به سمت وی رفتند و مشایی با هجمه نامه‌ها و درخواست‌های مردمی روبه‌رو شد؛ وی تمام نامه‌ها را با اشتیاق فراوان امضا می‌کرد البته بعضی از این نامه حاوی درخواست وام بود.

* برخی از حاضرین می‌گفتند ما قبلا به مشایی درخواست وم داده‌ایم و 5 میلیون وام گرفته‌ایم و امضای وی 5 میلیون می‌ارزد!

* از حواشی جالب دیگر امروز، حضور "آقای دوربینی" در این مراسم بود؛ وی تمام تلاش خود را داشت که دقیقا در کنار مشایی قرار گیرد.

* در مراسم امروز با وجود ممنوعیت آوردن موبایل به محوطه سازمان، برخی از خبرنگاران با وساطت برخی از مسئولان سازمان موفق به آوردن موبایل خود برای ارسال اخبار مراسم شدند.

* در هنگام رونمایی از تمبر یادبود شهید احمدی روشن و قشقایی، پدر شهید احمدی روشن با صدای بلند و به صورت جانسوزی اشک می‌ریخت.

* با وجود طولانی شدن مراسم و اتمام آن همزمان با ظهر، از هیچ یک از خبرنگاران برای پذیرایی با وعده نهار دعوت نشد.


* مشایی تمبر یادبود شهدای هسته‌ای را امضا کرد و بر روی آن نوشت: را ه شهیدان، راه به سوی فردای روشن ملت بزرگ ایران است.

* حاضرینی که درخواست وام از مشایی داشتند خطاب به وی می‌گفتند: آیا به نامه ما پاسخی داده می‌شود؟ مشایی هم در پاسخ گفت: "امضای من امضای دستوری نیست، توصیه‌ای است."

* اعضای جبهه پایداری همچون لنکرانی، رسایی و کوچک‌زاده نیز به این مراسم آمده بودند؛ هنگامی که مشایی برای امضا زدن پای تمبر یادبود شهدای هسته‌ای رفته بود رسایی نیز آنجا حضور داشت اما رسایی با پشت کردن به مشایی، امضایش را پای تابلوی تمبرها زد و رفت.

شرط انتخاباتی مشترک هاشمی و مشایی

 

پایگاه اینترنتی آقای هاشمی نوشت «هاشمی در انتخابات نمی آید مگر به اجماع؛ به اجماع مردم و سران نظام و تشخیص نظام»!

کیهان نوشت: نویسنده این پایگاه اینترنتی که مدتی است بعضاً مطالبی مبالغه آمیز منتشر می کند با اشاره به یکی از ملاقات های هاشمی در تاریخ 12 دی می نویسد: من در فکر دیدن چهره امروز ایشانم، چهره ای که با آزادی مشروط فرزندشان باید خوشحال باشد، منتظر دیدنشان می مانم. آیت الله به رسم همیشه وارد می شوند. خیلی معمول و بی تشریفات. به صورت آیت الله نگاه می کنم، اثری از خوشحالی ندارد. انگار نه انگار که مهدی به خانه بازگشته. غم صورتشان حتی بیش از روزهای دیگر است. شاید مغموم دیدن تصاویر نوگلان سوخته در «شین آباد»ند یا شاید مغموم غم مردمی که اخبار مشکلاتشان امروز بیش از همیشه است. اخبار صدا و سیما هم که نگوید. مردم در ملاقات ها به آیت الله می گویند(!)

نویسنده در ادامه با ادبیاتی قابل تأمل می نویسد: شاید هیچ شخصیتی معادل ایشان نداشته باشیم که به دفعات و مکرر خود را به معرض رأی مردم گذاشته باشد. شیرینی رأی مردم بر آیت الله حکم حلاوت احکام امام را دارد. شکست و پیروزی هم ندارد. در پیروزی می شود یار مردم. در شکست می شود غمخوار مردم(!)

در ادامه این مطلب با طرح این ادعای عجیب که «آیت الله به هیچ انتخاباتی پای نگذاشته مگر به تکلیف نظام و مأموریت»، می افزاید: مأموریت های دشوار معمولاً به او رسیده است...» مأموریت حضور در انتخابات مجلس ششم، برای تعدیل افراطی گری ها. مأموریت حضور در انتخابات 84، برای ناکام نماندن توسعه کشور... او پای هیچ انتخاباتی نیامده مگر به ضرورت. به ضرورت تشخیص نظام. بالاترین مصلحت آیت الله. مصلحت نظام است. مصلحت آبرو، خانواده، مال و جان جملگی به کنارند. نگاه آیت الله به انتخابات آتی نیز چنین است. قطار عمر سیاسی آیت الله توقف و خستگی ندارد. ترس از آبرو دادن ندارد. شکست و پیروزی هم ندارد. قطار عمر سیاسی آیت الله معیار دارد. معیاری به نام مصلحت. باید دید مصلحت نظام در انتخابات 92 چیست؟

نویسنده مجهول الهویه در ادامه این نوشته آورده است: جلسه که تمام می شود، خوش و بش ها هم به پایان می رسد. در محل خروج از راهروهای مجمع دوستی به همکارش می گوید آقای هاشمی نمی آیند مگر به اجماع. به اجماع مردم عادی و سران نظام. آقای هاشمی نمی آید مگر به تشخیص نظام. به تکلیف نظام. دشواری مأموریتش مهم نیست. مهم تشخیص یکپارچه مردم و نظام است.

نکته قابل تأمل در این میان اقدام مشابهی است که اخیراً سایت شبکه ایران انجام داده و از قول یکی از مشاوران مشایی نوشته بود مهندس مطالبه گر قدرت با عرضه کننده خود نیست بلکه باید شما حامیان سراغ او بروید و از او تقاضا کنید تا حجت تمام شود و او بیاید! او مدعی شده بود «مبنای فکری مهندس اصلاً مطالبه قدرت نیست. اگر روزی تکلیف شود، از اجابت ابایی ندارند. من می گویم هرگز از دهان او نخواهید شنید که من می آیم. مبنای او پرهیز است و در عین حال احترام به خواست مردم»(!)

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا