محمدباقر قالیباف در شهریورماه سال ١٣٤٠ در شهر طرقبه متولد شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ١٣٥٧ و آغاز جنگ تحمیلی، قالیباف نوجوان در سال ٥٨ و در سن ١٨ سالگی وارد جبهه شد و در سال ١٣٦١به عنوان فرمانده تیپ امام رضا(ع) و یک سال بعد در جایگاه فرمانده لشکر ٥ نصر خراسان انتخاب شد.وی پس از جنگ فرماندهی لشکر ٢٥ کربلا را عهده دار بود. او همچنین در سال ١٣٧٣مسئولیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) را پذیرفت. در سال ١٣٧٦ به دستور مقام معظم رهبری عهده دار فرماندهی نیروی هوایی سپاه شد. او در همین زمان با گذراندن دوره های فشرده خلبانی در ایران و فرانسه مجوز پرواز با ایرباس را بدست آورد. در سال 1379 مجدداً با حکم حضرت آیت الله خامنه ای، فرماندهی نیروی انتظامی ایران را عهده دار شد. در سال ١٣٨٤ با رای شورای اسلامی شهر تهران به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شد و تا کنون به مدت هشت سال در این سمت حضور دارد.

محمدباقر قالیباف - کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری - گفت: اساسی‌ترین شعار من حل معضلات اقتصادی و ساختن زندگی خوب،‌ مادی و معنوی برای مردم است.

 

 قالیباف با بیان اینکه "مهم‌ترین نکته برگرداندن روح امید، ثبات و آرامش به جامعه است"، اظهار کرد: اساسی‌ترین شعار این دولت، حل معضلات اقتصادی و ساختن زندگی خوب در بعد مادی و معنوی برای مردم است.

 

وی افزود: برنامه‌های مدونی برای حل معضلات اقتصادی کشور داریم که به اطلاع مردم ایران رسیده است.

 

قالیباف همچنین تصریح کرد: بهترین شعار این است که به شعارها پایان دهیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا