به گزارش  پرس تی وی، سید صولت مرتضوی، روز شنبه (۱۸ می، ۲۸ اردیبهشت) گفت: فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری رسماً از تاریخ اعلام اسامی آنان به وسیله وزارت کشور آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی خاتمه می‌پذیرد.


در سومین جلسه هیأت اجرایی مرکزی انتخابات که به صورت فوق‌العاده و با حضور رییس هیأت اجرای مرکزی انتخابات و اعضای این هیأت در وزارت کشور برگزار شد، شیوه‌نامه تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تصویب رسید .

مصطفی محمد نجار، وزیر کشور و رییس هیأت اجرایی مرکزی انتخابات پس از سومین جلسه این هیأت گفت: در این جلسه شیوه‌نامه و دستورالعمل تبلیغات نامزدها که مربوط به موضوع محتوای برنامه‌های تهیه‌شده در صدا و سیما و سایر امکانات عمومی برای نامزدهاست به تصویب رسید.

وزیر کشور همچنین بخشی از این شیوه‌نامه را مربوط به امکانات دولتی دانست که باید به شکل عادلانه و برابر در اختیار نامزدهای ریاست جمهوری قرار بگیرد.

وی از داوطلبان رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ایران خواست پیش از زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی از هر کاری که شائبه تبلیغات دارد، بپرهیزند و در زمان قانونی، به نحو احسن فعالیت تبلیغاتی کنند تا مردم بتوانند مقایسه و انتخاب کنند؛ به ویژه آن که تبلیغات برای ارتقای شور انتخاباتی لازم است.

مصطفی محمد نجار تصریح کرد: پس از آن که نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان را از شورای نگهبان دریافت کنیم نتایج را برای آگاهی داوطلبان منتشر می‌کنیم و پس از این مرحله، تبلیغات نامزدها آغاز می‌شود.

در روند پنج روزه ثبت‌نام داوطلبان رقابت در يازدهمين دور انتخابات رياست جمهوري ايران که از روز سه‌شنبه (۱۷ ارديبهشت) آغاز شد و بدون تمديد، ساعت ۱۸:۰۰ روز شنبه (۱۱ مي، ۲۱ ارديبهشت) پايان يافت، ۶۸۶ داوطلب ثبت نام کردند.

بر اساس قوانين انتخاباتي ايران، شوراي نگهبان موظف است فهرست نامزدهاي تاييد صلاحيت شده را در پنج روز پس از پايان مهلت ثبت نام، اعلام کند و اين مدت مي‌تواند براي پنج روز ديگر تمديد شود.

عباس کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، روز پنجشنبه (۲۶ اردیبهشت) اعلام کرد که این شورا تا سه‌شنبه (۳۱ اردیبهشت)، فهرست نهایی نامزدها را اعلام خواهد کرد.

يازدهمين دور انتخابات رياست جمهوري ايران، روز جمعه، بيست و چهارم خرداد ۱۳۹۲ (۱۴ ژوئن ۲۰۱۳) برگزار خواهد شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا