دو هفته نامه امید و آگاهی در مطلبی با عنوان "گفتگو با خلیل جهاندوست رزمنده و جانباز "نوشت:

شاخص های اصلح:اصلح به معنای صالح تر کسی است که ویژگیهای بهتر وبالاتری داشته باشد. بنا بر این بین کاندیدا ها کسی اصلح است که:

1- تعهد و وفاداری بیشتری به اسلام و نظام اسلامی داشته باشد. زیرا خداوند میفرماید:"من یتق الله یجعل له مخرجا " خدا در مشکلات و سختیها برای او برون رفت هایی قرار می دهد و موفق می شود. متعهد به اسلام باشد نه احزاب و معتقد به اصل نه شرقی نه غربی باشد.

2- التزام عملی به اصل ولایت فقیه: طبق قانون رهبری باید سیاست های کلی نظام را تعیین کنند، بنابراین رئیس جمهور باید قائل به خرد جمعی باشد، تک روی و خود محوری نداشته باشد، قانون گریزی نکند، نسبت به قانون نومن ببعض و نکفر ببعض نباشد و مطیع محض قانون و ولایت باشد.

3- مردمی و ساده زیست باشد: دلسوز مردم و از جنس مردم باشد، پست و مقام او را نفریبد چرا که "حب الدنیا راس کل خطیئه" و نصیحت پذیر و خدمتگذار مردم باشد.

4- دارای حسن سابقه و عدم انحراف باشد.

5- تجربه و توان مدیریتی بسیار قوی داشته باشد

6- از شجاعت لازم و روحیه ی استکبار ستیزی برخوردار باشد و در مقابل اخم و تشر دشمنان و بدخواهان خود را نبازد و دچار وادادگی نشود.

7- بصیرت و شعور سیاسی قوی داشته باشد: دشمن شناس باشد و کم کم در نظر او جای دوست و دشمن عوض نشود. مردم زمان امام حسن و امام حسین علیهم السلام مسلمان بودند ولی بی بصیرت. معاویه و یزید را به چشم دشمن دین و خدا نمی دیدند که چنین شد. لذا بصیرت لازمه ی کار رئیس جمهور است.

8- دیندار باشد که از شاخصه های دینداری صدق در گفتار و امانتداری است. او باید رای مردم را امانت الهی بداند.

و جان کلام اینکه به فرموده امام خامنه ای: "رئیس جمهور آینده باید دارای نکات مثبت همه ی  روسای جمهور گذشته بوده و دور از نقاط ضعف آنها باشد."

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا