دو هفته نامه امید و آگاهی در مطلبی با عنوان "حجاب فاطمی را وجه المصالحه قرار ندهید"به قلم محمد علی عبداللهی نوشت:
هردوره نزدیک انتخابات ریاست جمهوری شاهد مواضع و رفتار دور از انتظار بعضی کاندیداها هستیم که برای جمع آرای اقشار مختلف مردم سعی دارند با تساهل و تسامح عمل کنند. و یکی از موضوعاتی که اغلب مورد بحث و توجه قرار می گیرد، مسئله حجاب است.در این دوره هم و در همین ابتدای کار برخی نامزدها عرف را مبنا قرار داده اند و برخی با انتقاد از گشت ارشاد تنها راه سرو سامان دادن به وضع موجود را کار فرهنگی دانسته اند. و احتمالا هم برخی با طرح دو پهلوی مسئله آزادی زمینه برداشت های سوء را فراهم می کنندو احتمالا ستادها، کارناوال ها و میتینگ های انتخاباتیشان هم عرصه حضور دور از عفاف افراد خواهد بودو سوء استفاده از احساسات جوانان را وسیله جذب رای عده ای قرار می دهند.
البته قطعا اولویت با کار فرهنگی است ولی آقایانی که از همین جایگاه به ریاست جمهوری رسیده اند چقدر برای احیا و ترویج فرهنگ اسلامی(درهمه زمینه ها) اهتمام داشتند. متاسفانه با رجوع به گذشته به جواب خوبی نمی رسیم. با بررسی سوابق همین افراد به نتیجه می رسیم اینها همدغدغه ای برای فرهنگ کشور ندارند.
کسانی که عرف را مبنا قرار میدهند هم باید پاسخ دهند که اولا وقتی اسلام با تعیین حدود جای شبهه باقی نگذاشته چرا چیز دیگزی باید مبنا باشد؟ و ثانیا مورخان اولین زن ایرانی را که کشف حجاب کرد زرین تاج بهایی دانسته اند که در واقعه بدشت تنها روبنده ی خود را باز کرد. حال سوال اینجاست که این عرف به شدت متغیر چگونه میتواند مبنا قرار گیرد؟
و اینها در حالیست که در صحبتهای اخیر رهبری بیش از هر چیز دغدغه فرهنگ به چشم می خورد و مسائل مختلف فرهنگی به چشم می خورد. ایشان در بیانات خود مردواره كردن زن، يعنى زن را متشبّه به مرد قرار دادن و زن را وسيله‌ى راحتى براى التذاذ جنسى مرد قرار دادن، التذاذ چشمى يا مراحل بدتر و بعدتر از التذاذ چشمى را دو ویژگی تمدن غرب عنوان کردند که مثل يك سِيلى وارد كشورهاى بى‌دفاع و بى‌حفاظ اسلامى و کشور ما شده ومسئله‌ى حجاب ، مسئله‌ى پوشش و لباس ومسئله‌ى معاشرت زن و مرد و حدود معاشرت مقدّماتی اين است كه اين بلاى بزرگ كه هم بلاى براى زن است و هم بلاى براى مرد است  سد بشود. ایشان در بخش دیگری با تاکید بر این که برای اشتغال زنان در مناصب اجرایی ایرادی قائل نیستند، در عین حال افتخار به آن را دور خوردن و منفعل شدن در برابر غرب دانستند وخواستار عرضه شدن سیمای "زن حقیقی" با روحیه ی طلبکارانه و تهاجمی شدند.
امروز که ولی امر مسلمین جهان در اندیشه ایجادتمدندرخشاناسلامی هستند وکار فرهمگی را زمینه ساز آن می دانند.در بیانات خود با تبیین گفتمان اصیل اسلامی آن را به عنوان راهکاری برای دنیای رو به انحطاط امروز مطرح می کنند. رئیس جمهور آینده باید فردی باشد که برنامه فرهنگی مدون داشته باشد، عمیقا به کارایی گفتمان اصیل دینی معتقد باشد و بتواند آن را در داخل کشور نهادینه کند و اعتماد به نفس لازم راهم برای عرضه جهانی آن داشته باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا