به گزارش روابط عمومی مرکز اورژانس 115 استان یزد ،  کارگاه آموزشی آشنایی با سیستم فرماندهی حادثه به مدت دو روز به میزبانی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد و با همکاری ستاد مدیریت بحران استان در محل سالن همایش‌های باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشکی  برگزار شد .

این کارگاه  ویژه 300  نفر از کارکنان شاغل در اورژانس پیش بیمارستانی و سرپرستان شبکه‌های بهداشت و درمان استان یزد در روزهای چهارم و پنجم خرداد ماه با حضور رییس مرکز اورژانس کشور و مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان تشکیل شد .

دکتر طالبیان رئیس مرکز مدیریت حوادث کشور هدف از برگزاری این کارگاه را آموزش کارکنان تمام رده‌های اورژانس پیش بیمارستانی عنوان کرد و گفت: «از آنجایی که آموزش ، پایه اصلی و رکن اساسی در بحران و حوادث است لذا به منظور خدمات دهی سریع پرسنل اورژانس به آموزش و تمرین نیازداریم.

وی در خصوص وضعیت اورژانس پیش بیمارستانی در کشور گفت : به طور کلی 2 هزار و 51 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در کشور فعال است که از این تعداد 1255 پایگاه جاده‌ای و 796 پایگاه شهری به صورت شبکه خدمات رسانی می‌کنند.

طالبیان افزود: بر اساس برنامه چهارم توسعه 80 درصد ماموریت‌های جاده‌ای باید زیر 15 دقیقه و ماموریت‌های شهری زیر 8 دقیقه به محل حادثه برسند که در کل کشور به این مهم دست یافته‌ایم .

وی خاطرنشان کرد: این شاخص در استان یزد نیز زیر 7 دقیقه است که از نقاط مثبت اورژانس پیش بیمارستانی در استان یزد محسوب می‌شود.

 رئیس مرکز مدیریت حوادث کشور در رابطه با وضعیت نیروهای اورژانس گفت: «در این زمینه با کمبود نیرو مواجه هستیم، تقریبا 14 هزار و 500 پرسنل در این حوزه در کشور در حال فعالیت هستند که این افراد با اضافه کاری به اندازه 17 هزار و 600 نفر کار می‌کنند.»

جایگاه EMS در بحران و مانور دورمیزی، اهداف مدیریت بحران، نقش و جایگاه  EOC در مدیریت بحران و سطح بندی امدادی، از مباحث مورد بحث در این کارگاه دو روزه بود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا