در حاشیه کارگاه مدیریت و فرماندهی حادثه  که در شهر یزد برگزار شد، دکتر طالبیان رئیس مرکز مدیریت حوادث کشور ضمن بازدید از مرکز فوریت‌های پزشکی یزد  از یکی از پایگاه‌های اورژانس شهرستان یزد نیز بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی مرکز اورژانس 115 استان یزد ، دکتر طالبیان از سیستم پیشرفته ردیابی آمبولانس‌ها (GPS) ، تجهیزات اپراتوری، نرم افزارهای ضبط مکالمات و ردیابی تلفن تماس گیرنده و آدرس آن در اورژانس یزد بازید کرد.

در ادامه این بازدید رییس اورژانس کشور از ساختمان جدید واحد فرماندهی و مدیریت عملیات اورژانس و اتاق بحران و نیز باشگاه ورزشی داخل مرکز اورژانس یزد دیدن نمود .
شایان ذکر است، دکتر طالبیان ضمن ابراز خرسندی و رضایت‌مندی از فعالیت مرکز فوریت های پزشکی استان یزد با سیستم تلفن تحت شبکه VOIP این مرکز نیز آشنا شد .
گفتنی است، سیستم تلفن تحت شبکه VOIP حدود یک سال پیش و برای اولین بار در کشور در یزد راه اندازی شده است، این سیستم قابلیت تماس رایگان بین پایگاه‌های اورژانس‌ یزد و نیز پایگاهایی که به شبکه ملی سلامت متصل باشند را دارد.
شایان ذکر است کارگاه آموزشی آشنایی با سیستم فرماندهی حادثه به مدت دو روز به میزبانی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد و با همکاری ستاد مدیریت بحران استان، در روزهای 4 و 5 خرداد در یزد برگزار شد که در پایان روز اول کارگاه دکتر طالبیان نشت دوستانه ای با تکنسینهای اورژانس داشته و به سوالات آنان پاسخ دادند .
جایگاه EMS در بحران و مانور دورمیزی، اهداف مدیریت بحران، نقش و جایگاه EOC   و سیستم ICS در مدیریت بحران و سطح بندی امدادی، از مباحث مورد بحث در این کارگاه دو روزه بود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا