۵۸ هزار آواره سوری که در اردوگاه‌ الزعتری اردن حضور داشتند به کشور خود بازگشته‌اند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه السفیر، انمار الحمود سخنگوی امور آوارگان اردن اعلام کرد که 58 هزار آواره سوری که از سال 2012 به اردوگاه الزعتری اردن آمده بودند، به کشورشان بازگشتند.

الحمودی تصریح کرد که هم اکنون 537 هزار و 230 آواره دیگر در اردن حضور دارند که 150 هزار نفر از آنها در اردوگاه الزعتری ساکن هستند.

وی گفته که آمارگیری از آوارگان در اردن در حال انجام است و قرار است یک مرکز امنیتی در نزدیکی اردوگاه الزعتری برای جلوگیری از قاچاق و دیگر اقدامات غیرقانونی انجام شود.

الزعتری بزرگترین اردوگاه آوارگان سوری است که طی یک سال گذشته چندین بار شاهد اعتراض ساکنان و برخورد نیروهای امنیتی با معترضان بوده است.

پس از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه در سال 2011 با هدایت ترکیه، قطر و عربستان، سوری‌ها در مناطق درگیری از جمله حلب و حمص وادار به ترک خانه‌ها خود شدند و به اردوگاه‌های آوارگان در لبنان، اردن، عراق پناه بردند؛ بنا بر گزارش سازمان ملل متحد درحال حاضر بیش از یک میلیون آواره سوری در مناطق مختلف حضور دارند.

لبنان بالاترین عدد آوارگان سوری را در خود دارد، پس از این کشور اردن و پس از آن ترکیه، عراق و مصر هر یک به ترتیب با 185 هزار نفر، 106 هزار نفر و با 60 هزار نفر اصلی‌ترین میزبانان آوارگان سوری هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا